Choć Caph to kolejny szybki port w SDL, warto zatrzymać się chwilę nad tą grą. Autor oparł ideę gry na dość dokładnie zasymulowanych prawach fizyki. Zadaniem gracza jest zetknąć ze sobą dwie piłki rozmieszczone na coraz to bardziej wymyślnych planszach. Piłki przesuwa się zrzucając na nie różne przedmioty: sztywne, sprężyste albo zupełnie miękkie. Pod wpływem grawitacji przedmioty spadają na piłki, a te przesuwają się w pożądaną (lub nie…) stronę. Przedmioty rysuje się po prostu myszką, co w zestawieniu z trzema różnymi charakterystykami daje nieskończoną wręcz liczbę możliwości. Mimo bardzo prostej grafiki i całkowitego braku dźwięku, gra wciąga. Autorem jest Roman Belov, a na MorphOS-ie gramy w nią dzięki „HAK-owi”. Archiwum jak zwykle do pobrania z MorphOS Files.
Zamieszczone przez: admin, 4 komentarze
Komentarze:
Ooo, fajnie. Widziałem kilka tego typu gier ale na MorphOS-a jeszcze nic takiego nie zrobiono. Ciekawe jakiego silnika fizyki 2D użyto. A może sam ktoś pisał?
Źródła są w archiwum, możesz sprawdzić…
W readme jest opis skrótów klawiszowych, ciekawa gra 🙂
Ale czasem "kamyki" zaczepiają się gruntu 😛