MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Strona główna Forums Klub dyskusyjny Bounty – propozycje

Widok 15 wpisów - 31 z 45 (of 79 wszystkich)
  • Autor
    Wpisy
  • #994
    AvatarSventevith
    Participant
    Przeglądnąłem dyskusję i nie znalazłem tego o czym piszę od dawna: JIT dla E-UAE.
    Dzięki temu gry w rodzaju Napalmu stałyby się grywalne pod Morphosem.

    Wiem, że ten projekt jest jakoś wspierany przez środowiska związane z OS4 i że ma to być łatwo do użycia pod MOSem. Czy ktoś wie, jaki jest status tamtego projektu? Jeśli się rozwija, to ew. można zebrane "u nas" pieniądze przeznaczyć na wsparcie tamtego projektu. Jeśli tam jest cisza, to musimy wziąć sprawy we własne ręce 🙂

    Podobno się robi. Jak będzie gotowy na OS4 wtedy będzie, można przenieść do MOSA. http://euaejit.blogspot.com/

    #995
    AvatarSventevith
    Participant
    Jeżeli od zera to natrętnie po raz kolejny wcisnę sie z Reggae.

    Oczywiście, dlatego opisz proszę w wolnej chwili bounty na zapis w Reege, tak jak rozmawialiśmy na ircu.

    Co do nowego programu, mam wątpliwości. YomGUI wydał ostatnio jakiś program malarski, jest sporo softu 68k. Ilu jest grafików, którzy będą używali nowego programu. Przykładowo mamy Blendera. Ile osób renderuje na MOS ?

    Swoją drogą przydała by się galeria na portalu nie tylko desktopu, ale może właśnie grafiki która na mos jest robiona. 🙂

    #996
    AvatarAS
    Participant

    Pomysły są fajne. Budowa modułowa powoduje z jednej strony, że moduły mogą nie być z sobą spójne i program nie będzie jednolicie działał, ale z drugiej strony nie trzeba poprawiać całego programu, wystarczy poprawiać same wadliwe modyły.
    Natomiast piszemy o pluginach do programów graficznych i faktycznie do ArtEffecta i ImageFX można je dodawać, nie trzeba znać źródeł w/w. Ponadto filtry w nich działają nieźle i można było nawet dokupić dużą ilość nowych do ArtEffect. Tylko tu nie chodzi o pluginy – filtry. W tych programach brakuje dobrego wycinania za pomocą lassa, przydałaby się różdżka z ustawianiem parametrów. Wycinek powinien być wstawiany do schowka, a nie przyklejać się jako pędzel (jak chce taki pędzel to mogę sobie go ustawić), zaawansowane ustawianie pędzla (tutaj jest najlepiej), warstwy powinny mieć dodatkowe moduły typu cień, obwódki, wewnętrzny cień itp., brakuje pieczątki dobrze działającej (ta z ArtEffecta pozostawia wiele do życzenia), poprawione skalowanie rozmiaru obrazka (proporcjonalne, bez proporcji, dlaczego w ArtEffect nie ma ustawień pkt/cal) i jeszcze jest trochę rzeczy – tego nie da się załątwić pluginami.

    Sventevith
    Jeśli pojawiłyby się dobry office, program do grafiki, lepsza poczta (imapy, html) to mamy już sporo natywnego jak i starego oprogramowania i wtedy MOS mógłby być podstawowym systemem w domu. A ponadto te programy zachęcą nowych do zainwestowania w ten świetny system, bo nie będzie już braków (w każdym razie dużych).

    #997
    AvatarSventevith
    Participant
    Natomiast piszemy o pluginach do programów graficznych i faktycznie do ArtEffecta i ImageFX można je dodawać, nie trzeba znać źródeł w/w. Ponadto filtry w nich działają nieźle i można było nawet dokupić dużą ilość nowych do ArtEffect. Tylko tu nie chodzi o pluginy – filtry. W tych programach brakuje dobrego wycinania za pomocą lassa, przydałaby się różdżka z ustawianiem parametrów. Wycinek powinien być wstawiany do schowka, a nie przyklejać się jako pędzel (jak chce taki pędzel to mogę sobie go ustawić), zaawansowane ustawianie pędzla (tutaj jest najlepiej), warstwy powinny mieć dodatkowe moduły typu cień, obwódki, wewnętrzny cień itp., brakuje pieczątki dobrze działającej (ta z ArtEffecta pozostawia wiele do życzenia), poprawione skalowanie rozmiaru obrazka (proporcjonalne, bez proporcji, dlaczego w ArtEffect nie ma ustawień pkt/cal) i jeszcze jest trochę rzeczy – tego nie da się załątwić pluginami.

