MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Narzędzia dla Amiga E9 sierpnia 2013

Język programowania Amiga E ma wciąż swoich zwolenników, również wśród użytkowników MorphOS-a. Dla nich Thomas Igracki przygotował dwa nowe programy narzędziowe. Pierwszy z nich, EMScanner przydaje się do tworzenia skryptów budujących programy złożone z wielu modułów. Wyszukuje bowiem moduły dołączone w kodzie źródłowym programu i sprawdza które z nich wymagają rekompilacji. Drugie narzędzie to EProcLister, wyposażone w interfejs graficzny, wyświetla nazwy procedur z wskazanych plików źródłowych i pozwala na szybkie (przez dwuklik na nazwie) dotarcie do kodu wybranej procedury w edytorze Scribble.

Zamieszczone przez: admin, 10 komentarzy

Komentarze:

  • AvatarEnder

    Czy ktoś u nas w Polsce programuje/napisał coś dla MorphOS-a w Amiga E? Pytam z czystej ciekawości.

  • Avatarkrashan
    Czy ktoś u nas w Polsce programuje/napisał coś dla MorphOS-a w Amiga E? Pytam z czystej ciekawości.

    Kiedyś uczyłem się Amiga E, ale jednak język C wygrał. To uczenie się nie zaowocowało jednak żadnym wydanym programem.

  • AvatarEnder

    No właśnie. Sam fascynowałem się tym językiem (głównie za sprawą MA, ale nie tylko), czy więc warto marnotrawić czas na język, który powstał z myślą o klasyku, a dzisiaj jest raczej zupełną niszą (brak informacji, tutoriali dla zielonych). Wiem, że na PPA jest jakiś kurs, ale w porównaniu z C/C++, CPythonem, Pythonem, Javą itd. to wiadomości na temat tego języka nie ma (pustynia jak dla mnie). Poza tym ja laik mam wrażenie, że nieco odstaje możliwościami od dzisiejszych języków programowania. Brawa dla autora, że mu się chce, ale czy to nie trochę sztuka dla sztuki? Poprawcie mnie, jeżeli źle myślę. A może warto jakiś kurs tego języka zrobić?

  • Avatarkrashan
    czy więc warto marnotrawić czas na język, który powstał z myślą o klasyku, a dzisiaj jest raczej zupełną niszą

    To jest hobby, więc mówienie o marnotrawieniu czasu jest trochę bez sensu. Jeżeli kogoś bawi programowanie w E, to dlaczego nie.

    Poza tym ja laik mam wrażenie, że nieco odstaje możliwościami od dzisiejszych języków programowania.

    Zależy jak na to patrzeć, język C odstaje jeszcze bardziej (brak jakiegokolwiek wsparcia programowania obiektowego np.), a mimo wszystko jest mocnym i wciąż popularnym językiem.

  • AvatarEnder
    To jest hobby, więc mówienie o marnotrawieniu czasu jest trochę bez sensu. Jeżeli kogoś bawi programowanie w E, to dlaczego nie.

    Szanuję czyjąś pracę, ale chodzi mi o to, że bez jakiegoś poradnika programowania w E, to raczej trudno zachęcić do zapoznania się pod MorphOS-em. Mamy inny sprzęt i nieco inny system, więc korzystanie z poradników dla klasyka według mnie mija się z celem, bo nie wykorzystam możliwości języka, platformy, systemu.

    Zależy jak na to patrzeć, język C odstaje jeszcze bardziej (brak jakiegokolwiek wsparcia programowania obiektowego np.), a mimo wszystko jest mocnym i wciąż popularnym językiem.

    No C ma C++, więc chyba nie do końca tak jest. Chyba, że nie traktujemy tego drugiego jako rozwinięcia pierwszego. Jednak w jakimś stopniu są ze sobą zgodne, więc chyba można tak uważać.

    Kiedyś czytałem, że do gier to AMOS, a do użytków to BlitzBasic. Trochę dziwne szyfladkowanie, ale gdyby je przyjąć, to C do pisania systemów, C++ do wszystkiego poza systemami, najlepiej gier, bo jest obiektowość, a E?

    Jest szansa na jakąś ocenę artykuł na portalu/ przegląd dostępnych języków i napisanie czy w naszym środowisku działa wszystko to co na WIN/Linux? Co warto wybrać (kiedyś mi pisałeś o różnicach C i C++), ciekawe i pouczające, dobrze by było, żeby takie informacje zebrać dla potomnych. Pozdrawiam.

  • AvatarKaczus
    Zależy jak na to patrzeć, język C odstaje jeszcze bardziej (brak jakiegokolwiek wsparcia programowania obiektowego np.), a mimo wszystko jest mocnym i wciąż popularnym językiem.

    Aczkolwiek w C można programować obiektowo. Zresztą postanowiłem napisać o tym kilka artykułów. Na razie jest upubliczniony wstęp. Kolejny artykuł jest częściowo napisany, ale trzeba jeszcze z przyczyn technicznych na niego troszkę poczekać. Kolejne też powstaną. http://kaczus.ppa.pl/art/c_obiektowo,3.html

  • AvatarMDW

    Bardzo fajna sprawa. Ja co prawda całkiem przesiadłem się na C++ ale bardzo chętnie poczytam, bo wygląda to interesująco. Wstęp dobry, proszę o więcej. 🙂

  • Dodaj komentarz

    Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.