MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Odpowiedzi na Forum Stworzone

Widok 15 wpisów - 16 z 30 (of 57 wszystkich)
  • Autor
    Wpisy
  • w odpowiedzi do: Bounty – propozycje #1055
    AvatarSventevith
    Participant

    Dobrze by było zrobić dział bounty w języku angielskim także, ewentualnie zgłosić takie samo bounty na morphzone. Jednak elpiej trzymać wszytsko w jednym miejscu. Przydał by się też wtedy ogólny dział na forum w języku angielskim. Swoją drogą zróbcie newsa o nowym bounty.

    w odpowiedzi do: Bounty – propozycje #1050
    AvatarSventevith
    Participant

    Odnosiłem się do twojej negatywnej wypowiedzi na temat systemu BOUNTY i porzuceniu tego pomysłu. Zgadzam się bounty na pakiet office to chybiony pomysł.

    w odpowiedzi do: Bounty – propozycje #1047
    AvatarSventevith
    Participant
    Czarno widzę to całe BOUNTY. Wiecie co dajmy sobie spokój z zbieraniem kasy na cokolwiek, po aktywności w tym wątku i podobnym kiedyś na PPA widać, że system bounty to nieporozumienie i tyle. Zdaje się, że Grzegorz doszedł kiedyś do takich wniosków i miał rację.

    Jakie bounty czarno widzisz ? Rzucasz bez zastanowienia co chwilę jakiś nowy pomysł, na rzecz nie wiadomo czy komuś w ogóle potrzebną. Bounty to bardzo sprawny system pod warunkiem, że cel jest realny i potrzebny.

    Z wątku tego wynikło wiele ciekawych spostrzeżeń. Pierwszym bounty o którym wstępnie z Krashanem rozmawiałem, jest rozbudowa Rege o funkcje zapisu. Jak Krashan będzie gotowy opisze założenia bounty i zobaczmy kto się dołoży. Jestem gotowy wesprzeć to bounty tak samo jak JIT dla lua oraz kolejne moduły pozwalające tworzyć w tym języku coraz to bardziej rozbudowane aplikacje.

    w odpowiedzi do: Bounty – propozycje #1038
    AvatarSventevith
    Participant

    SDL jest najpopularniejsze i na tej bibliotece powstaje najwięcej multiplatformowych programów. Po co inne niszowe biblioteki. Po co tworzyć własny jak mamy PowerSDL, po co marnować czas i energię na portowanie innych jak nikt tego nie wykorzysta.

    w odpowiedzi do: Bounty – propozycje #1031
    AvatarSventevith
    Participant
    I mamy update 🙂
    http://euaejit.blogspot.com/

    Spoko , jest jeszcze trochę czasu na poprawkę w PowerSDL, bo innaczej nici z Napalmu chyba że w tyrbie AGA.

    Na OS4 Napalm chodzi z jakąś łatką. Czy ta łatka nie działa pod MOS ?

    w odpowiedzi do: Bounty – propozycje #1029
    AvatarSventevith
    Participant
    Podobno się robi. Jak będzie gotowy na OS4 wtedy będzie, można przenieść do MOSA. http://euaejit.blogspot.com/

    Przeglądnąłem ten blog i wieje z niego strasznym pesymizmem. Wygląda na to, że kolejny niedzielny programista zabrał się za zadanie wielokrotnie przekraczające jego możliwości: autor kolejno narzeka na zawiłości kodu w UAE, na różne tricki w samym kodzie x86 JIT który miał nadzieję przerobić na PPC i chyba się nie da… Mam nadzieję się mylić, bo na JIT w UAE PPC czekam z utęsknięniem.
    Może któryś z programistów MOSa zabrał by się za to, bo dotychczasowe doświadczenia wyraźnie pokazują gdzie zebrali się utalentowani i doświadczeni specjaliści.

    I mamy update 🙂
    http://euaejit.blogspot.com/

    w odpowiedzi do: MorphOS i VNC (rozwiązane) #1025
    AvatarSventevith
    Participant
    Może masz rację z tą nauką.

    Właśnie dziś ukazała, się nowa wersja Hollywood. Wspiera sprzętowe podwójne buforowanie co ponoć, ma mocno przyśpieszyć operacje grafiki 2d na amigowych systemach. Powinno wystarczyć do gier 2d.

    w odpowiedzi do: MorphOS i VNC (rozwiązane) #1020
    AvatarSventevith
    Participant

    Moje boje z E skończyły się na poprawnym skonfigurowaniu sobie środowiska oraz znaleźieniu edytora co by podświetlał składnię. Było to jeszcze przed pojawianiem się nowego SDK. Zacząłem także, przepisywać 1 i 2 tutorial Nehe (OpenGL) skompilował się, ale nie został skończony.

