Pogłoski o porcie tej gry na MorphOS-a krążyły niemal od czasu uwolnienia kodu gry na początku 2010 roku. W końcu jest – zarówno gra dla jednej osoby, jak i wersja multiplayer. Mark „bigfoot” Olsen może zapisać na swoim koncie kolejny udany port. Każdy użytkownik MorphOS-a z odpowiednio silnym sprzętem, może wcielić się od dziś w agenta B. J. Blazkowicza i postrzelać co nieco do nazistów, poruszając się w mrocznych klimatach tajnych badań wojennych Trzeciej Rzeszy. Do zabawy potrzebna jest jeszcze płyta CD z oryginałem gry, bo archiwum zawiera sam silnik gry, bez danych. Dołączony installer kopiuje te dane z płyty w czasie instalacji. Archiwum z grą można pobrać z MorphOS Files.
Zamieszczone przez: admin, 20 komentarzy
Komentarze:
HA! – o tym właśnie mowie – portowanie gier nie zawsze jest aż takie złe :). Trzeba będzie zainstalować sobie i zagrać na PM i zobaczyć jak to hasa na tym sprzęcie – albo i nie ;P, a tak się składa że mam oryginał tej starej jak i tej tu omawianej :). To do Boju…
Mocna rzecz. Co prawda na PowerMacu 500 MHz nie spodziewam się cudów, ale przynajmniej pamięci na pewno wystarczy… Do tej gry z pewnością przydałyby się te nowe, 3 razy szybsze sterowniki 3D, o których wieść gminna niesie.
W chu…. dobra gra. Ktoś może sprawdzić czy instalator wymaga podłączenia do internetu co by zassać jakieś uaktualnienia ? Pytam bo mój eMac znów zmienił miejsce pobytu i szybko nie zanosi się na to iż go podłącze. (pewnie szybciej wyjdzie MorphOS dla PowerBooka G4)
Hohoho… wielka gra. Chyba ostatnia produkcja id software, która pojawi(ła) się dla ami-systemów. Następne wymagają shaderów więc na razie nie ma szans. Bigfoot naprawdę jest big. 🙂
Ja pewnie tego nie zobaczę, bo nie mam wystarczającej ilości RAMu w swoim Pegasosie. 🙁
Tak, zasysa „1.41b update”.
Dzięki Krashan za info.
Przynajmniej wiem już co trzeba pobrać, a potem to już ręcznie kopiowanie plików (Info od jacadcaps – też wielkie dzięki)
512 MB wystarczy bez problemu. Bo jak masz 256, to faktycznie, stykowo dosyć będzie. Mi gra bierze jakieś 180 MB.
No niestety mam 256MB. To stanowczo za mało żeby w pełni cieszyć się MorphOS-em. No ale na razie tak musi być. Rozumiesz – Etiopia* w chacie. 🙂
*) Etiopia – symbol biedy.
No niestety mam 256MB. To stanowczo za mało żeby w pełni cieszyć się MorphOS-em. No ale na razie tak musi być. Rozumiesz – Etiopia* w chacie. 🙂
*) Etiopia – symbol biedy.
MDW – Podeślij mi na priva swoje namiary, mam kilka DDR-ek 256MB 333 i 400, to Ci jedną podeśle. Oczywiście za free, to będzie prezent za Fortis 1.2
Rety, wielkie dzięki! No ale na prawdę nie trzeba (Fortis 1.2 nie jest wart kości pamięci). 🙂 Ja po prostu planowałem kość 1GB, a na taką nie mam pieniędzy. I dlatego ciągle męczę się z 256MB. Póki nie było OWB to jakoś dało się spokojnie żyć. No ale odkąd jest OWB to już muszę mocno uważać. 🙁
Ot amigowa filozofia, czekać nie wiadomo na co, a póki co się męczyć. Jak dają, to bierz (BTW też mam luzem 256 MB, mogę Ci podarować, nawet nie za Fortisa, tylko tak se
). A potem zamiast zbierać na 1 GB przez dwa lata, kup 512 MB i zamień nią jedną 256, będziesz miał 768 MB… No i w końcu po tych dwóch latach możesz nabyć gigówkę. Ale nie będziesz dłużej jechał na 256 MB, toż to prawie jak Efika.
