Pomiędzy 19 a 21 października odbyło się spotkanie Amigowców o nazwie Amiga Meeting Bad Bramstedt 2012. Z nowinek dla MorphOSa warto wspomnieć prezentacje nowego programu Stefana ‘Kronosa’ Kleinheinricha – SteamDraw oraz przedstawienie nowych paneli dla Ambienta, o których mowa była już dużo wcześniej. Uwagę mogła przykuć także prezentacja Guido ‘Geita’ Mersmanna, który to przedstawił system MorphOS działający na laptopie Apple IBook. Przedstawiona została także najnowsza wersja edytora tekstu Scriba, autorstwa Carstena Siegnera. Wg jednego z użytkowników forum morphzone.org jest to ostateczna wersja, gdyż autor uznał, że obecnie program spełnia jego wymagania (jednakże następne wersje mogą się pojawić, kiedy autor nakreśli konkretny plan rozwoju programu). Filmy z prezentacji (niestety tylko w języku niemieckim) można obejrzeć tutaj.
Zamieszczone przez: admin, 16 komentarzy
Komentarze:
Te nowe panele Ambienta to jakiś dodatek czy coś co wejdzie w następnych wersjach MorphOS-a?
Ja nie rozumiec niemiecki, ale filmy pokazywac trocha 😉
To zamiennik paneli które mamy do tej pory, o wiele wygodniejsze w obsłudze, konfigurowaniu.
No właśnie widzę, że są fajne. Wreszcie takie rozwijane jak kiedyś opcje na toolbarze w Photogenics 5.
Czyli to nie będzie standardowy element nowego MorphOSa tylko jakiś zamiennik? Szkoda. Jeżeli to jest sensownie napisane to można byłoby wcielić do systemu.
No właśnie widzę, że są fajne. Wreszcie takie rozwijane jak kiedyś opcje na toolbarze w Photogenics 5.
Czyli to nie będzie standardowy element nowego MorphOSa tylko jakiś zamiennik? Szkoda. Jeżeli to jest sensownie napisane to można byłoby wcielić do systemu.
Nigdzie nie napisałem, że nie będzie to standardowy element systemu 😉
Wydaje mi się, że cytowany fragment może oznaczać coś innego:
For more features he would have had to plan it from the start, he says
A mianowicie, że program należałoby zaprojektować od zera jeśli miałby posiadać większe możliwości.
Cóż… Poczekajmy trochę aż ktoś wyjaśni o co właściwie chodziło autorowi posta.
Taka odpowiedź mi się podoba. 🙂
Super 🙂 iBook 1.42 Ghz będzie idealny pod MOSA przenośnego 🙂 Te PB to krowy są.
Rozglądam się powoli za takim 14 calowym iBookiem ale nie wiem czy "pokocham" go tak mocno jak mojego PowerBooka 17"
Zgadza się, PB jest za duży. Moim zdaniem optimum to sprzęt 12-13 cali, ale z parametrami z najmocniejszego PB, a takiego iBooka nie ma. Tam jest chyba max 32 Vram i układ 9550, jeśli mnie pamięć nie myli. E tam na razie mi PM starcza, poczekam na G5 i wtedy się przesiądę (może).
Rozglądam się powoli za takim 14 calowym iBookiem ale nie wiem czy "pokocham" go tak mocno jak mojego PowerBooka 17"
No tak nie zwróciłem uwagi, że 12 to maks 1.33 no ale też wystarczy różnica niewielka.
Od sterowników w MOS 3.1 ilość pamięcie na karcie chyba nie powinna mieć znaczenia.
Tak zupełnie nie będzie miała znaczenia? Chyba jednak trochę będzie miała. W przypadku gdy zabraknie VRAM to może jakoś będzie korzystało ze zwykłego RAMu ale to chyba kosztem czegoś (prędkości?), prawda?
Już w starych sterownikach używany był ram po przekroczeniu VRAM, ale działało to strasznie wolni i przycinało.
Jak dobrze zrozumiałem w 3.1 wreszcie jest obsługa AGP a dokładnie GART. Więc w grach nie powinno już haczyć, ale jak to się ma do pulpitu i zaawansowanych ustawień nie wiem włączę dziś i sprawdzę swoją teorię.
Jak dobrze zrozumiałem w 3.1 wreszcie jest obsługa AGP a dokładnie GART. Więc w grach nie powinno już haczyć, ale jak to się ma do pulpitu i zaawansowanych ustawień nie wiem włączę dziś i sprawdzę swoją teorię.
No to pięknie! 🙂
Jednak myślę, że jakiś sens coraz większych pamięci kart graficznych jest (inaczej karty graficzne ciągle miałyby powiedzmy 16MB). Na pewno zawsze na zwykłym RAMie będzie wolniej. Pytanie tylko czy ten spadek prędkości będzie zauważalny i akceptowalny. Ale świetnie, że tak będzie (a może już jest).
Jednak myślę, że jakiś sens coraz większych pamięci kart graficznych jest (inaczej karty graficzne ciągle miałyby powiedzmy 16MB). Na pewno zawsze na zwykłym RAMie będzie wolniej. Pytanie tylko czy ten spadek prędkości będzie zauważalny i akceptowalny. Ale świetnie, że tak będzie (a może już jest).
Dobra powiedziałem albo jakąś bzdurę, albo to jednak jeszcze nie działa. Najlepiej jak się Kiero wypowie, czy GART ma wpływ na pulpit czy nie i czy już jest w 3.1 czy nie. Bo na tekstury to na pewno powinien mieć wpływy.