    Staram się po pracy ostatnio jakoś mniej siedzieć przy kompie oraz nie mam zapału do programowania stąd na chwile obecną temat zarzuciłem, ale na pewno do niego wrócę.

    Jako że MOS jest zgodny z AmigaOS to tutoriali i materiałów na sieci jest do E bardzo dużo. Te co są na PPA wystarczą aby zrozumieć język, a reszta to tylko wołania libów więc jak w C. Nadal uważam, że język jest świetny i przyjemnie się w nim piszę pod AOSy, po to został stworzony. W nim powstał na przykład świetny kombajn graficzny Photogenics.

    Nie wiem jak Allegro, Irrlicht, SFML pod MOSA. Irrlicht to silnik 3d i go nie ma. Niepotrzebie sobie zawracach głowę 10 różnych bibliotek. Posłuchaj innych co programują SDL jest wystarczający nie ma problemu, aby wołać do z C++.

    Swoją drogą w Hollywood właśnie programujesz. Jest tam język podobny do basica na początek myślę, że łatwiej pojąć podstawy programowania w czymś takim, niż walczyć z C gdzie trzeba myśleć o zwalnianiu pamięci i obsłudze całej masy systemowych zdarzeń. Z tego co widzę, nie za bardzo rozumiesz na czym programowanie polega więc zaczynanie od C może być zniechęcające. Ja tam zaczynałem od Basica(AMOSA)/QBasica później był Pascal, C skończyłem oczywiście na Javie. Zdecydowanie łatwiej mi było uczyć się kolejnych języków jak podstawy programowania (instrukcje sterujące, zmienne, funkcje) znałem i nauczyłem się ich na Basicu.

    w odpowiedzi do: Bounty – propozycje #1019
    AvatarSventevith
    Participant

    Do mnie jednak przemawiają fakty. Lista rzeczy które brakuje w obenych 3 programach (Art, iFX, Photogenics) pokaże czy jest sens tworzenia noego programu. Pluginy do Arta mogą być już PPC. Zakładam, że pluginy do tego programu to zwykłe liby.

    Co do programów malarskich rozwijany jest program na G więc kolejnego chyba nie ma sensy już tworzyć.

    w odpowiedzi do: MorphOS i VNC (rozwiązane) #1015
    AvatarSventevith
    Participant
    No to zdecydowanie API systemu skoro wybrałem C. Odstawiłem na razie C++ właśnie z powodu SDL-a. Nie podoba mi się to jak pożera zasoby.

    Czyli przy platformówce i grafice 2D będę musiał odwołać się do:
    – exec.library => główna sterująca wszystkimi innymi
    – cybergraphics.library – grafika 2D
    – intuition.library – sterowanie => klawaitura, mysz, joystick
    – muimaster.library – okienka na stronie startowej => menu gry
    – locale.library – jeżeli będę chiał stworzyć polską wersję językową, czy jakąkolwiek? (angielska wersja językowa jest domyślna?)

    No takie może śmieszne pytania zadaje. Jakieś przykłady praktyczne zastosowania powyższych bibliotek (kody, gdyby jeszcze kolorem były zaznaczone )

    Moim zdaniem idzesz w najgorszym z możliwych kierunków. Zniechęcisz się tylko i nie skończysz gry. Da się napisać aplikacje w SDL tak aby nie zjadała 100 % procka. Kiedyś była już o tym dyskusja. Nie ma sensy męczyć się niskopoziomowo jeśli twoim celem jest pisanie gry, a nie zabawa procedurkami rysowania bitmapy. Komercyjne gry były w SDL pisane pod MOSa jak Robin Hood.

    Kup Hollywood i napisz prostą grę w tym programie. Jak CI się uda i będzisz chciał kontynułować tworzenie gier przeskoczysz na C.

    w odpowiedzi do: Bounty – propozycje #1013
    AvatarSventevith
    Participant

    Ja grafikiem nie jestem, ale trzeba rozróżnić programy malarskie od programów do obróbki zdjęć jak photoshop.

    Zakładam, że rozmawiamy o takim sofcie. Malarskich to trochę jest TVPaint czy rozwijany na PyMUI program Gribouillis.

    Jest jeszcze Photogenics jako konkurencja dla Arta czy ImageFX, ktoś z was testował na MOS ?
    Swoją drogą warto skontaktować się z Alinea Computer, może są w stanie wydobyć od h&p api do pluginów Arta.

    w odpowiedzi do: Bounty – propozycje #1002
    AvatarSventevith
    Participant
    Cóż na razie bez większych rezultatów próbuję nauczyć się programowania. Cel jest jeden chciałbym stworzyć grę. Myślę, że takich marzycieli nie-programistów jest wielu, więc z uporem maniak będę proponował cos co ułatwiłoby nam spełnienie marzenia. Może warto rozważyć przeportowanie język programowania – lite-C
    http://tworzeniegier.pl/3dgamestudio/3dgs7.php#top http://tworzeniegier.pl/3dgamestudio/litec.php

    Język jak nazwa wskazuje to odmiana C (uproszczona tak twierdzą), więc powinna być "miła" dla naszego systemu.

