MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Strona główna Forums Oprogramowanie Gdzie jest “Monitors” na PowerBooku?

Widok 14 wpisów - 16 z 29 (of 29 wszystkich)
  • Autor
    Wpisy
  • #1882
    edeede
    Participant
    Aż trudno uwierzyć, że brakuje jakichś skryptów do nowego Blendera. Przecież tej aplikacji używa kawał świata. Nikt nie przepisał starych skryptów na nowe API?

    Przekopałem pół internetu w tym 😉 temacie i userzy marudzili, że nie ma tego skryptu (reduce polys czy tak jakoś to się nazywa musiałbym sprawdzić). W każdym razie z różnych how-to dowiedziałem się o modyfikatorze Decimate ale w praktyce dizała tylko na ‘czysto’ zbudowanych obiektach w blenderze i tylko na czworokątach. Fakt, można dokonać automatycznej zamiany trójkątów na czworokąty w obiekcie ale w praktyce (zdigitalizowana figurka 100.000 poligonów) nic sensownego z tego nie wychodzi. Więc myślę sobie porażka, notabene ten skrypt reduce cośtam pod 2.49 na OSX też nie dał rady.Tak minęło kilknaście godzin aż mnie w końcu tknęło (bo czego jeszcze nie sprawdziłem …) ano modyfikatora Decimate w starym dobrym 2.49 😉 importuję figurkę klikam i własnym oczom nie wierzę,
    zmieniam ratio a tu pięknie w czasie rzeczywistym na podglądzie poligonki się redukują a obiekt trzyma geometrię jak ta lala aż się gęba śmieje . Tak to wygląda w praktyce, jak się udało z figurką to sprawdziłem z roślinami i git majonez. Oczywiście obiekty sprawdzone pod kątem błędów typu: podwójne punkty, nieplanarne ścianki czy podwójne etc. (to akurat robię w Modelerze i tu dziw mnie bierze jak ten 15 letni soft łyka sto tysięcy poligonów heh).
    Także polecam ogólnie ten modyfikator (jak się domyślam w GameDev to może być przydatna funkcja) pod Blenderem 2.4x (naprawdę robi to dobrze chyba nawet Z-Brush nie będzie w tym lepszy, no chyba że przy obiektach w milionach polygonów), a w kolejnych wersjach z nowej lini to już na bierząco trzeba będzie sprawdzać.

    #1883
    MDWMDW
    Participant

    W takim razie mam nadzieję, że szybko ktoś przepisze ten skrypt na nowe API. Blender jest akurat po dosyć dużej rewolucji i jeszcze ciągle dosyć ostro tam grzebią, bo między wersjami 2.62 i 2.63 wprowadzali bardzo istotne zmiany przez które moje skrypty nie działały poprawnie. Ten skrypt jest zwykłym skryptem pisanym w Pythonie? Jeżeli nie jest jakiś strasznie zawiły i skomplikowany to ktoś kto pisze skrypty mógłby go przepisać na nowe API. Mam nadzieję, że nie trzeba byłoby się zagłębić w sam algorytm który kombinuje jak te polygony łączyć tylko w odpowiednich miejscach zastąpić wywołania starych funkcji/klas/metod nowymi. Chociaż przy tej rewolucji jaką przeszło API Blednera to nie ograniczałoby się tylko do tego, bo z tego co pamię†am to tam wewnętrznie zmieniły się też struktury danych i jest trochę inna logika trzymania w pamięci różnych elementów. Trochę się z tym namęczyłem. No i trzeba stworzyć od nowa GUI pluginu, bo stare metody poszły w śmietnik. Ale teraz akurat to robi się to znacznie przyjemniej. Trzeba tylko popatrzeć na jakiś przykład.

    #1884
    MDWMDW
    Participant
    Tak mnie zastanawia, skoro ta najnowsza wersja Blendera ma jakieś braki, to może warto wrócić do starego softu typu MC4D, R3D, LW5? Co o tym myślisz?

    Te programy mają kilkanaście lat i właściwie są jak… jak… chyba nie da się tego porównać z tym co jest dzisiaj, bo trzeba byłoby użyć porównania prehistorycznej maczugi do nowoczesnego karabinu. 🙂

    #1885
    EnderEnder
    Participant

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale lepiej używać na razie starszej wersji? Mam na myśli wersję dla MorphOS-a? Prawda jest taka, że do starszych wersji jest więcej tutoriali, no i książek, więc może faktycznie. A jak ma się ten program do takiego Blendera? aladdin 6a aladdin 6b

    #1886
    edeede
    Participant
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale lepiej używać na razie starszej wersji? Mam na myśli wersję dla MorphOS-a? Prawda jest taka, że do starszych wersji jest więcej tutoriali, no i książek, więc może faktycznie. A jak ma się ten program do takiego Blendera? aladdin 6a aladdin 6b

