MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Odpowiedzi na Forum Stworzone

Widok 15 wpisów - 1 z 15 (of 338 wszystkich)
  • Autor
    Wpisy
  • w odpowiedzi do: Powerbook i kilka pytań #5697
    Avatarkrashan
    Participant

    Próbowałem się bawić w regenerację baterii, zlecając to jednej z dużych firm się tym zajmujących (firma z Poznania). Niestety panowie polegli. Co prawda przeprosili, nie wzięli kasy i odesłali baterię po próbie regeneracji na własny koszt, niemniej nie wyszło.

    Z tego co wiem, aktualna wersja MorphOS-a obsługuje wewnętrzny moduł WiFi w PowerBookach.

    Wymiana pasty to skomplikowana operacja, ale mając doświadczenie w robótkach precyzyjnych i wspomagając się tutorialem z ifixit.com, można sobie poradzić.

    Robienie dual boota – najpierw MacOS, potem MorphOS.

    w odpowiedzi do: Pętla główna GL-aplikacji #5672
    Avatarkrashan
    Participant

    Co się będzie działo w przypadku „nie wyrabiamy się w ramce” zależy od organizacji procedury. Do timer.device wysyła się IORequest (wiadomość), która zostaje zwrócona albo po upływie określonego interwału czasowego, albo gdy czas systemowy osiągnie zadaną wartość. W najprostszym przypadku nasza procedura coramkowa wykorzystuje drugi tryb, za każdym razem po narysowaniu wszystkiego dodając te 1/60 sekundy do poprzedniej wartości i ponownie wysyłając request, na który czeka główna pętla. Co się stanie, gdy procedura będzie się wykonywać za długo? timer.device zwróci requesta od razu. Główna pętla nie będzie czekała, tylko będzie non-stop wywoływała naszą ramkową procedurę najszybciej jak się da.

    Takie rozwiązanie jest słabe z dwóch powodów. Po pierwsze, jeżeli animację obiektów oprzesz o zliczanie wywołań procedury, to na niewyrabiającym się kompie akcja gry zwolni, podczas gdy zazwyczaj w takiej sytuacji słabego sprzętu chcemy mieć mniej fps, ale rzeczy mają się nadal dziać w czasie rzeczywistym. Po drugie, jeżeli np. w grze chwilowo mamy więcej obiektów i nie wyrabiamy się, ale po chwili robi się luźniej, to nasz mechanizm będzie potem „nadganiał” i gra będzie się toczyła szybciej niż normalnie.

    Dlatego lepiej sobie na początku naszej procki odczytać czas rzeczywisty (też timer.device, odczyt jest bardzo tani w sensie czasu CPU) i po pierwsze wykorzystać go do animacji i fizyki, po drugie do zarządzania tempem renderingu (np. jeżeli jesteśmy w niedoczasie to można w ogóle nie wysyłać requesta do timer.device tylko dać na wyjściu flagę „wywołaj mnie ponownie bez czekania”).

    w odpowiedzi do: Pętla główna GL-aplikacji #5662
    Avatarkrashan
    Participant

    Aha, jeżeli sobie odpuścimy kwestię synchronizacji rysowania sceny z odświeżaniem ramki, to zamiast zabawy z przerwaniami można po prostu użyć timer.device i mieć wywołanie co wybrany okres czasu. Zaletą wtedy jest to, że rytm wywoływania procedury nie zależy w żaden sposób od rzeczywistego odświeżania ekranu.

    Jak znajdę czas na urlopie, to spróbuję dopisać artykuł, w którym zakręcę tymi trójkątami…

    w odpowiedzi do: Pętla główna GL-aplikacji #5659
    Avatarkrashan
    Participant

    Powinieneś podpiąć procedurę pod przerwanie odświeżania obrazu. Na klasyku dodawałeś (systemowo, a jakże) handler do „ringu” handlerów przerwania VERTB (odchylania pionowego obrazu). Można założyć, że pod MorphOS-em to przerwanie jest co najmniej symulowane i AddIntServer() zadziała zgodnie z oczekiwaniami. A może nawet ono jest faktycznie wyzwalane rzeczywistym przerwaniem VERTB z karty graficznej, chociaż osobiście wątpię… To jest pytanie do Franka Mariaka i Marka Olsena. Jeżeli jest symulowane to możesz nie mieć synchronizacji aktualizacji ekranu z zmianą ramki.

    W procedurze obsługi przerwania najprościej wysłać sobie sygnał do swojego procesu. W głównej pętli dodasz wtedy ten sygnał do zasadniczego Wait(). O ile procedura wywoływana po odebraniu tego sygnału zdąży się wykonać w jednej ramce, to będzie wywoływana co ramkę. A jak nie, to nic się nie stanie, wielokrotne ustawienie procesowi sygnału nie ma konsekwencji.

    w odpowiedzi do: Portfel BTC #5170
    Avatarkrashan
    Participant

    Podbijam, 14 dni.

    w odpowiedzi do: Portfel BTC #2146
    Avatarkrashan
    Participant
    Są jakieś szanse dla MOS-a w tym temacie ?

