MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Strona główna Forums Oprogramowanie MorphOS i VNC (rozwiązane) MorphOS i VNC (rozwiązane)

#493
EnderEnder
Participant

No wróciłem i na ten weekend koniec sprawdzania matur. Już tłumaczę o co chodzi dokładnie. Nie planuję zostać zawodowym programistą (chociaż kto wie 😉 ). Odkąd zagrałem pierwszy raz w grę komputerową chciałem zrobić swoją. Coś tam kiedyś próbowałem na C64, ale nie wyszło ;). Teraz chciałbym zrobić grę, która będzie działała na Morphos-ie. Wiem, że postaci będą robione w Blenderze. Mam kilka książek (Kompendium Blendera, Oficjalny przewodnik do tworzenia gier w Blenderze, Jak stworzyć animację w Blenderze) o tym programie i powoli go poznaję. Okazuje się, że mogę korzystając z opcji rzeźbienia stworzyć całkiem ciekawe postacie, a wykorzystując silnik gry Blendera stworzyć samą grę. Wydaje mi się jednak, że opcja z silnikiem gry w wersji morphosowej Blendera nie jest do końca zaimplementowana (mogę się mylić). No i tu pojawia się właściwy problem. Mam ksiązki do nauki C++: Symfonia, Programowanie gier w OpenGl, Programowanie gier kompendium. Wydawało mi się, że C++ będzie najlepszym wyborem do tego typu projektu, ale teraz nie jestem juz tego pewien. Kiedyś zastanawiałem się nad BlitzBasiciem, ale wersja dla ami generuje kod tylko dla motoroli 68020, co jest marnotrastwem potencjału sprzętu jaki posiadam. Na nowsze wersje BlitzBasica (PPC) nie ma co liczyć na razie, a mnie zależy na zrobieniu przygodówki (W Kompedium o programowaniu gier nieźle tłumaczą jak właściwie zbudować scenariusz, różne elementy gry), która będzie działała tylko na Morphos-ie. Gdyby udało mi się doprowadzić projekt do szczęśliwego końca (wydaje mi się, że szansa jest) mógłbym zaistnieć w środowisku i podzielić się nowo nabytym doświadczeniem. W tej chwili nie ma sensu pisać o tworzeniu scenariuszy, bo nie mam żadnego projektu na poparcie tego, co mógłbym napisać. Książki są fajne, ale tłumaczą wszystko na przykładzie Windowsa, x86. Nie spotkałem książek, które traktowałyby o C i pisaniu gier w tym języku (że o PPC nie wspomnę). Rozumiem, że jeżeli stworzę kod w C++ na x86 wg. książki to będzie problem z przeniesieniem tego na PPC. Pozostaje mi kombinować z silnikiem gry Blendera. Jakoś pythona jako języka do gier sobie nie wyobrażam. Gdybym jednak zdecydował się robić to etapami na PC i póżniej eMacu i na forum konsultował problemy, z którymi się spotkam, to może coś by z tego wyszło. Jestem zdecydowany rozpocząć naukę w C++ na x86 i Windows, co muszę zdobyć żeby ruszyć z nauką na eMacu i Morphos-ie? Długi post wyszedł, ale musiałem.