MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

MorphOS SDK 3.10 już dostępne22 stycznia 2016

MorphOS Team wydał wersję 3.10 swojego pakietu developerskiego. Najważniejsze zmiany to GCC w wersji 5.3.0, dodanie interpretera Lua, nowa wersja ixemul (50.16), zaktualizowany tar i sed. Pakiet dostępny jest na stronie MorphOS Team.

Zamieszczone przez: pampers, 11 komentarzy

Komentarze:

  • waldiamigawaldiamiga

    Nowe SDK “waży” dwa razy więcej od poprzedniego. Dużo zmian i nowinek. Thx MorphOS Team.

  • MDWMDW

    Ender,
    Wydaje mi się, że MOSTeam nie zajmuje się Pythonem. MorphOSowego Pythona (zarówno 2.x jak i 3.x) robił Yomgui (ten od Blendera dla MOSa). Początkowo chyba tylko dla potrzeb Blendera (jest to język pisanie skryptów/pluginów dla Blendera), a potem się jakoś się w Pythonie zakochał i zaczął sporo innych rzeczy pisać w Pythonie, m.in.: ten program graficzny na G (nigdy nie pamiętam jego nazwy), klient systemu kontroli wersji Mercurial). Niestety Yomgui zrobił sobie przerwę w developowaniu na czas przeprowadzki z Francji do Kanady. Tam miał remontować sobie chatę czy coś takiego. Tylko, że to było wiele wiele miesięcy temu. Dawno powinien wrócić do świata żywych morphosowców, a jakoś tego niestety nie widać. 🙁 Ostatni Blender mocno kuleje pod najnowszym MorphOSem 3.9 i nie ma komu poprawić. 🙁

  • MDWMDW

    Hmmm… nie ma edycji komentarzy? Przywykłem na PPA, że jest. Będę musiał tu pisać trochę bardziej uważnie i czytać przed wysłaniem.

  • pamperspampers Autor wpisu

    Dawno powinien wrócić do świata żywych morphosowców, a jakoś tego niestety nie widać.

    No jak to a te przymiarki do portu Minecrafta?

  • pamperspampers Autor wpisu

    Korni,

    My bad, zasugerowałem się niedawnym newsem na ppa, który jak widać był mocno odgrzewanym kotletem…

  • EnderEnder

    Panowie, wstyd się przyznać, ale nie kompilują mi się programy. Do tej pory bawiłem się w programowanie na PC. Teraz postanowiłem zacząć wszystko od początku na MorphOS-ie i nowym SDK i blado. Jak wpiszę sobie przykładowy programik, który powinien wyświetlić napis np. witaj i wciskam ikonkę uruchom, to wyskakuje błąd 10. Pewnie czegoś nie włączyłem, nie ustawiłem. Jak skonfigurować scribble w SDK i uruchamiać to co tam napiszę. Mam wybrane C/C++, co jeszcze? Normalnie załamka na samym początku mieć problem.

  • AvatarKaczus

    @Ender – może dlatego, że nie używają Scribble, ale trzeba będzie pogadać, czemu tak się dzieje… Ja niestety nie pomogę, do programowania nie używam Scribblem, nie odpowiadają mi tam skróty klawiszowe, a tych najważniejszych nie można zmienić…. Ja używam starego poczciwego goldeda

  • EnderEnder

    Wynika to z tego, że do tej pory uczyłem się na PC, a tam programy z automatu wyręczają zielonych z makefile. (samo się linkuje jeśli to fachowo nazywam). Tak to jest jak jestem zielony i o tym zapomniałem na Motylku. Spróbuję jutro, w końcu weekend. Myślałem, że nikt tu już nie zagląda a to miła niespodzianka.

  • AvatarKaczus

    Ender,

    Golded też miał tę opcję, zresztą program do tworzenia makefile chyba przystosował/napisał Maag^da…. Tam to działa, dajesz kompile nie ma makefile-a, to pyta, czy takowy stworzyć. Tu ktoś wyraźnie nie pomyślał. Niestety Scribble dla nie jest w wielu miejscach nieprzemyślane, tak więc jesli cokolwiek programuję na mosie to uzywam goldeda…

  • Dodaj komentarz