MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

WarpPNG – czy warto?2 czerwca 2011

Oliver Roberts wydał niedawno wersję 45.15 swojego datatypu WarpPNG, dekodującego, jak łatwo zgadnąć, obrazki w popularnym formacie PNG. Datatyp ten ma natywną wersję dla MorphOS-a. Ponieważ analogiczny moduł dostarczany jest wraz z systemem, pojawia się pytanie, czy warto dekoder systemowy zastępować WarpPNG? Autor twierdzi, że jego produkt jest znacznie szybszy, porównania jednak robi do antycznej dość wersji 50.4 systemowego dekodera. WarpPNG, podobnie jak datatyp systemowy, korzysta z bibliotek libpng i zlib (tyle że ma je dołączone statycznie, więc plik dekodera jest znacznie większy), więc nie bardzo wiadomo skąd ten przyrost prędkości miałby się brać. I rzeczywiście, testy na dużych (od 4 do 12 megapikseli) obrazkach jakoś tej dominacji WarpPNG nie pokazują. WarpPNG instalowany na MorphOS-ie 2.x nie ustawia sobie automatycznie prawidłowego przetwarzania przezroczystości (wbrew temu, co napisano w instrukcji), trzeba to zrobić ręcznie. W tej sytuacji, wziąwszy też pod uwagę trudny do pominięcia fakt, że WarpPNG jest programem shareware i po 30 dniach testowania trzeba na pakiet WarpDT wyłożyć 15 funtów, celowość jego używania pod MorphOS-em jest dość dyskusyjna.

Zamieszczone przez: admin, 2 komentarze

Komentarze:

  • AvatarDrako^lM

    Ja nawet nie instalowałem ich pod 1.4.x 🙂
    Bo nie widziałem takiej potrzeby a co dopiero pod 2.x

  • AvatarAndrzej Drozd
    Ja nawet nie instalowałem ich pod 1.4.x 🙂
    Bo nie widziałem takiej potrzeby a co dopiero pod 2.x

    Sorki że jak zwykle pomarudzę o klasykach, no ale jakby co to nie będę pisał w ogóle 🙂
    WarpDT w starszych, darmowych wersjach to chyba jedyna alternatywa aby używać datatypów PPC na klasykach z WarpOS. Także z prehistorycznym IB dobrze się sprawdzają.
    Ale jeżeli na MOSie, defaultowe datatypy są ok, to pewnie nie ma sensu używać WarpDT. 🙂

  • Dodaj komentarz