    Braki w podstawowej funkcjonalności nie zostaną poprawione pluginami. Czy inne programy ImageFX lub Photogenics też posiadają braki które wspomniałeś. Może się uzupełniają. W każdym razie bardzo istotne jest zbieranie wymagań i to co napisałeś jest dobrym początkiem.

    Jeśli pojawiłyby się dobry office, program do grafiki, lepsza poczta (imapy, html) to mamy już sporo natywnego jak i starego oprogramowania i wtedy MOS mógłby być podstawowym systemem w domu. A ponadto te programy zachęcą nowych do zainwestowania w ten świetny system, bo nie będzie już braków (w każdym razie dużych).

    Zdecydowanie, ale realia są jakie są. Port istniejących pakietów biurowych jest nierealny. Co do programu pocztowego, napisanie klasy MUI która by opakowywała RenderKit WWW umożliwiła by pewnie wykorzystanie jej w YAM lub SimpleMail z drugiej strony z pocztą to nie jest duży problem, bo można korzystać przez WWW.

    #999
    edeede
    Participant
    W tych programach brakuje dobrego wycinania za pomocą lassa, przydałaby się różdżka z ustawianiem parametrów.

    Jeśli chodzi o ArtEffect4, to polemizowałbym :). Powiedzmy lasso, czym ono się różni od tego z np. Photoshop7 (poza tym, że od razu po zaznaczeniu wycina – nie można skalować zaznaczenia) ?
    Różdżka z ustawianiem parametrów – jest. W Tool Settings (F2) można ustawiać tolerancję dla RGB razem i osobno. Dodatkowo w menu Stencil są opcje shrink i grow dzięki którym można skalować maskę z dokładnocią do jednego pixela.
    Jeśli nie lubisz lassa czy raczej nożyczek, używaj do wycinania stencila. Zaznaczasz sobie stencil ew. odwraczasz go i wtedy bez spinki wycinasz za pomcą nożyczek i np. kwadratu dowolny kształt jaki obejmuje maska.
    Do zaznaczania maski warto czasem skorzystać z Color selection (menu Stencil) tam też można ustawić tolerancję dla RGB. Wspomnę jeszcze, że maskę można namalować lub poprawić ręcznie – dla pędzla/brusha należy wybrać stencil w oknie Tool settings, jak i zapisać ją . 🙂 Także osobiście nie widzę ograniczeń co do wycinania i selekcji.

    Wycinek powinien być wstawiany do schowka, a nie przyklejać się jako pędzel (jak chce taki pędzel to mogę sobie go ustawić),

    Hmm.. chyba nie do końca rozumiem więc może napiszę jak ja to rozumiem. Otóż dla mnie wstępnie wycinek pojawia się (szczęśliwie) właśnie w takim schowku a nie bezpośrednio na liście brushy, dopóki nie dodam go do listy (Add) aby później móc go wybierać na pedzel.
    A, że się przykleja cóż … 🙂 dzięki temu można go szybko przenieść na inną warstwę – wtedy to się przydaje jak równieź inne genialne opcje z Brush managera. Pośrednio dzięki, którym można ładować obrazki na różne warstwy. Niestety domyślnie nie ma opcji załadowania obrazka jako warstwę – teoretycznie da się to załatać samym ARexx-em.

    warstwy powinny mieć dodatkowe moduły typu cień, obwódki, wewnętrzny cień itp.,

    To raczej da się załatwić pluginami 🙂

    poprawione skalowanie rozmiaru obrazka (proporcjonalne, bez proporcji, dlaczego w ArtEffect nie ma ustawień pkt/cal)

    W AE4 jest skalowanie z proporcją i bez, pkt/cal też (DPI), jest nawet ptk/cm.

    #1000
    EnderEnder
    Participant

    No tak widzę, że jest problem ze zdecydowaniem się na program graficzny. Wcale się nie dziwię. Może warto by się przyjrzeć, czy i jak program współpracuje z PPC, bo MorphOS działa na PPC a odpalany soft z 68k jakby nie patrzeć nigdy nie będzie tak szybki jak ten napisany od początku dla PPC. Działanie naszych szybkich procesorów jako koprocesorów lub dzięki łatkom dla softu 68k to moim zdaniem ślepa uliczka. Sam bawię się AE, ale zastanawiam mnie, czy jest sens ładować się w wykup za wielką kasę źródeł tego programu. Może lepiej wziąć na warsztat coś co już funkcjonuje na PPC i zainwestować w jego rozwój (może autorzy połączą siły i zaczną tworzyć jeden nowy produkt dla PPC).

