Strona główna › Forums › Klub dyskusyjny › Ale jaja, forum działa! › Ale jaja, forum działa!
Na SDL właśnie można zrobić żeby zajmowało to tyle procent procesora ile powinno. Ale to wymaga powiedzmy 10 linii kodu więcej. 🙂 SDL to nie jest jakiś tajemniczy twór, który tak ma i już. Spokojnie można tam panować nad niemal wszystkim. A z tego co ostatnio się zorientowałem i sprawdziłem w praktyce nad tym nieszczęsnym zużyciem procesora też. 🙂 Po prostu pętla główna musi być odrobinę inaczej napisana. Kwestia 15 minut roboty. 🙂 Problem w tym, że 95% z tych gier to przeportowane produkcje z innych systemów. Nikt tam im do bebechów nie zagląda, nie orientuje się co tam się dzieje, co autor miał na myśli. Chętnie bym sprawdził czy wersje tych gier dla Windows, MacOS, Linux też zjadają całą prędkość jednego rdzenia. Jestem gotowy założyć się, że zjadają dokładnie tyle samo jak wersje dla MorphOS. To wynika z konstrukcji pętli głównej i jest to niezależne od systemu. Tylko pod Windows każdy ma to w nosie. 🙂 Odpala taką gierkę na fullscreenie, gra, wyłącza, kasuje. Chociaż w czasach laptopów/tabletów i ich baterii to powinno mieć znaczenie. Dlatego to moje nieszczęsne Fortis zaktualizuję pomimo tego, że nie bardzo mam czas w tym grzebać.
Poza tym… Nawet jeżeli jakaś gra wykorzystująca SDL dla MorphOS zjadała 100% procesora to nie znaczy, że system przymulał. Absolutnie nie. Wszystko w tle chodziło zupełnie normalnie (przynajmniej na Pegasosie G4/1000). Po prostu gra ciągnęła 100% z tego co miała do wykorzystania. Jak w tle działo się coś innego to gra po prostu dostawała mniej. Tylko nikt nic w tle takiego nie robi (pomijam dnetc, bo to i tak ma najniższy priorytet) i widzi, że gra zjada 100%. 🙂
Copyright 2014 - Wszelkie prawa zastrzeżone MorphOS.pl