Dosłownie przed pięcioma minutami ukazała się wersja 3.3 MorphOS-a. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, jest to wersja poprawkowa, nie znajdziemy zatem w niej dużych nowości ani nowych modeli obsługiwanego sprzętu. Usunięto za to wiele irytujących problemów, jak np. problem z 16-bitowymi trybami graficznymi na maszynach z G5, uzyskanie wciśnięcia klawisza Insert na PowerBookach, drobne błędy w Ambiencie, Reggae, sterownikach graficznych, aplikacjach (Scribble, Jukebox, VPDF), a nawet w systemowym kalkulatorze (pełna lista zmian). Obraz ISO płyty instalacyjnej jak zwykle został udostępniony na serwerze teamu. Oczywiście aktualizacja do wersji 3.3 jest bezpłatna dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników.
Zamieszczone przez: admin, 20 komentarzy
Komentarze:
Bardzo dobra wiadomość 🙂
Dzięki chłopaki.. i czekamy na 3.4 🙂
Ech ci użyszkodnicy, tylko by czekali i czekali
.
Brawo MOSTeam! 🙂
p.s. używa ktoś pada z x360?
Bardzo piątka:)
p.s. używa ktoś pada z x360?
Niestety na razie działa to tylko z TORCS czy SpeedDreams jak to tam się zwało. Userzy MAME powinni cisnąć Fab’a o support 🙂
Doskonała wiadomość
Wróciłem z pracy i od razu zrobiłem update. Jak zwykle bez problemów, czyli nudno. 😉 🙂
Dzięki wielkie!
Wszystko działa pięknie oprócz ofkoz ethernetu 🙁
Dalej jadę na sterowniku z 2.7 🙂
Ja za to nie przekonałem się jeszcze do update-ów, tym razem spróbuję instalacji od zera. Może przestanie mi świrować touchpad i zacznie działać główna regulacja głośności, chociaż powoli zaczynam się przyzwyczajać, że tak już musi być. Większą mam nadzieję, że zacznie prawidłowo działać Blender 2.62 (mam na myśli prefsy) chociaż z drugiej strony w pewnych obszarach to zwątpiłem trochę w nowego Blendera (redukcja ilości poligonów w 2.62 to jakaś namiastka), w 2.46 to i owszem działa pięknie tylko, że ten z kolei na nowym MorphOS (przynajmniej na PB) jest nieużwalny (nie wyświetla czcionek w ogóle).
W każdym razie mimo pomarudzenia
kolejna odsłona MorphOS-a bardzo cieszy. Dzięki MorphOS Team !!!
Dalej jadę na sterowniku z 2.7 🙂
Ciężko nam będzie pomóc skoro np. nawet nie wiemy, jakiego switcha używasz…
Dalej jadę na sterowniku z 2.7 🙂
Ciężko nam będzie pomóc skoro np. nawet nie wiemy, jakiego switcha używasz…
Moje ustrojstwo to FritzBox 6360 Cable Modem.
A jak jest pod emulatorem PSX FPSE ?
Nic nie słyszałem, by tam była dodawana obsługa – trzeba męczyć autora.
Coś tam w preferencjach Blendera 2.62 nie działa? Nie grzebałem tam za bardzo i dawno go nie używałem ale nie pamiętam żeby coś nie grało. Wiem tylko, że nie działa łapanie za manipulatory w 3D. Ale to już zgłosiłem Yomguiowi. Niestety on teraz jest zajęty remontem domu (po przeprowadzce chyba z Francji do Kanady) i nawet nie ma komputera włączonego. Taki stan trwa już bardzo długo więc to daje nadzieję, że wkrótce się skończy. Najważniejsze, że Yomgui nie porzucił ani projektu ani samego MorphOSa i na pewno doczekamy się najnowszego Blendera (oraz poprawek błędów). Tylko musi tę swoją rezydencję wyszykować. 🙂
Dalej jadę na sterowniku z 2.7 🙂
Ciężko nam będzie pomóc skoro np. nawet nie wiemy, jakiego switcha używasz…
Moje ustrojstwo to FritzBox 6360 Cable Modem.
Jeżeli używasz DHCP to spróbuj użyć stałego IP.
Stałe IP też nic nie pomogło, ale pomogła zupełna bzdura.
Otóż na miejsce sterownika skopiowanego z MOSa 2.7 skopiowałem ponownie sterownik z MOSa 3.3 i wszystko zaczęło działać!!
Konia z rzędem temu kto wyjaśni o co kaman !!!
Ciekaw jestem tylko jak długo podziała…..
Radość była przedwczesna. Trzy rebooty i kiszka. Wróciłem do wersji z 2.7
Zrobiłem aktualizację systemu jak zwykle i pojawia się tylko okienko z napisem:
T:system i nic więcej.
To już się całkiem wysypało łącznie z błędami PFS. Także doszło do zablokowania partycji i PFS doktorem musiałem dane odratować. Odratowałem. Backup zrobiłem i robię nową instalkę systemu
MorphOS 3.3 zainstalowany

Coś tam w preferencjach Blendera 2.62 nie działa? Nie grzebałem tam za bardzo i dawno go nie używałem ale nie pamiętam żeby coś nie grało. Wiem tylko, że nie działa łapanie za manipulatory w 3D. Ale to już zgłosiłem Yomguiowi. Niestety on teraz jest zajęty remontem domu (po przeprowadzce chyba z Francji do Kanady) i nawet nie ma komputera włączonego. Taki stan trwa już bardzo długo więc to daje nadzieję, że wkrótce się skończy. Najważniejsze, że Yomgui nie porzucił ani projektu ani samego MorphOSa i na pewno doczekamy się najnowszego Blendera (oraz poprawek błędów). Tylko musi tę swoją rezydencję wyszykować. 🙂
Mi nie działa
, zerknij na wątek na forum, tam opisałem. Łapanie za manipulatory działa
. No to trzeba czekać aż Yomgui znudzi się tym remontem, rzuci w cholerę te robote i wyciągnie z pudła maszyne z MorphOS-em
(nawiązując do jego sygnatury "And now… next project!")