MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Odpowiedzi na Forum Stworzone

Widok 8 wpisów - 331 z 338 (of 338 wszystkich)
  • Autor
    Wpisy
  • w odpowiedzi do: Nie umiem zmienić tytułu #438
    Avatarkrashan
    Participant
    Gieroj. Ale przycisk "Załóż nowy wątek" musi być ładniejszy .

    Pojęcie „ładniejszy” nic mi nie mówi. Mogę go zrobić na wzór przycisków na górze (BTW zastanawiam się na zmianę ich tła na bladobłękitny). A jeżeli nie, to oczekuję konkretów…

    Jeśli mogę coś zasugerować – czemu jak zakładam wątek to muszę edytować "pusty wpis"? Przecież to nie ma sensu. Nie lepiej od razu rozwinąć całą ramkę "Tytuł", "Źródło", "Treść"?

    Lepiej. Tylko muszę się zastanowić jak to zrobić.

    Poza tym, to kasowanie działa tak trochę "na dwa razy" (tzn. nie wiadomo dokładnie kiedy już jest skasowany, powinna się chyba wtedy strona odświeżać). I kursor się nie zmienia przy klikaniu na "Skasuj".

    Strona się przecież przeładowuje. A kursor myszy już się zmienia .

    w odpowiedzi do: Moje boje z OWB (rozwiązane) #432
    Avatarkrashan
    Participant
    czyli pewnie pomogło wybranie podczas instalacji klawiatury pc 105 pl czy jakoś tak.

    Nie sądzę, żeby recedent miał ustawioną w systemie inną klawiaturę, niż polską, to by się szybko dało zauważyć… Proponuję jeszcze sprawdzić zawartość pliku ENV:CODEPAGE.

    w odpowiedzi do: Nie umiem zmienić tytułu #430
    Avatarkrashan
    Participant
    A swoją drogą – można by zrobić tak, że kliknięcie w "Nowy wątek" nie tworzy automatycznie nowego wątku dopóki nie mlaśniemy w "Dodaj" czy coś. Póki się ludzie nie przyzwyczają będą klikać na "nowy wątek" żeby sprawdzić cóż to za nowy wątek się w forum pojawił. A tutaj – zonk, nowy temat właśnie niechcący założyłeś.

    Na razie zmieniłem treść linków na „Załóż nowy wątek”. Zwracam uwagę na to, że taki omyłkowo założony wątek jego założyciel może spokojnie skasować, dopóki nie ma w nim odpowiedzi. Mogę jeszcze dodać okienko potwierdzające, jeżeli to za mało .

    w odpowiedzi do: Moje boje z OWB (rozwiązane) #429
    Avatarkrashan
    Participant
    Czy ktokolwiek z Was ma podobny problem z OWB jak ja? Męczy mnie to niemożebnie. Chodzi o ten nieszczęsny "pasek wyszukiwania" i opcję wyszukiwania w Google. Jak coś tam wpiszę z polskimi znaczkami, to w oknie wynikowym OWB mam krzaki aż miło.

    U mnie działa. Wpisałem „załóż partycję morphosową”. Co prawda „poszukiwana fraza nie została odnaleziona”, ale w gadżecie tekstowym Google tekst był poprawnie z polskimi znakami. Podejrzewam, że winna jest biblioteka charsets.library, ja mam na dysku wersję 52.4, w MorphOS-ie 2.7 jest bodajże 52.1, a zmiany jakie zaszły, mogą tu być istotne, jeżeli Fab skorzystał z nowych możliwości (tego nie wiem).

    w odpowiedzi do: Ale jaja, forum działa! #427
    Avatarkrashan
    Participant
    Oczywiście mogłem użyć SDL_WaitEvent() zamiast SDL_PoolEvent() ale wtedy pętla stała do momentu gdy ruszyłem myszą/klawiaturą, a rysować przecież trzeba, nie? 🙂

    I tu właśnie wyłażą wady multiplatformowych bibliotek. W systemie amigowym zrobiłbyś tak, że timer.device odpowiadałoby Ci na request w regularnych odstępach czasu, a sygnał portu powrotnego tej odpowiedzi dodałbyś do maski Wait() w głównej pętli. Wtedy, po przeliczeniu i narysowaniu ramki spokojnie wszedłbyś w Wait() oddając systemowi procesor bez obawy, że musisz czekać na ruch użytkownika myszą. Nawet jeżeli użytkownik nic nie zrobi, Wait() wróci po sygnale z timera i spokojnie narysujesz następną klatkę… A jak łatwo użytkownikowi dać do ręki regulację FPS-ów (np. na potrzeby urządzenia pracującego z baterii) – wystarczy zmienić interwał czasu dla timer.device. To chyba wiem o czym będzie pierwszy artykuł programistyczny na MorphOS.pl…

    w odpowiedzi do: Ale jaja, forum działa! #421
    Avatarkrashan
    Participant
    Tak jest skonstruowana typowa pętla główna każdej gry.

    Czyli jest źle skonstruowana… Chyba, że programista zakłada, że żaden sprzęt nie jest dość dobry dla jego dzieła… Ja rozumiem, że pełnoekranowa gra full wypas raczej będzie chciała dużo zasobów. Ale taki mały casual nie imponujący bynajmniej grafiką czy ilością animowanych obiektów jak Koules? Na co, pytam się, on zużywa ten procesor? Na uzyskanie 150 fps? Po co? W tego rodzaju grach powinien być limit górny szybkości odświeżania i po jego osiągnięciu gra powinna przestać pobierać więcej mocy CPU niż potrzebuje.

    w odpowiedzi do: Ale jaja, forum działa! #416
    Avatarkrashan
    Participant
    Mnie za to zastanawia że po co marnować czas na portowanie takiego badziewia.

    Jeżeli ktoś umie tylko portować, to nie jest to aż takie marnotrawstwo… Stefan mógłby zamiast tego oglądać telenowele, z dwojga złego lepiej niech portuje ;-P.

    w odpowiedzi do: Ale jaja, forum działa! #412
    Avatarkrashan
    Participant
    Rozumiem, że autorzy portu nie mieli źródeł i przez to gra nie jest tak wydajna jak mogłaby być?

    Autorzy mieli źródła i nie w procesorze tkwi problem. Z jakiegoś niezrozumiałego dla mnie powodu 99% gier korzystających z biblioteki SDL jest napisane tak, że nawet, gdy mają nadmiar mocy procesora na swoje potrzeby, obciążają go w 100%. Nie jest to do końca wina samej biblioteki, bo można grę napisać tak, żeby miała np. limit ramek na sekundę i na szybkim sprzęcie oddawała nadmiarowy czas procesora systemowi. Zwłaszcza taką prostą grę jak Koules.

Widok 8 wpisów - 331 z 338 (of 338 wszystkich)