MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

SteamDraw 2.021 października 2012

Stefan Kleinheinrich wydał nową wersję zapomnianego ostatnio programu SteamDraw. Jest to program do edycji grafiki wektorowej. Znajdziemy w nim wszystkie podstawowe funkcje, a więc rysowanie prostokątów, elips, okręgów, wielokątów i krzywych Beziera. Rysowanie ułatwia siatka, sporo funkcji edycyjnych a także możliwości znane z programów CAD, np. styczna do okręgu, funkcje symetrii czy wzajemne wyrównywanie obiektów. Obiekty można wypełniać kolorem, bitmapą i gradientem. Sporą wadą programu jest brak możliwości pracy z tekstem. Rysunki można zapisywać w formacie SVG, oraz eksportować do bitmapy w formacie PNG. SteamDraw potrafi też w ograniczonym zakresie wczytywać pliki SVG. Za renderowanie grafiki w programie odpowiada biblioteka AntiGrain Geometry.

Zamieszczone przez: admin, 5 komentarzy

Komentarze:

  • Avatarkrashan

    Fajny program, ale udało mi się go powiesić. No i ta koncepcja „każdy toolbox w oddzielnym oknie” do mnie nie przemawia.

  • Avatarrecedent

    O wow, a ja już położyłem kreskę na tym programie… Ale do wygody użytkowania to mu jeszcze trochę brakuje. A za sposób rysowania krzywych Beziera to należy się chyba Kronosowi spoliczkowanie dorszem. To już większą kontrolę nad krzywą miałem w Personal Paincie

  • AvatarMDW

    Wszelka pomoc typu "snap to coś" jest nieoceniona przy tworzeniu grafiki wektorowej. Byłoby cudownie gdyby było też przesuwanie układu współrzędnych do dowolnej pozycji. No i nie pamiętam czy ten program ma grids (niekoniecznie) i guides (koniecznie).

    A co do wielu okien to się zgodzę z Krashanem. Też mnie to wkurza w niektórych programach. Jedynym ratunkiem dla aplikacji z takim wielookienkowym interfejsem jest odpalenie jej na osobnym ekranie. Wtedy okna nie mieszają się z innymi aplikacjami.

    A tak swoją drogą to przydałyby się w MUI takie okienka do toolbarów. To znaczy takie, które byłyby widoczne tylko gdy okno główne aplikacji byłoby widoczne. Takie okienka miałyby cienką belkę do przesuwania, nie miałyby tytułu, nie byłoby ich na liście okien. A może coś takiego istnieje tylko żadna aplikacja z tego nie korzysta?

  • Avatarkrashan
    A tak swoją drogą to przydałyby się w MUI takie okienka do toolbarów. To znaczy takie, które byłyby widoczne tylko gdy okno główne aplikacji byłoby widoczne. Takie okienka miałyby cienką belkę do przesuwania, nie miałyby tytułu, nie byłoby ich na liście okien. A może coś takiego istnieje tylko żadna aplikacja z tego nie korzysta?

    Gotowca to może nie ma, ale zrobienie czegoś takiego nie jest trzynastą pracą Herkulesa. Ba, takie okienka mogłyby się nawet dać wrzucić jako toolbary do okna głównego.

  • AvatarMDW
    Gotowca to może nie ma, ale zrobienie czegoś takiego nie jest trzynastą pracą Herkulesa. Ba, takie okienka mogłyby się nawet dać wrzucić jako toolbary do okna głównego.

    No to byłoby fajnie. Dziwię się, że coś takiego nie powstało do tej pory (nawet jeszcze w MUI dla AmigaOS 3), bo tego typu toolbary na innych platformach są w wielu aplikacjach (choćby starsze wersje Photoshopa, InDesigna, Illustratora). Te okna nawet nie są nigdy aktywne czy nieaktywne. To znaczy jak się kliknie na toolbar to opcję z niego się wybiera ale aktywne ciągle jest poprzednie okno. Pamiętam, że w ArtEffect to było trochę nie tego. Nawet w opcjach można było wybrać czy pierwsze kliknięcie na oknie z obrazkiem już jest rozpoczęciem rysowania czy tylko aktywowaniem okna.

  • Dodaj komentarz