MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Strona główna Forums Klub dyskusyjny Ale jaja, forum działa! Ale jaja, forum działa!

#439
MDWMDW
Participant
A czy myślał ktoś nad stworzeniem języka dla Morphos-a typowo do tworzenia gier i nic więcej? (Coś jak nieśmiertelny Amos. BlitzBasic ma chyba większe możliwości i jest bardziej wszechstronny)

Język typowy do gier? Jest dla MorphOS/AmigaOS/AROS od zawsze. Dawniej było to C, a teraz C++. 🙂 I nie nabijam się, mówię całkiem serio. Wystarczy popatrzeć w czym pisze się 99% większych gier. Jest to zawsze C++. Owszem, coś tam powstaje w C#, Javie, Flash/ActionScript, a nawet Pythonie. Jednak panowanie C++ w gamedev (przynajmniej tym dużym) ciągle jest niepodważalne. No może jeszcze w przypadku urządzeń Apple często używa się Objective-C ale to też C-pochodne i natywne. Powód jest chyba zawsze ten sam – potrzeba prędkości. Zwolennicy różnych wirtualnych maszyn często udowadniają, że da się w ich językach zrobić coś szybkiego. Są miliony fanbojskich dowodów na to. Jednak co aplikacja natywna to jednak natywna. W przypadku gdy liczy się każda millisekunda, wirtualne maszyny, garbage collectory i inne cuda tylko przeszkadzają. Poza tym język to tylko język. I tak ważne są biblioteki do rysowania (2D, 3D), jakieś silniki do fizyki, logiki. Duże produkcje często używają języków skryptowych do opisania jakiejś logiki (często jest to Lua, który dzięki Krashanowi istnieje też w wersji dla MorphOS-a). Jak ktoś chce się uwolnić od rzeczy bardzo niskopoziomowych i podstawowych to używa jakiegoś kompletnego silnika (ja akurat nie lubię). Ludzie chorzy (ja) piszą własne nieudolne silniki. 🙂

Jeżeli mogę coś doradzić swoim na podstawie swojego lamerskiego ale jednak wieloletniego doświadczenia to nie traćcie czasu na jakieś dziwaczne języki. Bez sensu się bawić w jakieś Basici. Ja bardzo żałuję, że dopiero w 2000 roku napisałem pierwsze Hello World w C.