MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

PowerSDL 15.911 stycznia 2013

Ilkka Lehtoranta uaktualnił pakiet PowerSDL do wersji 15.9. Tym razem uaktualnienie dotyczy nie tylko samej biblioteki, ale również pakietu dla programistów. Ze zmian specyficznych dla MorphOS-a mamy obsługę PowerBooków oraz optymalizację pod kątem procesorów G5. Poza tym rzecz jasna biblioteka została zsynchronizowana z głównym drzewem SDL. Oba archiwa, dla użytkowników i programistów można pobrać z MorphOS Files, albo przez Gruncha.

Zamieszczone przez: admin, 11 komentarzy

Komentarze:

  • AvatarMDW

    Niestety na tej wersji wiesza mi się to co tam sobie sam klepię i kompiluję. 🙁 Konkretnie wywala się w momencie użycia funkcji TinyGL glGenTextures(). Zresztą Fortis (skompilowane z użyciem PowerSDL SDK 14.0) też na tym nie działa.

    PowerSDL 15.9 powinno działać na Pegasosie2 G4 MorphOSem 3.1? A może mogę coś zrobić żeby aplikacje nie wykrzaczały się na wersji 15.9? W readme nie widziałem żadnej uwagi.

    Żeby było śmiesznie to nie wiem dlaczego ale nie mogę wrócić do SDK 14.0. Wymieniłem wszystko na starą wersję ale po skompilowaniu programu nadal wywala komunikat, że wymaga PowerSDL 15. Dlaczego? 🙂 Pliki SDK są z 14.0. Trzykrotnie sprawdzałem.

  • Avatarzbysiuk

    Rzeczywiscie wywala Fortisa – potwierdzam, ale to nie jedyny problem, Stelarium mi tez nie chodzi.

  • AvatarMDW
    Jednym słowem dobrze, że nie zainstalowałem i nadal ma 14.

    Ja do tej pory odpuszczałem wszystkie wersje 15.x ale przy 15.9 postanowiłem wreszcie spróbować. 🙂 No i tak średnio mi zadziałało. Nie mam pojęcia co mu nie pasuje. Chętnie rzuciłbym okiem na źródła czegoś co używa TinyGL+SDL i działa poprawnie na PowerSDL 15.9. Może mógłbym coś zrobić żeby to jednak działało.

  • AvatarMDW
    Jednym słowem dobrze, że nie zainstalowałem i nadal ma 14.

    Coś tam Itix posprawdzał i podobno znalazł jakiś problem w 15.9. Wkrótce ma na to dokładniej popatrzeć. Czyli jest szansa. 🙂

  • AvatarAS
    Coś tam Itix posprawdzał i podobno znalazł jakiś problem w 15.9. Wkrótce ma na to dokładniej popatrzeć. Czyli jest szansa. 🙂

    Problem jest też z grą Warzone 2100, wiesza się, żle się wyświetlają gadżety. Mam nadzieję, że poprawi szybko błędy.

  • AvatarMDW
    Coś tam Itix posprawdzał i podobno znalazł jakiś problem w 15.9. Wkrótce ma na to dokładniej popatrzeć. Czyli jest szansa. 🙂

    Problem jest też z grą Warzone 2100, wiesza się, żle się wyświetlają gadżety. Mam nadzieję, że poprawi szybko błędy.

    Itix na MorphZone napisał, że Fortis już odpalił, bo znalazł przyczynę problemu w PowerSDL. Coś tam teraz poprawia w bibliotece. Czyli zrobił kolejny krok w kierunku uzyskania przez wersję 15.x doskonałości znanej z wersji 14.x. 🙂

  • AvatarMDW

    Itix na forum MorphZone.org poinformował, że wypuścił PowerSDL 15.10 z jakąś poprawką w obsłudze OpenGL i zmienioną biblioteką do fontów. Podobno Fortis na tej wersji już działa. 🙂 Jeszcze nie zdążyłem sprawdzić.

  • Avatareastone

    Już jest lepiej pod PowerSDL 15.10 ponieważ przynajmniej zniknęły problemy z dźwiękiem w e-uae_sdl (w poprzednich wersjach 15.x występowało cukliczne "cykanie" dobiegające z głośników) Natomiast Hex-a-hop dalej "krzyczy" problemami z powersdl_ttf.library.

  • AvatarAS
    Itix na forum MorphZone.org poinformował, że wypuścił PowerSDL 15.10 z jakąś poprawką w obsłudze OpenGL i zmienioną biblioteką do fontów. Podobno Fortis na tej wersji już działa. 🙂 Jeszcze nie zdążyłem sprawdzić.

    Z wersją 15.10 jest w większości przypadków dobrze. Stellarium działa. Natomiast mam problem z Warzone2100. Mało gram , ale wzięło mnie akurat aby pograć w tę grę, gdyż spodobała mi się. Niestety wiesza się bardzo szybko, wystarczy rozpocząć grę (zarówno wersja 2.0.6 jak i 2.0.8_rc1). Jako, ze gram mało, to nie pamietam kiedy (może jeszcze przy PowerSDL 13), ale kiedyś działała poprawnie. A teraz wiesza się przy PowerSDL 15, jak i przy powrocie do 14.

  • Dodaj komentarz

    Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.