Wróciły kanały RSS, działa też już link „Strona główna” na belce.
Na razie to niestety normalne. Gdyby zadziałał, byłby to chyba pierwszy w historii przykład zadziałania linka, który nigdzie nie prowadzi. Pomału te wszystkie niedziałające linki będę zamieniał w działające…
Problem już wkrótce niejako rozwiąże się sam. Lada dzień strona zostanie przełączona na nowy wygląd, w którym dodawanie newsów (czy też nowych wątków na forum) będzie zrobione nieco inaczej. Mianowicie użycie przycisku „dodaj newsa” będzie jedynie tworzyć stronę z oknem podglądu i edytorem, a dopiero wciśnięcie przycisku „zapisz” w edytorze faktycznie doda newsa do bazy danych. Na razie nowa wersja strony ma jedynie odpowiadanie na newsy/artykuły/posty i jest ono rozwiązane w ten sam sposób. Czyli klikając w „skomentuj” czy „odpowiedz” jeszcze nic nie tworzysz na stałe. Dopiero „zapisz” w edytorze utrwala twórczość. Z biegiem czasu ten sposób zostanie również zbackportowany do wersji mobilnej.
Niekoniecznie. C++ jako język jest takie samo, niezależnie od procesora. Problemy z jakimi możesz się spotkać, to:
SDK Morphos-a (ze strony morphos.net) i jakiś edytor do pisania kodu. Może być MorphED na przykład.
Po znaczniku „q” jest jedno przejście do następnej linii i dodatkowy kilkupikselowy odstęp. Jest on dawany zawsze, nawet jeżeli od razu po zamknięciu cytatu zaczniesz pisać, nawet nie dając spacji po znaczniku zamykającym.
Tej starej z PPA nie ma co przenosić, jest nieaktualna i kiepska. Natomiast ta z MorphZone znajdzie się i tutaj.
Dobrze.
Sprawa jak zwykle dyskusyjna. Moim zdaniem nad C jest łatwiej zapanować. Jeżeli chcesz pisać programy szybkie i efektywne, przy C++ musisz dobrze wiedzieć co robisz. Ten język robi sporo „za plecami programisty” i czasem można się nieźle zdziwić. C jest, jak to mówią, wysokopoziomowym asemblerem i zrobi co mu każesz. Druga sprawa to to, że niektóre konstrukcje C++, dokładniej wyjątki, są czasem niezbyt przyjazne MorphOS-owi. No i trzecia sprawa. Jak się zagłębisz w MUI, będzie Ci się mieszała obiektowość MUI z obiektowością C++, co jest niezbyt przyjemne w sumie.
To zależy. Generalnie odpowiedź brzmi nie. Nawet jeżeli książki nie nawiązują do API Windowsa, to ograniczają się do biblioteki standardowej. Żeby dobrze programować pod MorphOS-em (jak i pod każdym innym systemem) trzeba dobrze poznać jego API. Bez tego można pisać proste shellowe komendy albo gierki w SDL-u.
Zacząłem od tego na rozgrzewkę. Na razie pierwsza część artykułu (w dziale „Artykuły” rzecz jasna). Przy okazji warto zwrócić uwagę, że do artykułów też można dodawać komentarze. Drugą część napiszę po rozprawieniu się z nową grafiką strony.
Powinno być ISO-2. Może też być tak, że masz domyślnie ustawioną w przeglądarce czcionkę z rodziny Vera, one nie mają polskich znaków…
„Absmak” mówimy teraz towarzyszu T. Szcz., „absmak”. A tym się właśnie różni ten portal od tamtego, że my nie udajemy, że tamtego systemu nie ma. A jak będzie potrzebny boingball do udekorowania jakiegoś newsa, to też damy radę ;-).
Trzeba przyznać, że film jest niezłą reklamą MorphOS-a, chociaż reżyser głównie miesza okienkami i odpala kilka staroci (nie licząc OWB). Tak czy inaczej z ekranu pada jasne stwierdzenie, który z amisystemów jest najbardziej zaawansowany: .
Ano chyba tak, że ja tego pliku w ENVARC: nie mam i chyba mi go system tworzy dynamicznie…
Przyciski już są jak należy. Przy okazji zmieniłem ten blady pomarańcz na blady błękit. Chyba lepiej się to komponuje.
U Ciebie to w ogóle dziwne rzeczy a to krzaki zamiast polskich liter, a to się strona nie przeładowuje… Będe to jeszcze testował…
No i tak chyba powinna działać każda gra systemowa, oprócz gier pod "WB".
A dlaczego powinna? Każda gra powinna zużywać tyle ile potrzebuje do płynnej akcji. I ani grama więcej.
Copyright 2014 - Wszelkie prawa zastrzeżone MorphOS.pl