MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
  • MorphOS 3.11 i AmigaOne X5000

    truman_burbank Lipiec 23, 2018 1:44

    Na stronie “Amigaone X5000 blog” można poczytać o wrażeniach z użytkowania systemu MorphOS 3.11 na rzeczonym komputerze.  Podziel się:

    Czytaj dalej...
  • Przewodnik po instalacji systemu na Obligement

    truman_burbank Lipiec 21, 2018 3:10

    Opis instalacji MorphOS-a 3.10/3.11. Co prawda strona francuskojęzyczna, ale ma wbudowany translator (w tym na język polski) no i jest dużo ilustracji. Do poczytania tutaj: En pratique : Installation de MorphOS 3.10/3.11 Podziel się:

    Czytaj dalej...
  • Orygin Web Browser z JIT JavaScript dostępny.

    waldiamiga Lipiec 18, 2018 3:33

    Nieco więcej niż tydzień od zapowiedzi, zajęło Markowi ‘BigFoot’ Olsenowi  przygotowanie wersji OWB JIT Java Script. Ów interpreter JIT ma włączony tylko pierwszy poziom, kolejny wymaga większego nakładu pracy. Ruszą one prawdopodobnie w połowie sierpnia. Autor zaznacza, że niektóre strony które działają w wersji non-JIT mogą nie działać w JIT, dlatego też prosi o składanie raportów o błędach (najlepiej we wątku na morph.zone). Pobrany plik wykonywalny należy skopiować do zainstalowanego OWB 1.25 (z MorphOS 3.11). Podziel się:

    Czytaj dalej...
  • MorphOS 3.11 u Epsilona

    truman_burbank Lipiec 17, 2018 1:15

    Znany amigowy bloger opisał tę aktualizację u siebie. Do poczytania tutaj  Podziel się:

    Czytaj dalej...
  • MorphOS 3.11

    truman_burbank Lipiec 6, 2018 1:05

    Jeszcze temat wersji 3.10 nie wygasł, a już jest MorphOS 3.11. Aktualizacja jest poprawkowa (wydajność, stabilność); istotne poprawki dotyczą Odyssey i FlowStudio.  Pełna lista zmian znajduje się tutaj Podziel się:

    Czytaj dalej...
  • MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a MorphOS to system lekki, szybki i efektywny godny spadkobierca amigowej tradycji
  • MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a MorphOS jest systemem wolnym od wirusów trojanów i złośliwego oprogramowania
  • MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a MorphOS pracuje na tanim i dostępnym sprzęcie komputerach Apple z procesorami PowerPC

MorphOS SDK 3.10 już dostępne22 stycznia 2016

MorphOS Team wydał wersję 3.10 swojego pakietu developerskiego. Najważniejsze zmiany to GCC w wersji 5.3.0, dodanie interpretera Lua, nowa wersja ixemul (50.16), zaktualizowany tar i sed. Pakiet dostępny jest na stronie MorphOS Team.

Zamieszczone przez: pampers, 11 komentarzy

Komentarze:

  • waldiamigawaldiamiga

    Nowe SDK “waży” dwa razy więcej od poprzedniego. Dużo zmian i nowinek. Thx MorphOS Team.

  • MDWMDW

    Ender,
    Wydaje mi się, że MOSTeam nie zajmuje się Pythonem. MorphOSowego Pythona (zarówno 2.x jak i 3.x) robił Yomgui (ten od Blendera dla MOSa). Początkowo chyba tylko dla potrzeb Blendera (jest to język pisanie skryptów/pluginów dla Blendera), a potem się jakoś się w Pythonie zakochał i zaczął sporo innych rzeczy pisać w Pythonie, m.in.: ten program graficzny na G (nigdy nie pamiętam jego nazwy), klient systemu kontroli wersji Mercurial). Niestety Yomgui zrobił sobie przerwę w developowaniu na czas przeprowadzki z Francji do Kanady. Tam miał remontować sobie chatę czy coś takiego. Tylko, że to było wiele wiele miesięcy temu. Dawno powinien wrócić do świata żywych morphosowców, a jakoś tego niestety nie widać. 🙁 Ostatni Blender mocno kuleje pod najnowszym MorphOSem 3.9 i nie ma komu poprawić. 🙁

  • MDWMDW

    Hmmm… nie ma edycji komentarzy? Przywykłem na PPA, że jest. Będę musiał tu pisać trochę bardziej uważnie i czytać przed wysłaniem.

  • pamperspampers Autor wpisu

    Dawno powinien wrócić do świata żywych morphosowców, a jakoś tego niestety nie widać.

    No jak to a te przymiarki do portu Minecrafta?

  • pamperspampers Autor wpisu

    Korni,

    My bad, zasugerowałem się niedawnym newsem na ppa, który jak widać był mocno odgrzewanym kotletem…

  • EnderEnder

    Panowie, wstyd się przyznać, ale nie kompilują mi się programy. Do tej pory bawiłem się w programowanie na PC. Teraz postanowiłem zacząć wszystko od początku na MorphOS-ie i nowym SDK i blado. Jak wpiszę sobie przykładowy programik, który powinien wyświetlić napis np. witaj i wciskam ikonkę uruchom, to wyskakuje błąd 10. Pewnie czegoś nie włączyłem, nie ustawiłem. Jak skonfigurować scribble w SDK i uruchamiać to co tam napiszę. Mam wybrane C/C++, co jeszcze? Normalnie załamka na samym początku mieć problem.

  • Kaczus

    @Ender – może dlatego, że nie używają Scribble, ale trzeba będzie pogadać, czemu tak się dzieje… Ja niestety nie pomogę, do programowania nie używam Scribblem, nie odpowiadają mi tam skróty klawiszowe, a tych najważniejszych nie można zmienić…. Ja używam starego poczciwego goldeda

  • EnderEnder

    Wynika to z tego, że do tej pory uczyłem się na PC, a tam programy z automatu wyręczają zielonych z makefile. (samo się linkuje jeśli to fachowo nazywam). Tak to jest jak jestem zielony i o tym zapomniałem na Motylku. Spróbuję jutro, w końcu weekend. Myślałem, że nikt tu już nie zagląda a to miła niespodzianka.

  • Kaczus

    Ender,

    Golded też miał tę opcję, zresztą program do tworzenia makefile chyba przystosował/napisał Maag^da…. Tam to działa, dajesz kompile nie ma makefile-a, to pyta, czy takowy stworzyć. Tu ktoś wyraźnie nie pomyślał. Niestety Scribble dla nie jest w wielu miejscach nieprzemyślane, tak więc jesli cokolwiek programuję na mosie to uzywam goldeda…

  • Dodaj komentarz

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.