Antiryad GX v4.9 to zunifikowany wieloplatformowy silnik gier 2D i 3D. Rozwijany od 1992 roku, Antiryad Gx konkuruje dziś, a nawet przewyższa wiele komercyjnych silników gier pod względem zestawu funkcji, optymalizacji i stabilności.
Główne cechy:
-Kompletny silnik graficzny 2D i 3D.
-Zintegrowany edytor i narzędzia.
-Efekty cząsteczkowe, wodne i wolumetryczne.
-Szybki system kolizji.
-Cienie w czasie rzeczywistym. -Kodek wideo dla systemów mobilnych i stacjonarnych.
-Pełna struktura gry.
-Silnik sieciowy.
-System wtyczek (C, C ++, Gel), można rozszerzyć o zewnętrzne biblioteki (inne oprogramowanie pośrednie, takie jak silnik renderujący, fizyka, inne języki).
-Uproszczone i udokumentowane API całkowicie niezależne od platformy. Obsługiwane języki to C, C ++ i Gel.
-Opracowany dla wielu platform.
-Licencja freeware.
-Antiryad Gx został wykorzystany do stworzenia ponad 40 projektów przez różne firmy i organizacje.
Copyright 2014 - Wszelkie prawa zastrzeżone MorphOS.pl
Komentarze:
Archiwum z oficjalnej strony jest uszkodzone, a przynajmniej mi nie udało się go rozpakować.
Wersja 4.8 zajmuje ponad 200mb.
Archiwum 4.9 na pewno jest uszkodzone
Norbert,
Hmm, teraz zassałem archiwum o wielkości 288MB, które normalnie się rozpakowywuje, chyba ktoś dał “znać” autorowi o uwalonym pliku.
Widzę, że na oficjalnej stronie MorphOS jest wśród obsługiwanych platform. Jest nawet AmigaOS3. 🙂 Musi to być raczej coś z epoki początku XXI wieku skoro działa nie tylko na naszym TinyGL ale nawet na MiniGL z AmigaOS 3. No chyba, że po prostu ma też możliwość używania nowszych technologii.
I nie żebym marudził. Wręcz przeciwnie – obsługa 3D z 2000 roku to dla mnie zaleta, a nie wada. 🙂 Bardzo lubię epokę pierwszych akceleratorów 3D. To jedyne 3D jakie jeszcze dosyc dobrze ogarniam. 🙂
No to co? Jest na czym działać to zapraszam do robienia czegoś. 🙂
MDW,
Próbowałem coś tam wydumać już w wersjach 3x, jednakże edytor ma niezbyt szybkie GUI, a i stabilność też nie jest na wysokim poziomie. No, ale skoro ktoś zrobił przy pomocy tego softu takie gry jak Syberia czy IronStorm.
Może to tylko problem wersji dla MorphOSa?
Ja nie sprawdzę, bo mam wręcz chorobliwą niechęć do używania cudzych rozwiązań. 🙂 Za bardzo boję się trafić na problem w cudzym kodzie, którego z jakiegoś powodu nie będę mógł rozwiązać. A i nie zupełnie nie czuję przyjemności w grzebaniu w cudzym śmietniku. Co innego w swoim… tu mogę grzebać całe dziesięciolecia. 🙂 Tym się właśnie różni praca od hobby. 🙂