    To zależy do czego, jak do redukowania ilości polygonów w obiektach to pewnie lepiej starszej 😉 (przynajmniej chwilowo) a tak ogólnie to chyba lepiej nadążać za światem. Z drugiej strony jeśli to hobby to może nie jest aż takie istotne której wersji, można podłubać coś na starszej (jak masz więcej materiałów instruktażowych) a potem zobaczyć jak to się robi na nowej i wtedy zdecydujesz co Ci bardziej odpowiada. Co do tego Aladdina to osobiście bym nie wchodził w ten temat, jak już to lepiej jako ‘entry level’ potraktować Modeler z LW5. Nawiązując do porównania MDW to wg. mnie Modeler z LW5 to już taka niezła Pepesza jest z tego zawsze można bezproblemowo przesiąść się na nowsze wersje LW albo Modo tudzież da podstawy 3D do np. Blendera. A tak najnajlepiej to nie komplikować i zacząć od nowej wersji Blendera, ludzie czeszą takie rzeczy i w takim tempie na tym sofcie że hej.

    #1887
    MDWMDW
    Participant
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale lepiej używać na razie starszej wersji? Mam na myśli wersję dla MorphOS-a? Prawda jest taka, że do starszych wersji jest więcej tutoriali, no i książek, więc może faktycznie. A jak ma się ten program do takiego Blendera? aladdin 6a aladdin 6b

    Według mnie starszej (2.46) się nie da używać i jeżeli coś robić to tylko w nowej. 🙂 Stara mi się kwasiła np. na listwie czasu animowanych obiektów, generalnie cały GUI trochę się kwasił (nawet nie tylko pod MorphOS). No i generalnie to jest stary interface użytkownika, a moim zdaniem nowy jest znacznie lepszy. Ale ja niewiele wiem, bo samego Blendera wykorzystuję może w 0,5%. NIe potrafię prawie nic na nim robić. Ja tylko sobie pisałem pluginy do eksportu obiektów, scen i ścieżek. Zmiany w API w wersjach 2.6x są absolutnie fundamentalne i wszystko zostało przewrócone do góry nogami. Moim zdaniem takie zmiany należało zrobić, bo API zostało ładnie posprzątane i teraz pisze się znacznie lepiej. Niestety każda rewolucja niesie za sobą ofiary. I tak też tutaj było. Stare skrypty działające do wersji 2.49 włącznie nie działają na nowszych. Trzeba byłoby je przepisać. Jak pokazuje przykład wskazany przez ede czasem nie można znaleźć odpowiednika dla nowej wersji. Ale to jest ofiara jaką, moim zdaniem, warto ponieść. To jest inwestycja w przyszłość. W przeciwnym wypadku gdy się tego typu stare ogony za sobą ciągnie latami to powstaje śmietnik. Microsoft coś o tym wie. 🙂 😉

    A jak ma się ten program do takiego Blendera? aladdin 6a aladdin 6b

    Trudno mi ocenić z dwóch powodów: tylko o nim słyszałem (widziałem na screenshotach/filmach) i nie bardzo znam się na programach do tworzenia 3D. Jednak jest to stary soft, który nie był rozwijany przez całe lata. Jeżeli przy Blenderze narzekamy, że nie ma jakiegoś tam jeszcze skryptu to przy Aladdinie możemy być pewni, że taki skrypt nigdy nie powstanie, bo po prostu nie ma go kto napisać (jeżeli to w ogóle pozwala na pisanie pluginów). Mam wrażenie, że gość z DiscreetFX jest amigowym fanbojem, który ma wielką ochotę zrobić coś dla amigowego środowiska. Wykupił źródła softu do VideoToastera, Aladdina4D, prawa autorskie do postaci Hottie, próbował uruchomić AppStore dla AmigaOS/MorphOS/AROS. Tylko jakoś nie bardzo może znaleźć ludzi, którzy by mu pomogli coś z tym wszystkim robić.
    Jeżeli chodzi o samego Aladdina4D to jaki by nie był to nigdy nie będzie miał cienia szans do Blendera. Za Blenderem stoi cały sztab programistów, którzy za darmo, ale jednak rozwijają ten soft. Ciągle trwają bardzo intensywne prace nad jego rozwojem. Jest kupa firm/ludzi, których działalność jest oparta o Blendera. Używa tego kawał świata. Aladdina4D nie używa nikt, nie rozwija nikt, program nie był dotykany pewnie przez wiele lat. W dziedzinie 3D to jest raczej nie do przyjęcia. Można sobie oczywiście porobić jakieś kulki, wyrenderować i wrzucić na Aminet. 🙂 Ale choćby własnie z racji popularności i sił zaangażowanych w rozwój Blender jest 10 kosmosów przed takim Aladdinem. Blender przynajmniej stara się gonić taki soft jak: XSI, Maya, Cinema4D, 3D Max i inne wyznaczające trendy w dziedzinie softu do 3D.
    To oczywiście godne pochwały, że ktoś stara się wskrzesić ten czysto amigowy soft. Jednak od strony grafika Aladdin4D jest raczej trochę ślepą uliczką. Blender jednak może się przydać nawet w "normalnym" świecie.
    Mimo wszystko życzę DiscreetFX powodzenia i mam nadzieję, że Aladdin4D jednak zaistnieje w świecie 3D, a inwestycja przynajmniej się zwróci.