    Strasznie kombinujesz z tą grą. Języków programowania naprawde wystarczy na MOSA. Moja rada jest taka. Skoro nie jesteś programistą kup sobie Hollywood i napisz w tym programie prostą grę np. Weża. Jeśli Ci się uda możesz zastanawiać się nad C. W pisaniu gry chodzi o pisanie gry, a nie męczarnie z niskopoziomowymi procedurakmi do wycztywania grafiki czy blitowania.

    Hollywood do prostej zręcznościówki wystarczy, posiada gotowe funkcje do wczytywania/wyświetlania grafiki muzyki. Swoją drogą jeśli LUA w przyszłości dorobi się JITa może zostać całkiem sprawnym językim do pisania aplikacji pod MOSa.

    w odpowiedzi do: Bounty – propozycje #997
    AvatarSventevith
    Participant
    Natomiast piszemy o pluginach do programów graficznych i faktycznie do ArtEffecta i ImageFX można je dodawać, nie trzeba znać źródeł w/w. Ponadto filtry w nich działają nieźle i można było nawet dokupić dużą ilość nowych do ArtEffect. Tylko tu nie chodzi o pluginy – filtry. W tych programach brakuje dobrego wycinania za pomocą lassa, przydałaby się różdżka z ustawianiem parametrów. Wycinek powinien być wstawiany do schowka, a nie przyklejać się jako pędzel (jak chce taki pędzel to mogę sobie go ustawić), zaawansowane ustawianie pędzla (tutaj jest najlepiej), warstwy powinny mieć dodatkowe moduły typu cień, obwódki, wewnętrzny cień itp., brakuje pieczątki dobrze działającej (ta z ArtEffecta pozostawia wiele do życzenia), poprawione skalowanie rozmiaru obrazka (proporcjonalne, bez proporcji, dlaczego w ArtEffect nie ma ustawień pkt/cal) i jeszcze jest trochę rzeczy – tego nie da się załątwić pluginami.

    Braki w podstawowej funkcjonalności nie zostaną poprawione pluginami. Czy inne programy ImageFX lub Photogenics też posiadają braki które wspomniałeś. Może się uzupełniają. W każdym razie bardzo istotne jest zbieranie wymagań i to co napisałeś jest dobrym początkiem.

    Jeśli pojawiłyby się dobry office, program do grafiki, lepsza poczta (imapy, html) to mamy już sporo natywnego jak i starego oprogramowania i wtedy MOS mógłby być podstawowym systemem w domu. A ponadto te programy zachęcą nowych do zainwestowania w ten świetny system, bo nie będzie już braków (w każdym razie dużych).

    Zdecydowanie, ale realia są jakie są. Port istniejących pakietów biurowych jest nierealny. Co do programu pocztowego, napisanie klasy MUI która by opakowywała RenderKit WWW umożliwiła by pewnie wykorzystanie jej w YAM lub SimpleMail z drugiej strony z pocztą to nie jest duży problem, bo można korzystać przez WWW.

    w odpowiedzi do: Bounty – propozycje #995
    AvatarSventevith
    Participant
    Jeżeli od zera to natrętnie po raz kolejny wcisnę sie z Reggae.

    Oczywiście, dlatego opisz proszę w wolnej chwili bounty na zapis w Reege, tak jak rozmawialiśmy na ircu.

    Co do nowego programu, mam wątpliwości. YomGUI wydał ostatnio jakiś program malarski, jest sporo softu 68k. Ilu jest grafików, którzy będą używali nowego programu. Przykładowo mamy Blendera. Ile osób renderuje na MOS ?

    Swoją drogą przydała by się galeria na portalu nie tylko desktopu, ale może właśnie grafiki która na mos jest robiona. 🙂

    w odpowiedzi do: Bounty – propozycje #994
    AvatarSventevith
    Participant
    Przeglądnąłem dyskusję i nie znalazłem tego o czym piszę od dawna: JIT dla E-UAE.
    Dzięki temu gry w rodzaju Napalmu stałyby się grywalne pod Morphosem.

    Wiem, że ten projekt jest jakoś wspierany przez środowiska związane z OS4 i że ma to być łatwo do użycia pod MOSem. Czy ktoś wie, jaki jest status tamtego projektu? Jeśli się rozwija, to ew. można zebrane "u nas" pieniądze przeznaczyć na wsparcie tamtego projektu. Jeśli tam jest cisza, to musimy wziąć sprawy we własne ręce 🙂

    Podobno się robi. Jak będzie gotowy na OS4 wtedy będzie, można przenieść do MOSA. http://euaejit.blogspot.com/

Widok 15 wpisów - 16 z 30 (of 57 wszystkich)