MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Tutorial o TinyGL21 listopada 2013

Na stronie „MorphOS – podręcznik programisty” pojawiły się w ramach naszego bounty dwa pierwsze artykuły z cyklu na temat programowania 3D w MorphOS-ie. Pierwszy z nich jest wprowadzeniem do TinyGL i omówieniem jej relacji do standardu OpenGL. Drugi przechodzi do rzeczy i omawia wyświetlanie 3D w systemowym oknie. Dołączony program przykładowy wyświetla dwa trójkąty pokazane na ilustracji. Następne odcinki wkrótce. Warto zaznaczyć, że teksty są konsultowane z osobami doświadczonymi w programowaniu 3D pod MorphOS-em.

Zamieszczone przez: admin, 3 komentarze

Komentarze:

  • AvatarEnder

    No to mam pretekst żeby wypróbować książkę OpenGL programowanie gier. Tak jest chyba starsza wersja niż 2.1. Zobaczymy czy zadziałają przykłady z książki. W czym próbować? (tak jak C). No i jeszcze muszę znaleźć czas. Fajnie, że są takie kursy.

  • AvatarMDW

    Wreszcie ktoś kompetentny w świetny sposób pokazał, że nie trzeba sięgać po multiplatformowe rozwiązania żeby pisać coś renderującego grafikę przy przy pomocy OpenGL. Czyste, morphosowe rozwiązania i 3D. Piękna sprawa. 🙂 Sam OpenGL można już poznawać czytając nieamigowe/niemorphosowe tutoriale, dokumentacje, przykłady, kursy. No ale o połączeniu GLa z MorphOSem w czysto systemowy sposób przeczytać możemy tylko tutaj. Mam nadzieję, że cykl artykułów będzie kontynuowany, a Krashan wykorzysta tę wiedzę też do stworzenia jakiejś aplikacji.

  • Dodaj komentarz