    #1888
    edeede
    Participant
    Ten skrypt jest zwykłym skryptem pisanym w Pythonie?

    Chyba zwykłym , i bardzo mały jest tak na oko 150 linii ‘mesh_poly_reduce.py’ (jest w 2.46 pod MOSa) aczkolwiek nie miałem okazji pod MOSem go przetestować z powodu braku fontów. Jak już wspomniałem to ten skrypt na 2.49 pod OSXem nie dał rady z obiektem 100K poligonów (zapętla sie Blender kolorowe kółeczko radośnie kręci bez końca). Najważniejsze żeby zrobili coś z modyfikatorem ‘Decimate’, żeby działał równie sprawnie jak pod 2.4x .

    #1889
    MDWMDW
    Participant
    Ten skrypt jest zwykłym skryptem pisanym w Pythonie?

    Chyba zwykłym , i bardzo mały jest tak na oko 150 linii ‘mesh_poly_reduce.py’ (jest w 2.46 pod MOSa) aczkolwiek nie miałem okazji pod MOSem go przetestować z powodu braku fontów. Jak już wspomniałem to ten skrypt na 2.49 pod OSXem nie dał rady z obiektem 100K poligonów (zapętla sie Blender kolorowe kółeczko radośnie kręci bez końca). Najważniejsze żeby zrobili coś z modyfikatorem ‘Decimate’, żeby działał równie sprawnie jak pod 2.4x .

    Z tego co kojarzę to warto wrzucić zapytanie/wątek na forum developerów Blednera. Oni chyba nawet odpowiadają i biorą pod uwagę to co piszą użytkownicy.

    A co do skryptu to warto byłoby na niego rzucić okiem dlaczego przy 100 tysiącach ścianek się zwiesza. Jeżeli to nie wywala się jakaś wewnętrzna funkcja Blendera to powinno się dać. Może ktoś tam nie pomyślał o tak dużej ilości ścianek i jest jakiś głupi błąd powodujący zapętlanie się. Te skrypty się stosunkowo łatwo debuguje. Trochę logów podorabiać i można wyczaić co on tam robi.

    #1899
    AvatarNorbert
    Participant
    Faktycznie uruchomił się ModeEdit. Zrobiłem tryb 640×480 24bit, dałem "test" i nic nie zobaczyłem. To znaczy ekran Ambiena się "zaciemnił" i wrócić się dało klawiszem Esc (jak zawsze w testowaniu trybów w ModeEdit). Czyli na razie się nie da (jak napisał Krashan). No to mam ważny powód żeby czekać na kolejną wersję MorphOSa. 🙂

    Czy to zaciemnienie nie jest spowodowane tym ze parametry tego trybu wychodza poza dopuszczalny zakres w PB?
    Mariusz móglbys sprawdzic inne ?

    ps.
    MOS na PB juz jest od pewnego czasu, ale jakos nikt do tej pory nie napisal ze brak preferencji MONITORS.
    Ciekawe ile jest jeszcze takich "kwiatków"
    Jeden "kwiatek" został juz na innym watku wyjasniony (predkosc kompilowania PB vs Pegasos)

    #1900
    MDWMDW
    Participant
    Czy to zaciemnienie nie jest spowodowane tym ze parametry tego trybu wychodza poza dopuszczalny zakres w PB?
    Mariusz móglbys sprawdzic inne ?

    Sprawdzałem jakieś dwa, które sobie wymyśliłem. Ale tam niestety nie ma (tak jak to zwykle było) listy typowych trybów z których mógłbym wybrać tryb i sprawdzić sobie jak działa. Muszę ręcznie wpisywać te wszystkie parametry, częstotliwości pionowe, poziome i sprawdzać.

    ps.
    MOS na PB juz jest od pewnego czasu, ale jakos nikt do tej pory nie napisal ze brak preferencji MONITORS.
    Ciekawe ile jest jeszcze takich "kwiatków"

    Chyba po prostu sterowniki nie są skończone. I tak jest lepiej, bo już 3D działa, a wiadomo, że wcześniej nie działało. Może nawet lepiej niż w Pegasosie, bo na przykład wczoraj GUI Blednera zaczął mi sie dziwnie "kwasić" na Pegasosie, a na PowerBooku nie było żadnych nieprawidłowości.

