Strona główna › Forums › Klub dyskusyjny › Bounty na zapis w Reggae, raport
Sukcesywnie zbliżam się do zakończenia pierwszego etapu bounty. Klasa file.output umie już zapisywać dane do pliku. Przykładowy programik ReggCopy służy do kopiowania plików i po prostu łączy ze sobą obiekt klasy file.stream z obiektem nowej klasy file.output. Ścieżki do plików podaje się w konstruktorach obiektów. Potem wystarczy tylko wywołać metodę MMM_Play() na obiekcie zapisującym i reszta dzieje się sama. Kopiowanie odbywa się w oddzielnym procesie, a program może czekać na zakończenie operacji i np. wyświetlać postępy kopiowania. Oczywiście źródła ReggCopy z obszernymi komentarzami będą publicznie dostępne.
Krashan respekt 🙂 Czekamy na dalsze postępy.
Krashan co oznacza zakończenie stage 1. Widziałem na MZ opis dokładny, ale czy to oznacza, że skończyłeś wszystko co było w opisie bounty ? Nie wiem czy te pkt w opisie to kolejne stage czy części stage 1 ?
Punkty w opisie to kolejne etapy bounty. Dokładnie to prawie już skończyłem etapy 2 i 3. Zostało napisanie dwóch dokumentów. Jeden będzie opisywał użycie API saverów od strony autora aplikacji. Drugi będzie opisywał to API od strony autora nowych kodeków. Potem zostanie tylko unowocześnić tym API program Zormanita i bounty będzie zakończone. Jako bonus powstał program U1Synth.
I tak oto nadeszła wiekopomna chwila wypełnienia celów 2 i 3 bounty, a także w znacznej mierze celu 5. W pliku BountyPack2 znajdują się następujące rzeczy:
Uwaga: programu „U1Synth” nie traktuję jako punktu 4 bounty, uważam, że jest za mało przydatny dla zwykłych użytkowników. Na punkt 4 planuję zaktualizowaną wersję programu „Zormanita”, który na razie będzie konwerterem sampli, a za jakiś czas procesorem audio (coś jak znany SoX, ale z GUI).
W ciągu tygodnia od dzisiaj oczekuję na uwagi, komentarze, ewentualne zastrzeżenia. Jeżeli nie będzie głosów przeciw, uznam punkty 2, 3 i częściowo 5 bounty za wypełnione i będę wnioskował o przelanie 900 zł. Pozostała suma pozostaje na punkt czwarty, czyli „Zormanitę” ze źródłami i tutorialem z jej opisem od strony koderskiej.
A jaki będzie następny bouty związany z Reggae ?
FLAC. Dekoder + enkoder.
Czas na finał i małe podsumowanie. Wszystkie cele bounty zostały osiągnięte. Klasa do zapisu danych na dysk, czyli file.output jest. Komplety enkodera i multipleksera są trzy (dokładniej, jest jeden enkoder audiopcm.encoder i trzy wykorzystujące go multipleksery: AIFF, WAVE i Raw). Przy okazji z tego samego enkodera mogą korzystać multipleksery 8SVX i 16SV, które zapewne bonusowo popełnię przy okazji FLAC-a. Całe API zapisu mediów w Reggae jest zaprojektowane. Będzie ono wykorzystane nie tylko do zapisu dźwięku, ale także obrazków i – w przyszłości – video. Rzookol już tam w obrazkowych klasach coś majstruje… Programy przykładowe, miał być jeden, konwerter audio. Ten, całkiem jak sądzę przydatny przykład to Zormanita, oprócz tego ekstra powstały U1Synth i Zgrzytor, były też przykładowe programiki demonstrujące użycie file.output. No i dokumentacja. Oczywiście są autodoce do wszystkich zaktualizowanych i nowych klas, oraz nowe inkludy do SDK. W tej chwili można je zainstalować Grunchem. Przy aktualizacji Reggae, jeżeli zostanie wykryta instalacja SDK, autodoce i inkludy aktualizują się automatycznie. Za kilka dni postaram się przygotować paczkę z Reggae do tradycyjnej instalacji. Oprócz tego jest obszerny artykuł w MorphZone Library. Zgodnie z warunkami bounty, wszystkie zaktualizowane i nowe klasy Reggae są bezpłatnie dostępne dla wszystkich użytkowników MorphOS-a. Ich kod został również dodany do repozytorium MorphOS Teamu.
W świetle powyższego uważam ostatni etap bounty, a co za tym idzie również całość, za wykonane. Przez tydzień oczekuję na komentarze i uwagi.
Copyright 2014 - Wszelkie prawa zastrzeżone MorphOS.pl