MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Strona główna Forums Klub dyskusyjny Jak mógłby wyglądać nowy język programowania dla Morphos-a?

Widok 6 wpisów - 1 z 6 (of 6 wszystkich)
  • Autor
    Wpisy
  • #167
    Ender
    Participant

    Jak w temacie. Naszła mnie właśnie taka refleksja… mamy tyle róznych języków programowania, ale chyba żaden nie jest super, hiper , mega wygodny do używania z Morphos-em. Na Amidze były próby w stylu AmigaE. Chciałbym zaproponować taką luźną dyskusję na temat tego jak sobie wyobrażamy taki nowy morphosowy język programowania. Co musiałoby się z nim znaleźć (co nowego, oryginalnego, a może podobnego do rozwiązań z innych języków programowania)? Wysilmy wyobraźnię.

    #597
    recedent
    Participant

    Najlepiej, żeby znalazło się w nim coś takiego, żeby programy same się pisały .

    A poważnie: Nie masz, bracie, innych zmartwień?

    #599
    krashan
    Participant

    Ja znam taki jeden język, który jest super, hiper i mega wygodny. Nazywa się „C” .

    #604
    Ender
    Participant
    Najlepiej, żeby znalazło się w nim coś takiego, żeby programy same się pisały .

    A poważnie: Nie masz, bracie, innych zmartwień?

    Taka pustka na forum, chciałem je rozruszać i stąd taki temat.

    #605
    krashan
    Participant
    Taka pustka na forum, chciałem je rozruszać i stąd taki temat.

    Nie przejmuj się, recedent ma skrzywienie zawodowe z PPA ;-). A wracając do języka. Języków mamy już obecnie w bród. Nie ma większego sensu tworzyć kolejnego. Sprawą zasadniczą dla ułatwienia pisania gier jest zestaw odpowiednich bibliotek: graficznych, dźwiękowych itp. Tu „gołe” API MorphOS-a niestety nie oferuje zbyt wiele. Jedną z takich bibliotek jest SDL, ale kiepskie dopasowanie do systemu powoduje, że wydajność nie zachwyca.

    #606
    Ender
    Participant

    Spoko, ja się nie przejąłem. Myślę, że w przyszłym tygodniu ruszę z ćwiczeniami praktycznymi w C++ i pojawią się pewnie pytania.

Widok 6 wpisów - 1 z 6 (of 6 wszystkich)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.