MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
  • Bounty dla FLAC zakończone, transfer środków na bounty Expose.

    pampers Styczeń 11, 2017 9:13
    Money-Bag-with-Money-PNG-03075-451x470

    W związku z brakiem zainteresowania ze strony programistów na zakończenie bounty dla formatu FLAC, zostało ono zakończone. Zgodnie z sugestiami wpłacających, Grzegorz Kraszewski, który wykonał część prac, otrzymał połowę uzbieranej kwoty w wysokości 1175 zł. Pozostała kwota została dzisiaj przetransferowana na bounty dla Expose, podjęte przez Jacka Piszczka.

    Czytaj dalej...
  • Propozycja bounty dla ‚Expose’

    pampers Styczeń 2, 2017 10:23
    expose-mac-os-x-mountain-lion

    Jacek ‚jacadcaps’ Piszczek zapronował stworzenie bounty dla funkcji typu ‚Expose’, znanej z systemu OSX. Czego możemy spodziewać się w zamian za uzbieranie proponowanej kwoty 1000 euro? Co będzie zawarte: Podgląd wszystkich okien dostępnych na ekranie, okna będą odpowienio pomniejszone co pozwoli na wygodną nawigację pomiędzy nimi Wyświetlanie okna tylko jednego, aktualnie działającego programu Podgląd okienek będzie odbywał się „na żywo” Zintegrowanie funkcji znanych z programu Lucy, do systemu (przeźroczystość). Wymagania i ograniczenia:  Wymagane będzie posiadania conajmniej karty Radeon z chipsetem z rodziny R200, niektóre funkcjonalności mogą wymagać nowszego chipsetu R300. Działanie funkcji będzie dostępne tylko na ekranach z włączonym zaawansowanym wyświelaniem (Enhanced Display) Wymagana będzie karta graficzna, która posiada akcelerację 2D jak i 3D Funkcje z programu Lucy będą miały takie same wymogi jak ten program. Zbiórka pieniędzy nie została jeszcze rozpoczęta. Swoje uwagi, sugestie można składać w tym wątku na forum morph.zone.

    Czytaj dalej...
  • Aktualizacja gier dla MorphOSa

    pampers Luty 6, 2016 11:17
    Misc-Games-icon

    Aktualizacji doczekały się 2 gry dla naszego systemu. Pierwsza to platformówka Sqrxz, do ściągnięcia ze strony autorów. Drugą grą a właściwie uaktualnionym portem gry jest Hexen II: Hammer of Thyrion do pobrania tutaj.

    Czytaj dalej...
  • Chelp – czyli przydatna pomoc

    pampers Styczeń 31, 2016 9:47
    Lua-Logo_128x128

    Petteri ‚jPV’ Valli przygotował bardzo ciekawy skrypt o nazwie Chelp, którego zadaniem jest opisywać każdą funkcję dostępną w katalogu C. Skrypt napisany jest w Lua, jego instalacja jest bardzo prosta (wystarczy użyć załączonego w archiwum instalera). Po instalacji wystarczy wpisać w Shellu Chelp Komenda, żeby otrzymać dokładny jej opis wraz z parametrami. Skrypt można ściągnąć z Aminetu.

    Czytaj dalej...
  • GoogleDrive Handler dla MorphOSa

    pampers Styczeń 30, 2016 8:59
    Google-Drive-icon

    Na Aminecie pojawił się handler GoogleDrive w dedykowanej wersji dla MorphOSa. Pozwala on na używanie swojego dysku Google jako zwykłego dysku pod systemem. Handler działa tylko w trybie odczytu, niemożliwy jest też eksport plików. Aby znieść to ograniczenie należy opłacić licencję w cenie 10 euro. Handler dostępny jest we wczesnej wersji 0.4, do ściągnięcia z Aminetu.

    Czytaj dalej...
  • MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a MorphOS to system lekki, szybki i efektywny godny spadkobierca amigowej tradycji
  • MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a MorphOS jest systemem wolnym od wirusów trojanów i złośliwego oprogramowania
  • MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a MorphOS pracuje na tanim i dostępnym sprzęcie komputerach Apple z procesorami PowerPC

Status bounty na MorphOS.pl12 stycznia 2016

Money-Bag-with-Money-PNG-03075-451x470

Na portalu MorphZone opublikowałem 3 tematy, które mają rozwiązać dosyć patową sytuację z dwoma niezakończonymi bounty: FLAC oraz JIT JS. Wszystkich wpłacających oraz zainteresowanych proszę o wypowiedzi w tych wątkach, ewentualnie na naszym forum lub w komentarzach. Zakończone także zostało bounty na Despotify, więcej informacji tutaj.

Zamieszczone przez: pampers, 12 komentarzy

Komentarze:

  • EnderEnder

    Fajnie, że stronka żyje. Czy my rozważamy wyjście poza środowisko i desperackie poszukiwanie programisty, który podejmie się któregoś z projektów? Na początek warto chyba wiedzieć, który z projektów jest dla nas ważniejszy i czy zgadzamy się przerzucić kasę z jednego projektu na drugi, jeżeli zajdzie taka konieczność. Później wyznaczyć sobie jakiś realny czas definitywnego zakończenia oczekiwania na podjęcie zadania z bounty (marzec 2016 moim zdaniem, uwzględniając, że zaczynamy od zera z poszukiwaniami). Kolejna rzecz trzeba wyjść poza środowisko z bounty, może ktoś na głodzie kasy (student podejmie się zadania). Ja spróbowałbym na forum Apple, przecież nie wszyscy przesiedli się na x86, ktoś tam pozostał na leciwych PPC. Później fora linuksowe, może BSD, PS3(?), ale tych dystrybucji, które rozwijały lub jeszcze rozwijają wersję PPC. Chodzi o to, żeby dotrzeć do ludzi, którzy mają maki PPC w domu lub chociaż dostęp do PPC i znają specyfikę programowania na ten procesor. Jak coś nachrzaniłem, to się nie śmiejcie. Jeżeli wszystko zawiedzie to pora zbierać na coś innego.

