MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
  • Bounty dla FLAC zakończone, transfer środków na bounty Expose.

    pampers Styczeń 11, 2017 9:13
    Money-Bag-with-Money-PNG-03075-451x470

    W związku z brakiem zainteresowania ze strony programistów na zakończenie bounty dla formatu FLAC, zostało ono zakończone. Zgodnie z sugestiami wpłacających, Grzegorz Kraszewski, który wykonał część prac, otrzymał połowę uzbieranej kwoty w wysokości 1175 zł. Pozostała kwota została dzisiaj przetransferowana na bounty dla Expose, podjęte przez Jacka Piszczka.

    Czytaj dalej...
  • Propozycja bounty dla ‚Expose’

    pampers Styczeń 2, 2017 10:23
    expose-mac-os-x-mountain-lion

    Jacek ‚jacadcaps’ Piszczek zapronował stworzenie bounty dla funkcji typu ‚Expose’, znanej z systemu OSX. Czego możemy spodziewać się w zamian za uzbieranie proponowanej kwoty 1000 euro? Co będzie zawarte: Podgląd wszystkich okien dostępnych na ekranie, okna będą odpowienio pomniejszone co pozwoli na wygodną nawigację pomiędzy nimi Wyświetlanie okna tylko jednego, aktualnie działającego programu Podgląd okienek będzie odbywał się „na żywo” Zintegrowanie funkcji znanych z programu Lucy, do systemu (przeźroczystość). Wymagania i ograniczenia:  Wymagane będzie posiadania conajmniej karty Radeon z chipsetem z rodziny R200, niektóre funkcjonalności mogą wymagać nowszego chipsetu R300. Działanie funkcji będzie dostępne tylko na ekranach z włączonym zaawansowanym wyświelaniem (Enhanced Display) Wymagana będzie karta graficzna, która posiada akcelerację 2D jak i 3D Funkcje z programu Lucy będą miały takie same wymogi jak ten program. Zbiórka pieniędzy nie została jeszcze rozpoczęta. Swoje uwagi, sugestie można składać w tym wątku na forum morph.zone.

    Czytaj dalej...
  • Aktualizacja gier dla MorphOSa

    pampers Luty 6, 2016 11:17
    Misc-Games-icon

    Aktualizacji doczekały się 2 gry dla naszego systemu. Pierwsza to platformówka Sqrxz, do ściągnięcia ze strony autorów. Drugą grą a właściwie uaktualnionym portem gry jest Hexen II: Hammer of Thyrion do pobrania tutaj.

    Czytaj dalej...
  • Chelp – czyli przydatna pomoc

    pampers Styczeń 31, 2016 9:47
    Lua-Logo_128x128

    Petteri ‚jPV’ Valli przygotował bardzo ciekawy skrypt o nazwie Chelp, którego zadaniem jest opisywać każdą funkcję dostępną w katalogu C. Skrypt napisany jest w Lua, jego instalacja jest bardzo prosta (wystarczy użyć załączonego w archiwum instalera). Po instalacji wystarczy wpisać w Shellu Chelp Komenda, żeby otrzymać dokładny jej opis wraz z parametrami. Skrypt można ściągnąć z Aminetu.

    Czytaj dalej...
  • GoogleDrive Handler dla MorphOSa

    pampers Styczeń 30, 2016 8:59
    Google-Drive-icon

    Na Aminecie pojawił się handler GoogleDrive w dedykowanej wersji dla MorphOSa. Pozwala on na używanie swojego dysku Google jako zwykłego dysku pod systemem. Handler działa tylko w trybie odczytu, niemożliwy jest też eksport plików. Aby znieść to ograniczenie należy opłacić licencję w cenie 10 euro. Handler dostępny jest we wczesnej wersji 0.4, do ściągnięcia z Aminetu.

