Generalnie rzecz biorąc chciałbym się dowiedzieć jak należy podejść do tematu kompilacji źródeł Ambienta.
Na chwilę obecną moim celem jest dojść do punktu wyjścia – czyli skompilować Ambienta do postaci jaką dostarcza
ostatnie wydanie MorphOSa. W związku z tym mam pytanie:
Skąd i w jaki sposób należy pobrać aktualne, skonfigurowane źródła Ambienta umożliwiające kompilację przy pomocy aktualnego SDK?
Kierując się informacją zawartą w samym Ambiencie (about/readme) trafiłem na sourceforge.net. Pobrałem źródła za pomocą narzędzia cvs,
jednakże napotkałem sporo problemów podczas prób kompilacji. Po wielu próbach związanych z konfiguracją makefile i config.h otrzymałem
kompilację Ambienta 1.43 bez debugu z altivec oraz wykorzystującą współdzielone biblioteki png.library i z.library. Na pierwszy rzut oka
"moja" wersja nie różni się od tej z wydania MorphOSa. Na drugi już nie jest tak różowo, mianowicie nie pokazują się thumbnails
(te statyczne mam na myśli) pomimo że są włączone w config.h. Ambientowy player nie wyświetla tytułu odtwarzanego pliku
i nie znikają jego buttony z belki ambienta po skończeniu odtwarzania.
Generalnie ta kompilacja działa stabilnie. Zauważyłem jeszcze tylko, że okno About MorphOS wygląda jak to z wersji dla MOS 1.45
i długość pliku wykonywalnego Ambienta jest około 3 razy dłuższa niż oryginału. Kompilowałem za pomocą gcc 2.95.3.
Może robię coś nie tak ale zdaje się, że te źródła z sourceforge.net to jednak nie jest to samo co Ambient GPL w MorphOS 2.7. W każdym razie jeśli to są jedyne dostępne źródła proszę o pomoc w ich skonfigurowaniu bardziej doświadczone osoby.