    Cóż na razie bez większych rezultatów próbuję nauczyć się programowania. Cel jest jeden chciałbym stworzyć grę. Myślę, że takich marzycieli nie-programistów jest wielu, więc z uporem maniak będę proponował cos co ułatwiłoby nam spełnienie marzenia. Może warto rozważyć przeportowanie język programowania – lite-C
    http://tworzeniegier.pl/3dgamestudio/3dgs7.php#top http://tworzeniegier.pl/3dgamestudio/litec.php

    Język jak nazwa wskazuje to odmiana C (uproszczona tak twierdzą), więc powinna być "miła" dla naszego systemu.

    #1001
    edeede
    Participant
    Działanie naszych szybkich procesorów jako koprocesorów lub dzięki łatkom dla softu 68k to moim zdaniem ślepa uliczka.

    Żadnych łatek :), chodzi o oddzielne moduły/pluginy np. z exportem w formie ARexxa do najlepszych-najbardziej funkcjonalnych i dostępnych obecnie programów z Amigi.

    Sam bawię się AE, ale zastanawiam mnie, czy jest sens ładować się w wykup za wielką kasę źródeł tego programu.

    No nie ma, dlatego rozważamy próbę rozwiązania problemów w tego rodzaju programach (za pomocą niezależnych modułów/pluginów czy skryptów) w tym co mamy w tej chwili, tak aby wkład pracy mógłbyć wykorzystany obecnie jak i w przyszłości.

    Może lepiej wziąć na warsztat coś co już funkcjonuje na PPC i zainwestować w jego rozwój (może autorzy połączą siły i zaczną tworzyć jeden nowy produkt dla PPC).

    Teoretycznie tak. Na myśl przychodzi mi jedynie Girboullis i Sketchup . Bardzo dobry pomysł, jednak zanim do tego dojdzie powinniśmy mieć materiał w postaci pluginów jak i gotowy plan/projekt funkcjonalności takiego programu czyli konkrety.

    #1002
    AvatarSventevith
    Participant
    Cóż na razie bez większych rezultatów próbuję nauczyć się programowania. Cel jest jeden chciałbym stworzyć grę. Myślę, że takich marzycieli nie-programistów jest wielu, więc z uporem maniak będę proponował cos co ułatwiłoby nam spełnienie marzenia. Może warto rozważyć przeportowanie język programowania – lite-C
    http://tworzeniegier.pl/3dgamestudio/3dgs7.php#top http://tworzeniegier.pl/3dgamestudio/litec.php

    Język jak nazwa wskazuje to odmiana C (uproszczona tak twierdzą), więc powinna być "miła" dla naszego systemu.

    Strasznie kombinujesz z tą grą. Języków programowania naprawde wystarczy na MOSA. Moja rada jest taka. Skoro nie jesteś programistą kup sobie Hollywood i napisz w tym programie prostą grę np. Weża. Jeśli Ci się uda możesz zastanawiać się nad C. W pisaniu gry chodzi o pisanie gry, a nie męczarnie z niskopoziomowymi procedurakmi do wycztywania grafiki czy blitowania.

    Hollywood do prostej zręcznościówki wystarczy, posiada gotowe funkcje do wczytywania/wyświetlania grafiki muzyki. Swoją drogą jeśli LUA w przyszłości dorobi się JITa może zostać całkiem sprawnym językim do pisania aplikacji pod MOSa.

    #1003
    EnderEnder
    Participant

    Zdaje sobie sprawę, że kombinuję, ale tak to juz jest jak nie ma się nastu lat i trochę obowiązków. Zadam ostatnie pytanie odnośnie C/C++ i później nie będę zawracał gitary. Czy bawiąc się (tak to trzeba uczciwie nazwać, biorąc pod uwagę moje kiepskie możliwości programistyczne) mogę odwołać się do bibliotek (poza SDL) : Allegro, Irrlicht, SFML? Pytam tu, bo jeśli ich nie ma to może warto żeby się znalazły. No to na tyle spadam i nie zawracam głowy moimi pomysłami.

