MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Strona główna Forums Klub dyskusyjny Amiganoid 2011

Widok 5 wpisów - 16 z 20 (of 20 wszystkich)
  • Autor
    Wpisy
  • #772
    EnderEnder
    Participant
    Korzonki jako tako zaleczone więc postaram się zadać Wasze pytania, mam nadzieję że znajdzie się jakiś chętny wysłuchiwania mojego blabrania 😉

    Więcej optymizmu, wierzę, że się uda. Aha i pozdrów ich od nas, niech wiedzą, że bardzo ich lubimy i podziwiamy za wykonaną pracę.

    #779
    AvatarSventevith
    Participant

    Temat wielokrotnie poruszany przez moją osobę, z rozmów wynika jedno procek musi być lowedian, aby zachować kompatybilność z 68k. Dużo takich procków poza PPC nie ma na rynku a ARM odpadają praktycznie. Ja wyszukałem MIPS. Chińczycy zbudowali własny procesor i komputer w oparciu o tą architekturę 🙂 Dobry tani sprzęt 😛

    Swoją drogą G5 nie wystarczy do FullHD ? Nie obawiał bym się o przyszłość, obecnego sprzętu G4/PB/G5 wystarczy na lata.

    Nie zgadzam się, ze stwierdzeniem że system jest już dostaczenie rozwinięty. Z tego co mi brakuje:
    – sterowniki 3d obsługujące nowesze karty jak i z obsługą AGP dokładnie chodzi mi o GART abym na swoim eMacu 32 VRAM mógł grać w Wolfa.
    – rozbudowa TinyGL o shadery, niedługo uwolnione zostaną źródła DOOM3/QUAKE4 zapewne jeśli chcielibyśmy port tego to bez lepszego 3d nie mamy o czym marzyć.
    – rozbudowa MUI o nowe klasy która ułatwi budowanie bardziej skomplikowanych aplikacji
    – lepszy system obsługi drukarek

    Pewnie wymieniać można by bez końca. Mam nadzieję, że część z wymionienych rzeczy kiedyś się doczekamy.

    #780
    Avatarkrashan
    Participant
    procek musi być lowedian, aby zachować kompatybilność z 68k.

    Mała pomyłka. Żeby zachować tęże kompatybliność, procesor musi być big endian i taki jest PowerPC. Jeżeli natomiast hipotetycznie doszło do przeniesienia MorphOS-a na architekturę little endian, to byłyby dwa tego skutki:

    • Po pierwsze, należałoby poprawić w kodzie wszystkie miejsca, które zakładają z góry big endian. Takich miejsc jest masa.
    • Po drugie, koniec z przezroczystą emulacją 68k – aplikacje 68k przyszłoby odpalać wewnątrz UAE.
    Nie zgadzam się, ze stwierdzeniem że system jest już dostaczenie rozwinięty.

    To prawda. Dlatego moim zdaniem para nie powinna iść w atakowanie innych architektur sprzętowych, tylko w rozwój możliwości systemu. Przynajmniej na razie. AROS próbował zaatakować kilka platform jednocześnie a i tak używalny jest wciąż tylko na 32-bitowych x86.

    #786
    AvatarSventevith
    Participant

    Zawsze mi się miesza big z low i nie wiem który jest który. Podczas pisania postu nie chciało mi się już na wiki zaglądać 😛

    Zgadzam się z Krashanem. Nowy sprzęt (jeśli będziemy mieli PB i G5) to chciejstwo z którego zapewne nie wielu by skorzystało. Cała masa energii psu w dupę. W takiej sytuacji kiedy dostępny jest tani i mocny sprzęt.

    Lepiej zachęcić dev do rozwoju softu niezbędnego do codziennej pracy wifi, 3g, lepsze stery 3d, drukarki oraz rozwój GUI (MUI).

    #788
    EnderEnder
    Participant

    Ja nie neguje, że przydałoby się to i owo w systemie, ale pytanie dotyczyło przyszłości za 5 – 10 lat. Wtedy z dostępnego aktualnie sprzetu może za dużo nie zostać. Podejrzewam, że maki PPC nie są tak kultowe jak Amiga 68k, więc wiara szybciej będzie się pozbywać tego sprzętu. Nie chciałbym sytuacji, w której za np. 7 lat psuje mi się Mak i mam problem z kupnem dedykowanego sprzętu. Nikt nie każe robić żadnego portu teraz. Ja pytam, czy wybiegaja myślami aż tak do przodu, czy jednak nie. Resztę pytań sobie doczytaj (mam nadzieję, że teraz się rozumiemy).

    Natomiast w kwesti rozwoju Morphos-a był wątek na PPA i tam napisałem, co bym chciał, ale twierdze jednocześnie, że poziom, który mamy obecnie jest naprawdę niezły.

    Co do teamu, to nie sądzę, żeby znaleźli czas na portowanie programów, by w ten sposób wypełnić lukę w oprogramowaniu, mają dość pracy z systemem.

Widok 5 wpisów - 16 z 20 (of 20 wszystkich)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.