MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Strona główna Forums Klub dyskusyjny Bounty na zapis w Reggae, raport

Widok 8 wpisów - 1 z 8 (of 8 wszystkich)
  • Autor
    Wpisy
  • #236
    Avatarkrashan
    Participant

    Sukcesywnie zbliżam się do zakończenia pierwszego etapu bounty. Klasa file.output umie już zapisywać dane do pliku. Przykładowy programik ReggCopy służy do kopiowania plików i po prostu łączy ze sobą obiekt klasy file.stream z obiektem nowej klasy file.output. Ścieżki do plików podaje się w konstruktorach obiektów. Potem wystarczy tylko wywołać metodę MMM_Play() na obiekcie zapisującym i reszta dzieje się sama. Kopiowanie odbywa się w oddzielnym procesie, a program może czekać na zakończenie operacji i np. wyświetlać postępy kopiowania. Oczywiście źródła ReggCopy z obszernymi komentarzami będą publicznie dostępne.

    #1110
    AvatarSventevith
    Participant

    Krashan respekt 🙂 Czekamy na dalsze postępy.

    #1223
    AvatarSventevith
    Participant

    Krashan co oznacza zakończenie stage 1. Widziałem na MZ opis dokładny, ale czy to oznacza, że skończyłeś wszystko co było w opisie bounty ? Nie wiem czy te pkt w opisie to kolejne stage czy części stage 1 ?

    #1224
    Avatarkrashan
    Participant
    Krashan co oznacza zakończenie stage 1. Widziałem na MZ opis dokładny, ale czy to oznacza, że skończyłeś wszystko co było w opisie bounty ? Nie wiem czy te pkt w opisie to kolejne stage czy części stage 1 ?

    Punkty w opisie to kolejne etapy bounty. Dokładnie to prawie już skończyłem etapy 2 i 3. Zostało napisanie dwóch dokumentów. Jeden będzie opisywał użycie API saverów od strony autora aplikacji. Drugi będzie opisywał to API od strony autora nowych kodeków. Potem zostanie tylko unowocześnić tym API program Zormanita i bounty będzie zakończone. Jako bonus powstał program U1Synth.

    #1225
    Avatarkrashan
    Participant

    I tak oto nadeszła wiekopomna chwila wypełnienia celów 2 i 3 bounty, a także w znacznej mierze celu 5. W pliku BountyPack2 znajdują się następujące rzeczy:

    • Dwie klasy audiopcm.encoder i aiff.muxer tworzące komplet do zapisu plików AIFF. Oprócz binarek są pełne kody źródłowe tych dwu klas na licencji BSD.
    • Jako bonus jest klasa rawaudio.muxer, która współpracując z wyżej wymienionym audiopcm.encoder-em pozwala na zapis dźwięku jako „gołych danych”.
    • Zaktualizowane klasy multimedia.class, processblock.class, file.output.
    • Bonusowa klasa stream.buffer do buforowania danych pobieranych z pliku lub z sieci.
    • Dokumentacja do wszystkich tych klas (oprócz processblock.class, która jest klasą wewnętrzną) w formacie AmigaGuide i tekstowym.
    • Zaktualizowane inkludy systemowe do Reggae.
    • Programik „U1Synth” jako przykład wykorzystania nowego API oraz tworzenia prywatnych klas Reggae. Kod źródłowy na licencji BSD.
    • Plik „savers_api.txt” opisujący wykorzystanie nowych funkcji zarówno od strony autora aplikacji, jak i nowych kodeków.

    Uwaga: programu „U1Synth” nie traktuję jako punktu 4 bounty, uważam, że jest za mało przydatny dla zwykłych użytkowników. Na punkt 4 planuję zaktualizowaną wersję programu „Zormanita”, który na razie będzie konwerterem sampli, a za jakiś czas procesorem audio (coś jak znany SoX, ale z GUI).

    W ciągu tygodnia od dzisiaj oczekuję na uwagi, komentarze, ewentualne zastrzeżenia. Jeżeli nie będzie głosów przeciw, uznam punkty 2, 3 i częściowo 5 bounty za wypełnione i będę wnioskował o przelanie 900 zł. Pozostała suma pozostaje na punkt czwarty, czyli „Zormanitę” ze źródłami i tutorialem z jej opisem od strony koderskiej.

    #1231
    AvatarSventevith
    Participant

    A jaki będzie następny bouty związany z Reggae ?

    #1233
    Avatarkrashan
    Participant
    A jaki będzie następny bouty związany z Reggae?

    FLAC. Dekoder + enkoder.

    #1291
    Avatarkrashan
    Participant

    Czas na finał i małe podsumowanie. Wszystkie cele bounty zostały osiągnięte. Klasa do zapisu danych na dysk, czyli file.output jest. Komplety enkodera i multipleksera są trzy (dokładniej, jest jeden enkoder audiopcm.encoder i trzy wykorzystujące go multipleksery: AIFF, WAVE i Raw). Przy okazji z tego samego enkodera mogą korzystać multipleksery 8SVX i 16SV, które zapewne bonusowo popełnię przy okazji FLAC-a. Całe API zapisu mediów w Reggae jest zaprojektowane. Będzie ono wykorzystane nie tylko do zapisu dźwięku, ale także obrazków i – w przyszłości – video. Rzookol już tam w obrazkowych klasach coś majstruje… Programy przykładowe, miał być jeden, konwerter audio. Ten, całkiem jak sądzę przydatny przykład to Zormanita, oprócz tego ekstra powstały U1Synth i Zgrzytor, były też przykładowe programiki demonstrujące użycie file.output. No i dokumentacja. Oczywiście są autodoce do wszystkich zaktualizowanych i nowych klas, oraz nowe inkludy do SDK. W tej chwili można je zainstalować Grunchem. Przy aktualizacji Reggae, jeżeli zostanie wykryta instalacja SDK, autodoce i inkludy aktualizują się automatycznie. Za kilka dni postaram się przygotować paczkę z Reggae do tradycyjnej instalacji. Oprócz tego jest obszerny artykuł w MorphZone Library. Zgodnie z warunkami bounty, wszystkie zaktualizowane i nowe klasy Reggae są bezpłatnie dostępne dla wszystkich użytkowników MorphOS-a. Ich kod został również dodany do repozytorium MorphOS Teamu.

    W świetle powyższego uważam ostatni etap bounty, a co za tym idzie również całość, za wykonane. Przez tydzień oczekuję na komentarze i uwagi.

Widok 8 wpisów - 1 z 8 (of 8 wszystkich)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.