MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Poskakać trochę12 czerwca 2011

Choć, odruchowo niemal, porty gier tworzonych z użyciem biblioteki SDL kojarzone są z mierną jakością wykonania, trafiają się czasem wyjątki. Hex-a-Hop 1.1.0 to przykład na to, że prostą grę logiczną można zrobić na poziomie. Znany, ale wciągający pomysł, niekoniecznie wstrząsająca, ale estetyczna grafika, dyskretna i delikatna oprawa dźwiękowa, to cechy, które pozwalają spędzić przy Hex-a-Hop sporo czasu. Co ważne przy grach „okazjonalnych”, ta zapamiętuje automatycznie osiągnięte wyniki, oraz ma bardzo ciekawie zrobioną opcję cofania ruchu, przez co nie jest specjalnie stresująca. Grę przygotował zespół na czele z Tomem Beaumontem i Ari Mustonenem, a na MorphOS-a skompilował „HAK”. Archiwum z grą znajdziemy na MorphOS Files.

Zamieszczone przez: admin, 16 komentarzy

Komentarze:

  • Avatarrecedent

    No, śmiszne… śmiszne i wciągające. I nawet odpalone w oknie nie zżera 100% mocy proca (jeno 70%).

  • AvatarMDW

    A nawet sympatycznie się skacze. Że się komuś chciało robić teodbicia w wyginającej się wodzie. Ale fajnie. 🙂

  • Avatarrecedent
    Że się komuś chciało robić teodbicia w wyginającej się wodzie. Ale fajnie. 🙂

    No, gdyby nie te odbicia to byłby fun -10 .

  • AvatarMDW
    No, gdyby nie te odbicia to byłby fun -10 .

    Hehehe. Tak tylko powiedziałem, bo to mi się rzuciło w oczy.

    A jak już była mowa o zużyciu procesora to pragnę zauważyć, że ciągła modyfikacja tego odbicia wymaga także ciągłego odrysowywania ekranu. Wobec tego trudno żeby gra działała jak szachy i odrysowywała ekran tylko gdy przesuwamy pionek.

  • AvatarEnder

    Fajnie, że się ukazują różne pozycje, ale aż strach coś robić tak je kosicie. Normalnie jesteście gorsi (he he) niż Wojewódzki w tych konkursach . Żartuję, musiałem to napisać, bo niektórzy ludzie coś ostatnio dosłownie wszystko odbierają .

  • Avatarkrashan
    Fajnie, że się ukazują różne pozycje, ale aż strach coś robić tak je kosicie.

    Jak to kosimy? Hex-a-Hop jest akurat bardzo sympatyczną i dobrze zrobioną grą. Poza tym my je bardzo wnikliwie omawiamy, z analizą kodu źródłowego włącznie . To chyba lepsze, niż bezkrytyczny zachwyt nad każdym programem i radość, że „w ogóle się komuś chciało przeportować”? A to czepianie się 100% obciążenia procesora nie wynikało z chęci pojechania sobie a’la Wojewódzki, tylko z ciekawości dlaczego tak jest, czy tak być musi, a jeżeli nie, to co zrobić, żeby tak nie było.

  • AvatarEnder

    Wiem i doceniam. Mam nadzieję, że doczytałeś do końca mojego poprzedniego posta. Swoją drogą może AmiDark(Basic?) poprawi sytuację dla tych co piszą gry? Nie sprawdzałem projektu, nie wiem co jest wart. Kiedyś wspominałem, że fajnie by było uruchomić taki BlitzBasic PPC z wersji dla MacOs-a (jakaś wersja dla Morphos-a). Wiem, że to trudne ktoś mi to tłumaczył na PPA, ale wspominam o tym właśnie z powodu pojawienia się portu AmiDark. Wszystko rozbije się o kasę dla właściciela kodu, programisty itd. Skoro działało na Macach to może ktoś postanowi na nas zarobić. Zobaczymy.

  • AvatarMDW
    Swoją drogą może AmiDark(Basic?) poprawi sytuację dla tych co piszą gry?.

