MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
  • Testujemy Iris beta 25

    SZAMAN_exec.pl Maj 25, 2018 2:56

    Jacek ‘jacadcaps’ Piszczek od jakiegoś czasu pracuje nad nowym klientem pocztowym dla systemu MorphOS. Program Iris będzie posiadał obsługę IMAP oraz możliwość czytania i tworzenia maili w trybie HTML. W tej chwili możecie pobrać wersję beta 25, w której m.in. dodano obsługę aliasów, Yahoo! Mail i pola X-Mailer dla wychodzących wiadomości. Wszystkie błędy w wersji beta najlepiej zgłaszać na forum morph.zone. Podziel się:

    Czytaj dalej...
  • Retro Stories

    truman_burbank Maj 23, 2018 9:29

    Na stronie “Wspieram to” trwa zbiórka na dokument opierający się na wspomnieniach twórców polskich gier, w tym amigowych hitów. Budżet określono na 6.000 zł. W sumie wywiadów udzieli kilkanaście osób; do tej pory nagrano trzy, a kolejne 13 osób (lista nie jest zamknięta) czeka w kolejce. Wśród nich będzie Mariusz Włodarczyk, znany pod ksywą ‘MDW’, znany z takich klasycznych amigowych gier jak “Pechowy prezent”, “Miasto śmierci”, “Rycerze Mroku” czy morphosowy ‘Fortis”. Także Maciej Frontkiewicz (“Alfabet śmieci”). Lista jest zacna. Warto zajrzeć, a może i wesprzeć. Strona zbiórki jest pod tym linkiem: Retro Stories   Podziel się:

    Czytaj dalej...
  • Zachęcam do współpracy

    truman_burbank Maj 21, 2018 1:15

    Każdy, kto chce nadsyłać newsy, może dostać taką możliwość. Wiążę się to ze zmianą uprawnień (ze “subskrybent” na “współpracownik”) i taki tekst po zatwierdzeniu wyląduje jako news. Myślę, że fajne by było, jakbyśmy to miejsce wypełniali treściami wspólnie. Tak że śmiało można zgłaszać się do współpracy, nawet tu w komentarzach. Podziel się:

    Czytaj dalej...
  • Open X Com

    truman_burbank Maj 20, 2018 10:16

    Port gry “Open X Com” ukończony. Jakiś czas temu ‘Drako’ namówił   ‘stefkosa’ na sportowanie tej gry i ten dzisiaj właśnie wrzucił kompilację – świeżutkie archiwum możecie zassać stąd: http://stefkos.amigazeux.net/openxcom.lha Jest obsługa UFO Enemy Unknown + UFO Terror From The Deep. Port opiera się na wersji 1.0.74xxxx (poprzednia wersja to 0.97) i zawiera poprawki ‘stefkosa’. Więcej na temat portu w pliku readme w archiwum z grą. Podziel się:

    Czytaj dalej...
  • Pixel Heaven 2018

    truman_burbank Maj 19, 2018 1:15

    Wielka impreza rangi europejskiej “Indie & Retro” zbliża się. Warszawa, 8-10 czerwca. Informacje na stronie organizatora Pixel Heaven 2018 Amigi tam może być niewiele, ale parę znanych nazwisk przewinie się – szczegóły pod linkiem. Ze strony MorphOS-a nieoficjalnie (bo występuje tam głównie jako promotor FriendUP) będzie można spotkać ‘stefkosa’, który należy do „dev teamu” MorphOS-a. Podziel się:

    Czytaj dalej...
  • MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a MorphOS to system lekki, szybki i efektywny godny spadkobierca amigowej tradycji
  • MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a MorphOS jest systemem wolnym od wirusów trojanów i złośliwego oprogramowania
  • MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a MorphOS pracuje na tanim i dostępnym sprzęcie komputerach Apple z procesorami PowerPC

MorphOS SDK 3.10 już dostępne22 stycznia 2016

MorphOS Team wydał wersję 3.10 swojego pakietu developerskiego. Najważniejsze zmiany to GCC w wersji 5.3.0, dodanie interpretera Lua, nowa wersja ixemul (50.16), zaktualizowany tar i sed. Pakiet dostępny jest na stronie MorphOS Team.

