MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Morphobia by Encore4 sierpnia 2020



Na odbywającym się we Wrocławiu party Decrunch 2020, grupa Encore (której trzonem jest MDW) wystawiła w kategorii Wild, demo Morphobia.

Demo wykorzystuje silnik Encore 4.2.0, który jest rozwijany przez MDW od 2006 roku. On też jest pomysłodawcą, twórcą grafiki 2D, 3D i designu.
Muzykę skomponował Skyrunner.






 

 

Zamieszczone przez: waldiamiga, 5 komentarzy

Komentarze:

  • MDWMDW

    Wszystkie trzy dema zostały zaktualizowane do wersji 1.1 (zmiany w plikach readme).
    Do ściągnięcia z już teraz z MorphosStorage i wkrótce z Aminetu.
    https://www.morphos-storage.net/?page=Demoscene%2FENCORE

    Teraz można wyłączyć zapętlenie końcowego scrolla, tajniacko wyłączyć launchery (modyfikując pliki preferencji) i stworzyć skrypt, który będzie kolejno w pętli w nieskończoność odtwarzać te trzy produkcje. Taka możliwość dla masochistów. 🙂 Wszystkie trzy odpalone jednocześnie też działają. Na takich oknach wielkości 1/4 ekranu 1440×960 to nawet w miarę płynnie wszystkie chodzą. Chociaż równoczesne słuchanie trzech utworów jest trochę dziwne i chyba lepiej w dwóch wyłączyć muzykę. 🙂

  • waldiamigawaldiamiga Autor wpisu

    MDW,

    Dzięki wielkie za nowe wersje MorphTrylogii!
    Mam pytanie (już kiedyś ono padło, gdzieś, kiedyś) – dało by się coś zrobić, by Wasze starsze prodki “podrobić” tak by działały lepiej na naszym systemie, beż uciekania się do “emulacji” Warp3D przez Wazp3D czy po prostu kod jest “nie do poprawy”?

  • MDWMDW

    waldiamiga,
    Pewnie jakoś dałoby się to zmusić do działania. Kod tamtych produkcji jest prostacki, głupi i prymitywny. Jest tak straszny, że gdy na niego zerknąłem w 2020 roku to się dosłownie rozpłakałem jak strasznym lamerem wtedy byłem. Publicznie mogę się przyznać, że w latach 2000-2003 nie umiałem NIC. Śmieszne, bo wstydzę się kodu z 2000-2003, a nie wstydzę się z 1990-1995. 🙂
    KIedyś usiądę do tego i spróbuję to jakoś przerobić żeby powstała wersja dla MorphOS. Tylko to tam używało prehistorycznych rzeczy jak GLUT i niektóre nawet nie dotykały VertexArrray tylko jechały metodami z czasu początku OpenGL. Archtektura tego co tam wtedy stowrzyłem była po prostu… żadna. Różnice w porównaniu z tym co jest teraz są niemierzalne. To jakby porównać stopień złożoności budowy ciała pantofelka z ciałem człowieka.
    No ale postaram się na to rzucić okiem. Tylko teraz mam tydzień wakacji, a potem muszę z tydzień czy dwa poświęcić na przesiadkę na nowego Blenera, bo od wersji 2.80 przeszedł jedną z dwóch największych rewolucji w swojej historii. No i moje pluginy nie będą działały na niczym nowszym niż 2.79. Na szczęście zmienił się przede wszystkim interface, GUI, sposób obsługi, a w pythonowym API do pisania pluginów nie zmieniło się aż tak dużo jak np. lata temu między wersję 2.49, a nowszymi kiedy to trzeba było napisać wszystko od początku, bo nie było żadnych części współnych. Gdy to ogarnę to muszę wreszcie zorganizować sobie pracę przy pomocy gita, bo od pewnego czasu jest dostępny na MorphOSa, a praca w XXI wieku bez systemu kontroli wersji jest koszmarem. Tylko to w moim przypadku struktura tych projektów nie jest taka prosta, mają części wspólne, są wieloplatformowe i przyznam się, że nie bardzo mam jeszcze pomysł jak to zorganizować w repozytorium gita. Więc nad tym też muszę posiedzieć.
    Potem w planie był powrót do robienia gry (głównie dla MOSa), którą kiedyś zacząłem. Ale może w międzyczasie rzucę okiem na te lamerskie produkcje z lat 2002-2003 (MiniGL). Jak pójdzie dobrze to może także na te 2001-2002 (StormMESA). Nie rzucę okiem tylko na tę z 2000, bo źródeł nie ma.

  • waldiamigawaldiamiga Autor wpisu

    MDW,

    No ale postaram się na to rzucić okiem.

    Super! Nie śpiesz się, zaczekamy 🙂

    Nie rzucę okiem tylko na tę z 2000, bo źródeł nie ma

    Czyżby New Age? Pierwsza rzecz jaką odpaliłem na BVizji, dlatego dobrze ją kojarzę. Szkoda że źródełka wyszły.

  • MDWMDW

    Tak, chodzi o „New Age”. Głupi i nieszczęśliwy przypadek, którego częściowo sprawcą było FastATA. Ale tam nie było niczego specjalnego. Kilka trójkątów na krzyż. Pamiętam, że tunel był rysowany na kartce w kratkę, bo nie miałem pojęcia w czym moglibyśmy to wymodelować i jak te dane potem wyciągnąć. 🙂 Ech, człowiek był lamusem. 🙂

  • Dodaj komentarz

    Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.