MorphOS Team wydał wersję 3.10 swojego pakietu developerskiego. Najważniejsze zmiany to GCC w wersji 5.3.0, dodanie interpretera Lua, nowa wersja ixemul (50.16), zaktualizowany tar i sed. Pakiet dostępny jest na stronie MorphOS Team.
Zamieszczone przez: pampers, 11 komentarzy
Komentarze:
Nowe SDK “waży” dwa razy więcej od poprzedniego. Dużo zmian i nowinek. Thx MorphOS Team.
A czy w kwestii Pythona jakieś nowości, zanim zajrzę?
Ender,
Wydaje mi się, że MOSTeam nie zajmuje się Pythonem. MorphOSowego Pythona (zarówno 2.x jak i 3.x) robił Yomgui (ten od Blendera dla MOSa). Początkowo chyba tylko dla potrzeb Blendera (jest to język pisanie skryptów/pluginów dla Blendera), a potem się jakoś się w Pythonie zakochał i zaczął sporo innych rzeczy pisać w Pythonie, m.in.: ten program graficzny na G (nigdy nie pamiętam jego nazwy), klient systemu kontroli wersji Mercurial). Niestety Yomgui zrobił sobie przerwę w developowaniu na czas przeprowadzki z Francji do Kanady. Tam miał remontować sobie chatę czy coś takiego. Tylko, że to było wiele wiele miesięcy temu. Dawno powinien wrócić do świata żywych morphosowców, a jakoś tego niestety nie widać. 🙁 Ostatni Blender mocno kuleje pod najnowszym MorphOSem 3.9 i nie ma komu poprawić. 🙁
Hmmm… nie ma edycji komentarzy? Przywykłem na PPA, że jest. Będę musiał tu pisać trochę bardziej uważnie i czytać przed wysłaniem.
No jak to a te przymiarki do portu Minecrafta?
pampers,
https://web.archive.org/web/20111222040608/http://yellowblue.free.fr/yiki/doku.php/en:dev:craft:start
Chyba od tego czasu to się rozpruły już.
Korni,
My bad, zasugerowałem się niedawnym newsem na ppa, który jak widać był mocno odgrzewanym kotletem…
Panowie, wstyd się przyznać, ale nie kompilują mi się programy. Do tej pory bawiłem się w programowanie na PC. Teraz postanowiłem zacząć wszystko od początku na MorphOS-ie i nowym SDK i blado. Jak wpiszę sobie przykładowy programik, który powinien wyświetlić napis np. witaj i wciskam ikonkę uruchom, to wyskakuje błąd 10. Pewnie czegoś nie włączyłem, nie ustawiłem. Jak skonfigurować scribble w SDK i uruchamiać to co tam napiszę. Mam wybrane C/C++, co jeszcze? Normalnie załamka na samym początku mieć problem.
@Ender – może dlatego, że nie używają Scribble, ale trzeba będzie pogadać, czemu tak się dzieje… Ja niestety nie pomogę, do programowania nie używam Scribblem, nie odpowiadają mi tam skróty klawiszowe, a tych najważniejszych nie można zmienić…. Ja używam starego poczciwego goldeda
Wynika to z tego, że do tej pory uczyłem się na PC, a tam programy z automatu wyręczają zielonych z makefile. (samo się linkuje jeśli to fachowo nazywam). Tak to jest jak jestem zielony i o tym zapomniałem na Motylku. Spróbuję jutro, w końcu weekend. Myślałem, że nikt tu już nie zagląda a to miła niespodzianka.
Ender,
Golded też miał tę opcję, zresztą program do tworzenia makefile chyba przystosował/napisał Maag^da…. Tam to działa, dajesz kompile nie ma makefile-a, to pyta, czy takowy stworzyć. Tu ktoś wyraźnie nie pomyślał. Niestety Scribble dla nie jest w wielu miejscach nieprzemyślane, tak więc jesli cokolwiek programuję na mosie to uzywam goldeda…