    Czytaj dalej...
  • MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a MorphOS to system lekki, szybki i efektywny godny spadkobierca amigowej tradycji
  • MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a MorphOS jest systemem wolnym od wirusów trojanów i złośliwego oprogramowania
  • MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a MorphOS pracuje na tanim i dostępnym sprzęcie komputerach Apple z procesorami PowerPC

MorphOS SDK 3.10 już dostępne22 stycznia 2016

tool-box-icon

MorphOS Team wydał wersję 3.10 swojego pakietu developerskiego. Najważniejsze zmiany to GCC w wersji 5.3.0, dodanie interpretera Lua, nowa wersja ixemul (50.16), zaktualizowany tar i sed. Pakiet dostępny jest na stronie MorphOS Team.

Zamieszczone przez: pampers, 11 komentarzy

Komentarze:

  • waldiamigawaldiamiga

    Nowe SDK „waży” dwa razy więcej od poprzedniego. Dużo zmian i nowinek. Thx MorphOS Team.

  • MDWMDW

    Ender,
    Wydaje mi się, że MOSTeam nie zajmuje się Pythonem. MorphOSowego Pythona (zarówno 2.x jak i 3.x) robił Yomgui (ten od Blendera dla MOSa). Początkowo chyba tylko dla potrzeb Blendera (jest to język pisanie skryptów/pluginów dla Blendera), a potem się jakoś się w Pythonie zakochał i zaczął sporo innych rzeczy pisać w Pythonie, m.in.: ten program graficzny na G (nigdy nie pamiętam jego nazwy), klient systemu kontroli wersji Mercurial). Niestety Yomgui zrobił sobie przerwę w developowaniu na czas przeprowadzki z Francji do Kanady. Tam miał remontować sobie chatę czy coś takiego. Tylko, że to było wiele wiele miesięcy temu. Dawno powinien wrócić do świata żywych morphosowców, a jakoś tego niestety nie widać. 🙁 Ostatni Blender mocno kuleje pod najnowszym MorphOSem 3.9 i nie ma komu poprawić. 🙁

  • MDWMDW

    Hmmm… nie ma edycji komentarzy? Przywykłem na PPA, że jest. Będę musiał tu pisać trochę bardziej uważnie i czytać przed wysłaniem.

  • pamperspampers Autor wpisu

    Dawno powinien wrócić do świata żywych morphosowców, a jakoś tego niestety nie widać.

    No jak to a te przymiarki do portu Minecrafta?

  • pamperspampers Autor wpisu

    Korni,

    My bad, zasugerowałem się niedawnym newsem na ppa, który jak widać był mocno odgrzewanym kotletem…

  • EnderEnder

    Panowie, wstyd się przyznać, ale nie kompilują mi się programy. Do tej pory bawiłem się w programowanie na PC. Teraz postanowiłem zacząć wszystko od początku na MorphOS-ie i nowym SDK i blado. Jak wpiszę sobie przykładowy programik, który powinien wyświetlić napis np. witaj i wciskam ikonkę uruchom, to wyskakuje błąd 10. Pewnie czegoś nie włączyłem, nie ustawiłem. Jak skonfigurować scribble w SDK i uruchamiać to co tam napiszę. Mam wybrane C/C++, co jeszcze? Normalnie załamka na samym początku mieć problem.

  • Kaczus

    @Ender – może dlatego, że nie używają Scribble, ale trzeba będzie pogadać, czemu tak się dzieje… Ja niestety nie pomogę, do programowania nie używam Scribblem, nie odpowiadają mi tam skróty klawiszowe, a tych najważniejszych nie można zmienić…. Ja używam starego poczciwego goldeda

  • EnderEnder

    Wynika to z tego, że do tej pory uczyłem się na PC, a tam programy z automatu wyręczają zielonych z makefile. (samo się linkuje jeśli to fachowo nazywam). Tak to jest jak jestem zielony i o tym zapomniałem na Motylku. Spróbuję jutro, w końcu weekend. Myślałem, że nikt tu już nie zagląda a to miła niespodzianka.

  • Kaczus

    Ender,

    Golded też miał tę opcję, zresztą program do tworzenia makefile chyba przystosował/napisał Maag^da…. Tam to działa, dajesz kompile nie ma makefile-a, to pyta, czy takowy stworzyć. Tu ktoś wyraźnie nie pomyślał. Niestety Scribble dla nie jest w wielu miejscach nieprzemyślane, tak więc jesli cokolwiek programuję na mosie to uzywam goldeda…

  • Dodaj komentarz