    #1004
    AvatarAS
    Participant

    Dziękuję Ede za garść informacji. Ja wolę ImageFX, jakoś na pierwszy rzut oka ArtEffect wydawał mi się ubogi. Powiem tak: działania pewnych funkcji w ArtEffect nie rozumiem. Jestem może przyzwyczajony do działania w Photoshopie (w ImageFx takie same funkcje działąją podobnie), ale oczekiwałem od podobnego programu podobnego działania. Nożyczki to nie lasso – chodzi mi o działanie lassa jak w Phtoshopie (zaznaczanie nieprostokątne, tylko "po lini" aż zamknę obwód – nie wiem jak to opisać). Pewne rzeczy muszę doczytać w instrukcji, ale wystarczy mi kilkaset stron z ImageFx – ile można tych instrukcji czytać 🙂 Nie lubię jak wycinek przykleja mi się jako pędzel. Wolę jak jest w schowku i mogę go wywołać kiedy mi się chce na oddzielnej warstwie. Różdżką mogę zaznaczać tolerancję po RGB – jak piszesz – wolę jakby było ddodawanie tolerancji do kolorów pochodnych i przez zwiększenie tolerancji zwiększam obszar. Ma to sens, tutaj zaznacza mi w sposób jak dla mnie niekontrolowany. Ale możliwe, że jak to mocniej potestuję, to mi się to spodoba.
    No tak, są pkt/cal – jakoś nie od razu wpadłem, że DPI to pkt/cal, kiedy dalej jest opis pkt/cm. Choć to wydaje się logiczne – moje gapiostwo poprzez szybkie spojrzenie.
    Przydałaby się poprawna konwersja na CMYK – ImageFx tego nie ma. Choć tutaj można poradzić sobie poprzez BME z pakietu PageStreama – robi to bardzo dobrze.

    #1005
    edeede
    Participant

    Jeszcze w kwestii lassa/nożyczek – w ArtEffect działa to dokładnie jak w Photoshopie, tylko troche to innaczej wygląda na toolboxie. Dokładnie tak jak opisałeś, można zazanaczać po linii aż zamknie się obwód. Wybierasz nożyczki i dodatkowo niesymetryczną figurę jeśli chceż zaznaczać po linii, jak chcesz prostąkątnie to dodatkowo klikasz na kwadrat itd. Jedyną róznicą jest to, że w Ps można jeszcze skalować ten zaznaczony obszar (X,Y).
    Z tą selekcją kolorów to sobie dogadamy jeszcze, może na jakichś przykładowych plikach pokombinujemy. 🙂 Cieszy mnie, że wolisz ImageFX – może uda nam się zrobić jakieś konstruktywne zestawienie obu programów.

    #1006
    Avatarwali7
    Participant
    Podobno się robi. Jak będzie gotowy na OS4 wtedy będzie, można przenieść do MOSA. http://euaejit.blogspot.com/

    Przeglądnąłem ten blog i wieje z niego strasznym pesymizmem. Wygląda na to, że kolejny niedzielny programista zabrał się za zadanie wielokrotnie przekraczające jego możliwości: autor kolejno narzeka na zawiłości kodu w UAE, na różne tricki w samym kodzie x86 JIT który miał nadzieję przerobić na PPC i chyba się nie da… Mam nadzieję się mylić, bo na JIT w UAE PPC czekam z utęsknięniem.
    Może któryś z programistów MOSa zabrał by się za to, bo dotychczasowe doświadczenia wyraźnie pokazują gdzie zebrali się utalentowani i doświadczeni specjaliści.

    #1008
    recedentrecedent
    Participant

    @wali7

    Przeglądnąłem ten blog i wieje z niego strasznym pesymizmem. Wygląda na to, że kolejny niedzielny programista zabrał się za zadanie wielokrotnie przekraczające jego możliwości

    Eee… A to nie jest ten sam koleś, który napisał Petunię na potrzeby OS4? Skoro tak, to chyba zadanie nie przerasta jego możliwości, prawda?

    @ede

    Teoretycznie tak. Na myśl przychodzi mi jedynie Girboullis i Sketchup.

    Hmm… chyba Sketch? He he, Sketchup, pomarzyć można… Swoją drogą – Stefkos ma rozgrzebany projekt tzw. "Painta", czyli starszego brata Sketcha. Może spróbować z nim pogadać? Jeśli program da się rozbić na kilka mniejszych części to byłby dobrym materiałem na bounty.

    #1009
    Avatarwali7
    Participant

    @recedent

    Eee… A to nie jest ten sam koleś, który napisał Petunię na potrzeby OS4? Skoro tak, to chyba zadanie nie przerasta jego możliwości, prawda?

    Jeśli masz rację, to jest dobra wiadomość i daje podstawy do optymizmu. Być może bloga nie aktualizuje od czterech miesięcy, bo ciężko pracuje nad projektem 🙂

    #1010
    recedentrecedent
    Participant
    Jeśli masz rację, to jest dobra wiadomość i daje podstawy do optymizmu

    Ja miałbym nie mieć racji?

    Almos Rajnai == Almos Rajnai!

Widok 15 wpisów - 31 z 45 (of 79 wszystkich)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.