Leif Salomonsson wydał aktualizację ECX, kompilatora języka Amiga E. ECX może pracować na MorphOS-ie, AmigaOS 3 i AmigaOS 4, oraz generować programy dla każdego z tych trzech systemów. W najnowszej wersji 2.3.0 autor dodał obsługę liczb całkowitych 64-bitowych w kodzie 68k, oraz poczynił kilka drobniejszych usprawnień, o których można poczytać w pliku readme. Kompletne archiwum zaś jest już na MorphOS Files.
Zamieszczone przez: admin, 4 komentarze
Komentarze:
Pytanie laika: jak daleko ta wersja języka jest za pozostałymi funkcjonującymi w środowisku MorphOS-a? Ktoś coś w nim robi dzisiaj, czy to taka sztuka dla sztuki? Czy kod jest generowany dla PPC i jak to robi? Gdyby porównać E, C, C++, Pythona to jakby wypadł ten pierwszy w porównaniu z innymi? Jak dla mnie to szkoda energii (bo 68k) na ten projekt w wersji dla NG, ale może się mylę.
Jest generowany bezpośrednio.
Zacznijmy od tego, że Python jest interpretowany, więc to nie ta liga. E na pewno najszybciej się kompiluje, w porównaniu do C (nie mówiąc o C++…) i kompilatora GCC różnica jest zasadnicza. Czy programy w E są szybsze, tego nie wiem.
No, ale chyba niewiele ( a może w ogóle) nie powstaje oprogramowania z wykorzystaniem E, więc chyba nie jest taki super wg. programistów NG? Pamiętam dyskusje z PPA, gdzie ludzie udowadniali mi, że E nie ma szans jeśli chodzi o programowanie z takim C. Można gdzieś znaleźć oprogramowanie dla PPC napisane w E?
Dlaczego nie powstaje ? Ano trzeba by się tego E nauczyć. I myślę, że tu jest problem – bo lepiej się nauczyć C/C++ – jest dostępny praktycznie dla każdej platformy. Uczysz się raz i możesz tworzyć na różne systemy. A E jest tylko amigowy…