    Przyglądam się tematowi, ale nie chcę na razie nic obiecywać.

    w odpowiedzi do: Pamięć w PowerMacu G5. #2143
    Avatarkrashan
    Participant
    Co jest właściiwe problemem z adresowaniem większej ilości RAM w MOSie?

    Problemów jest kilka:
    1. MorphOS jest 32-bitowy. Ponieważ wszystkie procesy pracują w jednej przestrzeni adresowej, oznacza to limit 4 GB.
    2. W tej samej przestrzeni muszą się zmieścić wszystkie peryferia, w tym pamięć karty graficznej. To nam zabiera jakieś 0,5 GB.
    3. W dawnych czasach, gdy 2 GB wydawało się ilością absolutnie astronomiczną, programiści amigowi nadużywali najstarszego bitu adresu do niecnych celów (robi tak m. in. MUI). To nam odbiera „górne” 2 GB. Były podejmowane próby usunięcia tego ograniczenia, na razie bez większych sukcesów. To, plus punkt 2 zostawia nam 1,5 GB.
    4. Ograniczenie do 1 GB jest specyficzne dla G5. Nie znam szczegółów ale to problem z zaprogramowaniem kontrolera pamięci albo tablic MMU i prawdopodobnie jest do rozwiązania, czyli G5 też powinno dojść do pułapu 1,5 GB.

    w odpowiedzi do: Pamięć w PowerMacu G5. #2141
    Avatarkrashan
    Participant
    Problemem jest RAM – tzn. wiem o ograniczeniu do 1,5GB, ale jednak trochę zdziwiłem się widząc w systemie tylko ok. 974 MB. To naturalne czy jednak sprawdzać kości pamięci?

    To niestety póki co naturalne. G5 jest pod MorphOS-em ograniczony do 1,0 GB.

    w odpowiedzi do: OWB nie może wczytać strony #2138
    Avatarkrashan
    Participant
    Ale poprzednia wersja działa bezproblemowo.

    Ale poprzednia wersja używała dziurawej wersji OpenSSL.

    w odpowiedzi do: OWB nie może wczytać strony #2136
    Avatarkrashan
    Participant
    Kesz to raczej nie kłopot, ale wyczyszczenie ciasteczek, topsites oraz local storage powinno "pomóc". Dodatkowo piszesz o innym błędzie – z serwerami (np z plusem online) program się łączy tylko nie może się "dogadać"

    Ten problem był badany. Serwer plusa online ma niepoprawną (i co gorsza poważnie niebezpieczną) konfigurację połączeń SSL. Ponieważ Odyssey nie ma tylu obejść i łatek na źle skonfigurowane serwery co Firefox, czy Chrome, połączenie się nie udaje.

    w odpowiedzi do: wprintf – undefined reference #2135
    Avatarkrashan
    Participant
    Niestety chyba nie będę mógł skorzystać z "wide chars", bo ich wsparcie w MorphOSie jest szczątkowe

    No, nie takie szczątkowe, masz UCS4_FormatString() w locale.library i sporo innych funkcji, jest też charsets.library do konwersji. Faktem jest, że w MorphOS-ie przyjęto jako główne kodowania unikodu UTF-32 (big endian) i UTF-8, szesnastka jest obsługiwana pośrednio przez charsets.library.

    w odpowiedzi do: Biblioteki do XML i JSON #2105
    Avatarkrashan
    Participant
    Oczywiście powinno być jak najmniejsze, najprzyjemniejsze w używaniu i przede wszystkim stabilne.

    Ja mam coś w swoim prywatnym repozytorium, ale na razie nie spełnia dwóch ostatnich warunków…

    w odpowiedzi do: Ambient i pliki *.tar #2078
    Avatarkrashan
    Participant

    Mi się wydaje, że problemem jest w tym momencie SFS. Być może taki plik możesz nawet zapisać w całości oraz sekwencyjnie odczytać w całości (co robi konsolowy tar). Ale na pewno nie zadziała Ci swobodne przemieszczanie się po pliku. Przed zgłaszaniem błędów stworzyłbym testową partycję w IceFS i sprawdził jak wtedy zachowują się oba te programy.

    w odpowiedzi do: Ambient i pliki *.tar #2076
    Avatarkrashan
    Participant

    Hmm, albo Ambient próbuje rozpakować archiwum do pamięci (co się z oczywistych powodów nie może udać), albo może ma problem z archiwum większym niż 2 GB. A może to system plików ma ten problem, w jakim systemie masz partycję, na którym leży to archiwum? Tak czy inaczej wysłałbym raport przez systemowe narzędzie (to w okienku „o MorphOS-ie”), jeżeli np. słabo czujesz się w angielskim to wal po polsku (Niemcy ładują raporty po niemiecku i problemu nie ma większego, a paru Polaków w teamie w końcu jest…).

    w odpowiedzi do: x86 Cross compiler GCC 4.5.4+ –target MorphOS #2048
    Avatarkrashan
    Participant

    Tak na marginesie, zastanawiam się co to za genialny kod, że kompiluje się pod 4.6.4 a pod 4.4.5 nie…

Widok 15 wpisów - 1 z 15 (of 338 wszystkich)