  • pamperspampers Autor wpisu

    Ender, po pierwsze jacy „my” 🙂 Ja bynajmniej nie, jak chcesz, masz chęć i ochotę głosić „dobrą nowinę” na portalach nie związanych z tematyką okołoamigową – to śmiało. Kasę możemy sobie wirtualnie przerzucać z projektu na projekt ale obawiam się, że chętnych do ich wykonania z tego faktu nie przybędzie.
    Nastały takie czasy, że nawet pieniądze nie motywują developerów..

  • EnderEnder

    No jak widzę ruch w wątku to faktycznie „my” 🙂 A tak serio, to takie przemyślenia mnie naszły, zawsze można się spakować i przesiąść na x86. Zaczynam powoli podejrzewać, że „brak ruchu w interesie” może być doskonałym usprawiedliwieniem dla tego posunięcia, które uspokoi pieniaczy. Mnie tam rybka, MorphOS może być na czym tam chce byleby było mnie stać na sprzęt i system. Niestety, ale wygodne amigowanie dzisiaj to wszelkiej maści emulatory, a przy odrobinie krytycyzmu/szczerości, da się zauważyć, że nie wszystko co wyszło na Amigę było NAJ. Jak myślisz (prywatnie) x86 uratuje sprawę, czy szkoda pary w gwizdek?

  • pamperspampers Autor wpisu

    Ja jestem pro-x86. Tylko o jednym trzeba pamiętać, może ułatwi to sprawę portowania softu (chociaż nie daję głowy) ale raczej nie spowoduje, że nagle większa ilość developerów zainteresuje się systemem.

  • waldiamigawaldiamiga

    A jak by miała wyglądać ta migracja na x86? Zupełnie nowy soft (od nowa kompliacja dla x86) czy też może przepisanie Trance i stworzenie emulacji PowerPC (dla softu PowerUP, WarpUP i natywnych MorphOS) by odpalać stare programy?

  • pamperspampers Autor wpisu

    Migracja wg mnie to zaoranie wszystkiego i brak emulacji PPC. Albo babrzemy się w przeszłości albo zostawiamy przeszłość i idziemy do przodu z nowymi rzeczami (ochrona pamięci, obsługa więcej niż 2GB, więcej niż 1 rdzeń etc).

  • waldiamigawaldiamiga

    Po chwili namysłu jestem za, ale na pewno zostawiłbym sobie PowerBooka z systemem i softem PPC.

  • MaaG^dA

    pampers,
    Prościej zrobić elumację m68k (jak trance) a programy na ppc.. no cóż – dużo ich nie ma i pewnie prościej byłoby je zwyczajnie przekompilować.. (przy przejściu na x86)

  • pamperspampers Autor wpisu

    MaaG^dA:
    Prościej zrobić elumację m68k (jak trance) a programy na ppc.. no cóż – dużo ich nie ma i pewnie prościej byłoby je zwyczajnie przekompilować.. (przy przejściu na x86)

    Myślisz, że Team zajął by się emulacją? Ja myślałem raczej o jakimś zewnętrznym rozwiązaniu typu AmiBridge w Arosie (chyba tak to się nazywa).

  • EnderEnder

    A może przy okazji przesiadki na x86 akcja na wykup praw do MorphOS-a i uczynienie go open source na jakiejś licencji i połączenie teamów Aros i MorphOS? Kolejne elementy systemu mogłyby być robione na zasadzie wolontariatu, bounty lub płatne dla tych, którzy uznają, że chcą nowy element/nową wersję. Wiem, wydaje się szalone, ale może nie do końca. Co do emulacji to chciałbym uruchamiać stare gry bez konfigurowania emulatora. Co do portów innych programów, prędzej uwierzę, że się pojawią po przejściu na x86, niż pozostaniu na PPC. Ciekaw jestem Waszych opinii.

  • pamperspampers Autor wpisu

    Ender,

    Chyba trochę za mocno pofantazjowałeś 😉 Dodatkowo open source nie oznacza leku na całe zło i brak rozwoju.

  • EnderEnder

    No, ale może z takich fantazji zrodzi się jakiś pomysł. Nie znam ludzi z teamów, nie wiem jakie mają plany, jakie są oczekiwania innych użytkowników. Co do open source to zgadzam się, ale podejrzewam, że dla części deweloperów zaangażowanych w Arosa to podstawa. Takie wrażenie odniosłem, gdy kiedyś pisałem na forum Arosa. No to możemy w drugą stronę zbierać kasę na wykupienie fajnych rzeczy z Arosa i zamknięcie źródeł, żeby mieć większą kontrolę, ale co jeśli osoba, która będzie to ciągnęła/nadzorowała obrazi się lub coś jej się stanie? W takim przypadku w tak małym środowisku jak nasze robi się spory problem (patrz problemy z przeglądarką), bo kto to ogarnie itd.
    Hej ludzie, czemu ja gadam tylko z Pampersem, reszta ma to w dupie czy co? Meldować mi się tu zaraz z pomysłami, bo komisję sejmową na Was naślę.

  • Dodaj komentarz