Emulacja Amigi to jedno z częstych zastosowań MorphOS-a. Niestety mimo posiadania całkiem szybkich sprzętów, do tej pory nie mogliśmy się cieszyć tak szybką emulacją, jak posiadacze słabych nawet pecetów. Tajemnica szybkości WinUAE to dynamiczna kompilacja w skócie znana jako JIT (just in time). Tymczasem dynamiczna kompilacja w UAE dla PowerPC staje się powoli faktem. Co prawda osoby testujące pierwsze wersje donoszą o dość sporej ilości błędów i zwieszek, ale tak czy inaczej wyniki są obiecujące. Stworzenie kompilatora JIT dla procesorów PowerPC jest efektem bounty sfinansowanego przez użytkowników AmigaOS 4 i MorphOS-a.
Zamieszczone przez: admin, 9 komentarzy
Komentarze:
Kurcze, chyba coś źle robię, bo sysinfo pokazuje mi ok. 15 mipsów, tyle co przy zwykłym e-uae, a z tego co wyczytałem na PPA niektórzy mają grubo powyżej 30 mips przy nieco słabszym procku. Używam RhLaunch, może to przez to? Niby JIT się włącza, tak przynajmniej pokazuje log z konsoli.
ustaw cpu_speed=max
zmiennej jit nie musisz ustawiac. jest wlaczona domyslnie
przy cachesize roznym od zera emulator nie dziala stabilnie. czesto wywala bledy i nie uruchamia sie.
Przy cachesize=0 wszystko jest w porządku. Zielone okienko JIT nie jest zapalone, ale mimo tego euae dziala zdecydowanie szybciej niz wersje euae bez jit.
Doom odpalony na euae na miniaku 1.25 pomyka az miło.
Tak jak pisze Norbert – cache=0 i e-uea z JIT wyciąga na SysInfo 30.30 mipsów.
Na mini 1,33 GHz sysinfo pokazuje w tym ustawieniu 1,44 prędkości Amigi 4000 25 MHz.
Z "kaszą" = 8192 wariuje, ale skala się kończy.
Na mini 1,33 GHz sysinfo pokazuje w tym ustawieniu 1,44 prędkości Amigi 4000 25 MHz.
Z "kaszą" = 8192 wariuje, ale skala się kończy.
Dzięki chłopaki.
No i JIT daje rady, system fruwa. SysInfo pokazuje ok. 38 mipsów 🙂 – 20 więcej niż w zwykłym e-uae.
Tak, ale niektóre z programów głupieją i zwiecha…
Jeszcze trochę pracy, ale efekt …!!!
ciekawe dlaczego wersja z JIT z wylaczonym CACHE (Wedlug instrukcji cachesize=0 wylacza JIT) daje takie przyspieszenie.
Co to będzie jak JIT bedzie dzialal poprawnie juz poprawnie z wlaczonym cache ?
Jeszcze sie okaże ze JIT PPC jest szybszy niz JIT x86 🙂
Sprawdzałem prodki scenowe. I tak niektóre (np. Shaft7 – Bomb) działają jakby wolniej niż na gołej A1200, inne (demka TBLu, Muscles – Impulse) znów działa szybko, lub wolno zależności od efektu. Pewnie sprawcą jest cachesize=0
Pojawiła się nowa beta.