Zamieszczone przez: pampers, 11 komentarzy

Komentarze:

  • waldiamigawaldiamiga

    Nowe SDK “waży” dwa razy więcej od poprzedniego. Dużo zmian i nowinek. Thx MorphOS Team.

  • MDWMDW

    Ender,
    Wydaje mi się, że MOSTeam nie zajmuje się Pythonem. MorphOSowego Pythona (zarówno 2.x jak i 3.x) robił Yomgui (ten od Blendera dla MOSa). Początkowo chyba tylko dla potrzeb Blendera (jest to język pisanie skryptów/pluginów dla Blendera), a potem się jakoś się w Pythonie zakochał i zaczął sporo innych rzeczy pisać w Pythonie, m.in.: ten program graficzny na G (nigdy nie pamiętam jego nazwy), klient systemu kontroli wersji Mercurial). Niestety Yomgui zrobił sobie przerwę w developowaniu na czas przeprowadzki z Francji do Kanady. Tam miał remontować sobie chatę czy coś takiego. Tylko, że to było wiele wiele miesięcy temu. Dawno powinien wrócić do świata żywych morphosowców, a jakoś tego niestety nie widać. 🙁 Ostatni Blender mocno kuleje pod najnowszym MorphOSem 3.9 i nie ma komu poprawić. 🙁

  • MDWMDW

    Hmmm… nie ma edycji komentarzy? Przywykłem na PPA, że jest. Będę musiał tu pisać trochę bardziej uważnie i czytać przed wysłaniem.

  • pamperspampers Autor wpisu

    Dawno powinien wrócić do świata żywych morphosowców, a jakoś tego niestety nie widać.

    No jak to a te przymiarki do portu Minecrafta?

  • pamperspampers Autor wpisu

    Korni,

    My bad, zasugerowałem się niedawnym newsem na ppa, który jak widać był mocno odgrzewanym kotletem…

  • EnderEnder

    Panowie, wstyd się przyznać, ale nie kompilują mi się programy. Do tej pory bawiłem się w programowanie na PC. Teraz postanowiłem zacząć wszystko od początku na MorphOS-ie i nowym SDK i blado. Jak wpiszę sobie przykładowy programik, który powinien wyświetlić napis np. witaj i wciskam ikonkę uruchom, to wyskakuje błąd 10. Pewnie czegoś nie włączyłem, nie ustawiłem. Jak skonfigurować scribble w SDK i uruchamiać to co tam napiszę. Mam wybrane C/C++, co jeszcze? Normalnie załamka na samym początku mieć problem.

  • Kaczus

    @Ender – może dlatego, że nie używają Scribble, ale trzeba będzie pogadać, czemu tak się dzieje… Ja niestety nie pomogę, do programowania nie używam Scribblem, nie odpowiadają mi tam skróty klawiszowe, a tych najważniejszych nie można zmienić…. Ja używam starego poczciwego goldeda

  • EnderEnder

    Wynika to z tego, że do tej pory uczyłem się na PC, a tam programy z automatu wyręczają zielonych z makefile. (samo się linkuje jeśli to fachowo nazywam). Tak to jest jak jestem zielony i o tym zapomniałem na Motylku. Spróbuję jutro, w końcu weekend. Myślałem, że nikt tu już nie zagląda a to miła niespodzianka.

  • Kaczus

    Ender,

    Golded też miał tę opcję, zresztą program do tworzenia makefile chyba przystosował/napisał Maag^da…. Tam to działa, dajesz kompile nie ma makefile-a, to pyta, czy takowy stworzyć. Tu ktoś wyraźnie nie pomyślał. Niestety Scribble dla nie jest w wielu miejscach nieprzemyślane, tak więc jesli cokolwiek programuję na mosie to uzywam goldeda…

  • Dodaj komentarz