    Hmmm… Tylko, że władowanie się w jakiś dziwny basic nie bardzo jest chyba dobrym rozwiązaniem. Znacznie lepiej jednak pozostać w C/C++ i używać jakichś bibliotek (może być i SDL). Raczej basici nie wróżą nic dobrego. 🙂 Poza tym znajomość jakiegoś basica to raczej mało przydatna umiejętność w normalnym świecie (trochę dziwnie patrzą na "basic" w CV jeżeli nie jest to VisualBasic) i to może być dodatkowa demotywacja do używania tego czegoś. Używając C++ ma się dostęp do wszystkiego. To najbardziej uniwersalne narzędzie, które daje największe możliwości. A kto jakiej tam sobie biblioteki użyje to już jest drugorzędna sprawa uzależniona od tego co się chce osiągnąć. Jak ktoś chce to użyje czysto systemowych bibliotek, ktoś chce to bawi się w 3D, ktoś inny może sobie na przykład przeportować OpenDynamicsEngine (da się – próbowałem kilka lat temu) i bawić się w niezłą fizykę 3D, jak komuś wystarczy fizyka 2D to bierze Box2D (to czego użyto w Angry Birds) i też powinien się dać przenieść. To samo z dźwiękiem i innymi rzeczami. Po prostu C (a raczej C++) otwiera cały świat przed programistą. A Basic? Człowiek skazany jest na to co oferuje i modli się o to żeby autorzy coś tam dodali. To już chyba lepiej dobrze poznać Pythona. Yomgui pokazał, że można w tym coś robić.

  • AvatarEnder

    No to może trzeba by PowerSDL poprawić? A co BB wspomniałem o nim tylko jako ewentualnym rywalu/zamienniku SDL/PowerSDL dla kogoś kto chciałby mieć takiego współczesnego Amosa. Wiadomo, że C++ jest bardziej uniwersalny i jak w przyszłości będę chciał zrobić coś innego niż grę to doświadczenie się przyda. No i najważniejsze do C++ jest mnóstwo wszelakiej pomocy.

  • AvatarMDW
    No to może trzeba by PowerSDL poprawić?

    No można. Tylko nie bardzo jest co poprawiać. PowerSDL działa całkiem sprawnie, większych błędów (przynajmniej w tym czego używałem) nie zauważyłem. Naprawdę nie odstaje od SDL dla innych platform. Po prostu SDL jest takie, że w 2D nie jest zbyt szybkie (pozostałe elementy działają bardzo dobrze). Ale to nie znaczy, że nie da się robić. W końcu taka gra jak Robin Hood The Legend of Sherwood powstała pod SDL i chodzą zupełnie normalnie (przynajmniej na Pegasosie2 G4/1000). Nawet życzyłbym sobie żeby w każdej dziedzinie MorphOS miał aplikację/bibliotekę tak zgrabnie przeportowaną jak SDL. My się tam czepiamy szczegółów ale to naprawdę nieistotne w generalnym rozrachunku. Wszyscy na świecie mają to centralnie w nosie. Amigowcy zawsze przejmują się rzeczami, które dla reszty świata są nieistotne.

  • Avatarrecedent

    Kurde, przy ok. 70% zaliczonych plansz gra robi się cokolwiek wiechliwa (szczególnie gdy używamy "laserowych" klocków). Nic to, jedziemy dalej.

  • Avatarkrashan
    Kurde, przy ok. 70% zaliczonych plansz gra robi się cokolwiek wiechliwa (szczególnie gdy używamy "laserowych" klocków). Nic to, jedziemy dalej.

    Jestem dopiero przy jakichś 18%, więc dopiero się przekonam.

  • Avatareastone

    U mnie wywala bad: Cannot load font `Progdir:data//font.ttf’. mimo, ze rzeczony plik jest tam gdzie powinien byc

  • Avatarkrashan
    U mnie wywala bad: Cannot load font `Progdir:data//font.ttf’. mimo, ze rzeczony plik jest tam gdzie powinien byc

    Na pewno masz PowerSDL 14? Nie masz czasem eksperymentalnej 15?

  • Avatarrecedent
    Jestem dopiero przy jakichś 18%, więc dopiero się przekonam.

    Aktualnie mam zaliczone 95% i stwierdzam kategorycznie, że to konkretne plansze robią problemy. Wynik zawsze ten sam – freeze gry i systemu.

  • Avatareastone
    Na pewno masz PowerSDL 14? Nie masz czasem eksperymentalnej 15?

    Herbert zapytal o to samo. Podmiana biblioteki rozwiazala problem

  • Dodaj komentarz