Strona główna › Forums › Oprogramowanie › CrazyCrane
Właśnie ukończyłem kolejny „preview” gry słowno-logicznej CrazyCrane, jaką tworzymy wspólnie z Leonem i mccnex-em. Gra polega na odgadywaniu haseł ukrytych w kolumnach liter. W wersji 0.4 ukończyłem animację literek oraz podstawową logikę gry: wykrywanie odgadnięcia wyrazu i odgadnięcia całego hasła (pod to ostatnie nie jest jeszcze podpięta żadna procedura). Chwilowo hasło do odgadnięcia jest zakodowane na sztywno. Dla tych, którzy chcą popróbować swoich sił bez zaglądania w źródła, podaję kategorię: „geografia Azji”.
Gra ma natywne wersje dla MorphOS-a, AmigaOS 3 i AmigaOS 4. Grafikę można zmienić zmieniając plik w podkatalogu, aktualna nie wstrząsa, ale jest przygotowana dla klasycznej Amigi pracującej w 4 kolorach z rozdzielczością 640 × 256… Dźwięku jeszcze nie ma, ale będzie. Kod źródłowy gry jest dołączony do archiwum.
Ściągnąłem ale jeszcze nie odgadłem. Pomimo wielkiej pokusy nie będę zerkał do źródeł. To znaczy będę ale trochę później i w celach edukacyjnych.
Pod MorphOS działa, tylko tło po spadających literkach jest jaśniejsze, myślałem że takie rzeczy tylko pod AOS4.x 😛 🙂 (używam skórki ‘classic’, jeśli to ma jakieś znaczenie).
Pierwszy wyraz zobaczyłem w literach, trzeci odkryłem metodą ślepego gwałciciela (na chybił/trafił). Drugi to już była czysta formalność w google 🙂
To już przeszłość. Na razie MorphOS exclusive wersja 0.4.1! A w niej:
Ku chwale !
Hasła w oryginale nie znałem, ale widziałem przeróbkę zamieszczoną kiedyś na łamach Top Secret, coś tam było o karabinie, rozpryskującym się ciele i Kubeczkowym wodogłowiu 🙂
Fajna czcionka i grafika, teraz gra wygląda wypaśnie 🙂
Dzisiaj wersja 0.5. Przede wszystkim jest już plik z hasłami do odgadywania. Na razie jest to plik testowy zawierający 27 haseł. Plik nie jest zaszyfrowany, więc jeżeli nie chcecie sobie popsuć zabawy, nie otwierajcie go . Ta wersja gry wybiera losowo z pliku jedno hasło i póki co po odgadnięciu nic się nie dzieje, więc żeby zgadywać dalej, trzeba wyjść z gry i odpalić jeszcze raz. Docelowo gra będzie pamiętała, które hasła z pliku były zgadywane. Kategoria hasła do odgadnięcia jest wyświetlana na belce okna. Gra liczy już punkty, co prawda na razie wyświetlane są w oknie konsoli. Wprowadziłem też ubywanie punktów w miarę upływającego czasu, być może 1 punkt na sekundę to trochę za dużo, ale to można łatwo zmienić w kodzie.
Przerobiłem nieco sposób wyświetlania wszelkich animacji. Teraz dzieje się to asynchronicznie, więc mistrzowie szybkości mogą klikać w kolejny wyraz, zanim jeszcze poprzedni „spadnie” w całości. Wcześniej to też działało, ale nie było widać kliknięcia. Pod MorphOS-em (i AmigaOS 4) grafika może wykorzystywać kanał alpha (kostki z literami, belki). Domyślna z tego nie korzysta, bo jest również używana na konfiguracjach typu AmigaOS 3 z kartą graficzną.
A da się zrobić tak, żeby punktów przestawało ubywać jak się hasło odgadnie?
Powiem więcej, taki jest podstępny plan . Odgadnięcie hasła będzie odpowiednio zaakcentowane dźwiękowo i graficznie, licznik punktów zostanie zatrzymany, aby ruszyć po wyświetleniu kolejnego hasła. Jeżeli zabawa się nam znudzi, gra zapamięta dorobek punktowy i hasła odgadnięte do tej pory.
Copyright 2014 - Wszelkie prawa zastrzeżone MorphOS.pl