A poza tym jechałem już kolejką linową i obecnie sieję popłoch we wiosce. To tak, żeby nie robić offtopica
.
Tak jakoś głupio. 🙂 Poza tym z parami kostek pamięci w Pegasosach to tak różnie bywa i diabli wiedzą czy to będzie ze sobą grało. Co prawda w Pegasosie 2 jest o niebo lepiej niż w 1 ale też jest ryzyko, że będzie kicha.
Hehe. Pamiętam to. Caro kiedyś na PC w to grał i kolejkę linową pamiętam. 🙂 Nawet ma klimat ta gra.
E tam głupio, na wszelki wypadek mogę podesłać tzw. duala czyli dwie kości Kingstona (modelu nie pamiętam) DDR400 co by wyeliminować niekompatybilność. Daj znać na priva jeśli chcesz.
Super! Pamiętam, że pogrywałem w tą gierkę na kompie brata "bo na amidze takich rzeczy nie było" 😉 Szkoda, że nie da się kupić oryginału. Ostatnio byłem na zakupach i byłem pewien, że znajdę tą gierkę w jakimś empiku czy media na regale z klasyką a tu lipa. A jak zapytałem sprzedawcy o ten tytuł to nawet nie wklepywał do komputera tylko od razu powiedział, że tego nie ma nawet w magazynach. Ja osobiście znalazłem tylko na allegro. Wracając do samej gry to powiem tak: wreszcie sobie w coś pogram! Jakoś tak mam, że przecież dawno mogłem popykać w tą grę na pc ale jakoś nie przyszło mi to do głowy. Po za tym tak na ogół to ja nie gram. No chyba, że na Ami, tzn mini:)
Mam jeszcze takie pytanie, jak u Was z prędkością. Na moim mini 1,5 ghz chodzi nieźle ale wydaje mi się, że taki quake 3 chodzi znacznie lepiej.
Warto zauważyć, że zasadnicze znaczenie dla prędkości Wolfa, chyba nawet większe niż procesor, ma karta graficzna. U mnie to wygląda tak:
Co ciekawe, dążyłem do grania w natywnej rozdzielczości monitora, czyli dla PowerMaca 1024 x 768, przy Pegasosie mam monitor 1280 x 1024. Zmniejszanie rozdzielczości gry w dół nie przyspiesza jej w odczuwalny sposób. Może jakieś ścisłe pomiary by coś pokazały, nie wiem jednak jeszcze jak je się w Wolfie robi (pewnie jakieś polecenia w konsoli). Kto wie, może recedent dołączy Wolfensteina do swojego zestawu testów? W ogóle to możnaby na MorphOS.pl jakiś dział z testami szybkościowymi założyć…
No tak to już jest jak rysowaniem zajmuje się akcelerator. W czasach softwareowego renderingu zmiana z 320×240 na 640×480 czasem była zabójcza dla prędkości (np. z 50 fps na 10 fps). No a jak wszystko zaczęło być akcelarowane to zmiana z np. 640×480 na 1024×768 była właściwie niezauważalna. Jak chodziło dobrze w tej pierwszej to i w drugiej całkiem przyzwoicie działało.
Działa komuś na eMacu bez problemu?
U mnie dźwięk blokuje grę co np. 5 sekund, na 3 sekundy staje wszystko, tylko kawałek dźwięku jest odtwarzany w kółko.
Mój eMac siedzi w szafie u brata zapakowany w karton, więc nie mam specjalnie jak sprawdzić.
Ja zakupiłem na allegro właśnie, Jak przyjdzie zainstaluje i przetestuje na eMacu.
Swoją drogą przydała by się recenzja gierki 🙂
Gra dziś przyszła. Właśnie się instaluje.