Dzięki naszemu bounty na rozwój biblioteki Reggae, program Zormanita rozwinął się z prostego testu w program do konwersji plików dźwiękowych między różnymi formatami. Aktualnie program rozpoznaje pliki AIFF, WAVE (w kilku odmianach), 8SVX, 16SV i MPEG Audio (popularne „mp3”). Zapis jest możliwy w formacie AIFF, WAVE i jako surowe dane. Program jest tak napisany, że gdy Reggae wzbogaci się o nowe kodeki, będzie z nich korzystał automatycznie. Oczywiście konwersja jest wykonywana strumieniowo, zatem można przetwarzać pliki nie mieszczące się w wolnej pamięci. Dołączony do archiwum kod źródłowy może służyć za przykład wykorzystania nowej funkcjonalności Reggae. Oprócz tego można w nim podejrzeć używanie własnego kodu startowego i obsługę wrzucania ikon z Ambienta do okna programu, jako sposobu otwierania plików.
Zamieszczone przez: admin, 14 komentarzy
Komentarze:
Oprócz wszystkich ficzerów Zormanity warto zwrócić uwagę na zarąbistą ikonę programu (która służy również za ilustrację newsa), narysowaną przez recedenta
.
Działa bez problemów. I w dodatku można sobie zerknąć do kodu, co dla uczących się jest więcej warte niż tona dokumentacji. 🙂
Reggae staje się potężnym i bardzo przydatnym narzędziem dla MOS-developerów.
A ikonka faktycznie fajna. Jak była robiona? 🙂
Zwyczajnie, czyli zmodyfikowany nieco wektor (Inkscape!) narysowany na podstawie zdjęcia. Cieszę się niezmiernie, że się podoba.
Zwyczajnie, czyli zmodyfikowany nieco wektor (Inkscape!) narysowany na podstawie zdjęcia. Cieszę się niezmiernie, że się podoba.
No właśnie o technikę mi chodziło: bitmapowo, wektor 2D czy obiekt 3D i rendering.
Inkscape powiadasz? No to bardzo dobrze sobie w tym radzisz. Czekamy na kolejne ikony. 🙂
chciałbym tylko nadmienić, że w MorphOSie 3.2 będą dodatkowo enkodery do plików graficznych (ile i jakich tego nie wiem, zależy to od ilości mojego wolnego czasu 🙂 )
Na MorphOS Files wrzuciłem archiwum 1.0a, różni się wyłącznie dodanymi szwedzkimi lokalami.
Zapomniałeś dodać kiedy. No to kiedy to się stanie? 🙂 🙂
Właśnie. Jeśli to tajemnica to nie musi przecież mówić kiedy wyjdzie 3.2, wystarczy jak napomknie kiedy będą te enkodery do plików graficznych
.
Właśnie. Jeśli to tajemnica to nie musi przecież mówić kiedy wyjdzie 3.2, wystarczy jak napomknie kiedy będą te enkodery do plików graficznych
.
to nie dziala w ten sposób, chodziło o to, że liczba enkoderów jest uzależniona od daty wyjścia Morphosa 3.2 🙂
Im wyjdzie wczesniej tym mniej ich zdąże napisać. W normalnym trybie to raczej przewiduję pół roku na napisanie wszystkich tych, do których zrobilem w morphosie dekodery.
Im wyjdzie wczesniej tym mniej ich zdąże napisać. W normalnym trybie to raczej przewiduję pół roku na napisanie wszystkich tych, do których zrobilem w morphosie dekodery.
Ech, znów nie wyszło cwaniakowanie. 🙂
A co do enkoderów to wypas. Po prostu "rzoondzisz"!
Cieszy mnie, że program łyka nietypowe wavy jakie tworzy moja empetrójka. Do tej pory pod Morphosem chyba tylko sox sobie z tym radził. Ale Zormanita ma zdecydowanie przyjemniejszy interfejs.:)
Dzieki Krash!:)
Player mp3 tworzy pliki WAV? Nie rozumiem. Jak? Po co? Kiedy czegoś takiego potrzebujesz? 🙂
Player mp3 tworzy pliki WAV? Nie rozumiem. Jak? Po co? Kiedy czegoś takiego potrzebujesz? 🙂
Pewnie ma funkcję dyktafonu. Przy okazji, skoro Zormanita daje radę, powinien je odtwarzać również Jukebox i Ambient.
Masz rację. I to dwa razy z rzędu.;) Jukebox również radzi sobie z takimi wavami. I pomyśleć, że z 5 lat temu musiałem się sporo nakombinować, żeby w miarę wygodnie móc coś robić z takimi wavami.:)