    Jeden "kwiatek" został juz na innym watku wyjasniony (predkosc kompilowania PB vs Pegasos)

    Ja akurat mam chyba ten dysk w PowerBooku dosyć wolny. Ale włączenie cache (jak poradził Krashan) przyspieszyło kompilowanie chyba prawie 3 razy. Za to w Pegasosie przyspieszyło raczej o ledwo zauważalną wartość.

    I jeszcze się trochę wytłumaczę. 🙂
    To moje marudzenie może trochę niektórych wkurzać. Ale po prostu staram się sprawdzić wszystko to czego normalne używałem zanim faktycznie przesiądę się całkiem na PowerBooka. Jak już się pozbędę Pegasosa to powrotu nie będzie. 🙂 W miarę używania PowerBooka zaczynam dostrzegać, że wcale takiego idealnego nie kupiłem. 🙂 Ale na szczęście żadna wielka wada nie wyszła i to co tam zauważyłem to nieistotne drobiazgi przez które z zakupu bym nie zrezygnował.

    #1901
    edeede
    Participant
    W miarę używania PowerBooka zaczynam dostrzegać, że wcale takiego idealnego nie kupiłem. 🙂 Ale na szczęście żadna wielka wada nie wyszła i to co tam zauważyłem to nieistotne drobiazgi przez które z zakupu bym nie zrezygnował.

    Masz na myśli drobiazgi dotyczące działania MorphOS-a na posiadanym egzemplarzu czy ogólnie ?
    Pytam bo mi pod MOS-em nie działa regulacja głośności i świruje touchpad (model 5,7) a na liście ‘Hardware Compatibility’ na stronie MOS-Team nic nie było o tym fakcie i nic nie ma, a szkoda bo to akurat dość upierdliwe drobiazgi .

    #1909
    MDWMDW
    Participant
    Masz na myśli drobiazgi dotyczące działania MorphOS-a na posiadanym egzemplarzu czy ogólnie ?
    Pytam bo mi pod MOS-em nie działa regulacja głośności i świruje touchpad (model 5,7) a na liście ‘Hardware Compatibility’ na stronie MOS-Team nic nie było o tym fakcie i nic nie ma, a szkoda bo to akurat dość upierdliwe drobiazgi .

    Tu akuart miałem na myśli stan mojego egzemplarza (model 5,8). Regulacja głośności, podświetlenia klawiatury i jasności ekranu mi działają. W działaniu touchpada też nie zauważyłem nieprawidłowości. A na razie tylko jego używam, bo myszy jeszcze nie kupiłem.

    Za to bateryjka (ta od zegarka) jest padnięta i czas się musi ustawiać z sieci przy każdym uruchomieniu sprzętu. "Klapa" laptopa trochę odstaje z jednej strony. No i dysk jest taki trochę wolny. Ale on i tak nest tyczasowy, bo to tylko 80GB i jest na liście rzeczy do wymiany.

    #1911
    edeede
    Participant
    Masz na myśli drobiazgi dotyczące działania MorphOS-a na posiadanym egzemplarzu czy ogólnie ?
    Pytam bo mi pod MOS-em nie działa regulacja głośności i świruje touchpad (model 5,7) a na liście ‘Hardware Compatibility’ na stronie MOS-Team nic nie było o tym fakcie i nic nie ma, a szkoda bo to akurat dość upierdliwe drobiazgi .

    Tu akuart miałem na myśli stan mojego egzemplarza (model 5,8). Regulacja głośności, podświetlenia klawiatury i jasności ekranu mi działają. W działaniu touchpada też nie zauważyłem nieprawidłowości. A na razie tylko jego używam, bo myszy jeszcze nie kupiłem.

    Za to bateryjka (ta od zegarka) jest padnięta i czas się musi ustawiać z sieci przy każdym uruchomieniu sprzętu. "Klapa" laptopa trochę odstaje z jednej strony. No i dysk jest taki trochę wolny. Ale on i tak nest tyczasowy, bo to tylko 80GB i jest na liście rzeczy do wymiany.

    No mój też nie jest "best shape" ale to już hehe 🙂 na bierząco będziemy łatać.

    #1914
    edeede
    Participant

    … tak mi nie pasowało coś ‘bieżąco’ oczywiście :}

Widok 14 wpisów - 16 z 29 (of 29 wszystkich)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.