MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Odpowiedzi na Forum Stworzone

Widok 15 wpisów - 316 z 330 (of 338 wszystkich)
  • Autor
    Wpisy
  • w odpowiedzi do: Nowy wygląd strony #510
    Avatarkrashan
    Participant
    No i czekam na uruchomienie wszystkich jego funkcjonalności.

    Wróciły kanały RSS, działa też już link „Strona główna” na belce.

    w odpowiedzi do: Nowy wygląd strony #508
    Avatarkrashan
    Participant
    Nie działa mi link do forum z górnej belki. To normalne?

    Na razie to niestety normalne. Gdyby zadziałał, byłby to chyba pierwszy w historii przykład zadziałania linka, który nigdzie nie prowadzi. Pomału te wszystkie niedziałające linki będę zamieniał w działające…

    w odpowiedzi do: Nie umiem zmienić tytułu #505
    Avatarkrashan
    Participant
    Hej, problem z kasowaniem wątku nadal występuje!

    Problem już wkrótce niejako rozwiąże się sam. Lada dzień strona zostanie przełączona na nowy wygląd, w którym dodawanie newsów (czy też nowych wątków na forum) będzie zrobione nieco inaczej. Mianowicie użycie przycisku „dodaj newsa” będzie jedynie tworzyć stronę z oknem podglądu i edytorem, a dopiero wciśnięcie przycisku „zapisz” w edytorze faktycznie doda newsa do bazy danych. Na razie nowa wersja strony ma jedynie odpowiadanie na newsy/artykuły/posty i jest ono rozwiązane w ten sam sposób. Czyli klikając w „skomentuj” czy „odpowiedz” jeszcze nic nie tworzysz na stałe. Dopiero „zapisz” w edytorze utrwala twórczość. Z biegiem czasu ten sposób zostanie również zbackportowany do wersji mobilnej.

    w odpowiedzi do: MorphOS i VNC (rozwiązane) #494
    Avatarkrashan
    Participant
    Rozumiem, że jeżeli stworzę kod w C++ na x86 wg. książki to będzie problem z przeniesieniem tego na PPC.

    Niekoniecznie. C++ jako język jest takie samo, niezależnie od procesora. Problemy z jakimi możesz się spotkać, to:

    • Biblioteka TinyGL implementuje tylko podzbiór OpenGL-a, ale do prostych gier wystarczy (skoro wystarczyło do Quake 3…).
    • Książka może się odwoływać do API systemu Windows.
    • Możesz się natknąć na problemy z endianem, czyli kolejnością bajtów przy zapisie liczb zajmujących więcej niż jeden bajt, x86 robi to odwrotnie niż PPC.
    co muszę zdobyć żeby ruszyć z nauką na eMacu i Morphos-ie?

    SDK Morphos-a (ze strony morphos.net) i jakiś edytor do pisania kodu. Może być MorphED na przykład.

    w odpowiedzi do: MorphOS i VNC (rozwiązane) #489
    Avatarkrashan
    Participant
    Ja teraz z rozpedu pisze i zawsze mam jakos tak dziwnie przyklejone do nie bo jestem przyzwyczajony do pisania z nowej linii.

    Po znaczniku „q” jest jedno przejście do następnej linii i dodatkowy kilkupikselowy odstęp. Jest on dawany zawsze, nawet jeżeli od razu po zamknięciu cytatu zaczniesz pisać, nawet nie dając spacji po znaczniku zamykającym.

    w odpowiedzi do: MorphOS i VNC (rozwiązane) #487
    Avatarkrashan
    Participant
    Moze bys tak przeniosl szkolke MUI tutaj na strone?

    Tej starej z PPA nie ma co przenosić, jest nieaktualna i kiepska. Natomiast ta z MorphZone znajdzie się i tutaj.

    w odpowiedzi do: CubicIDE i nowe MorphOS SDK #485
    Avatarkrashan
    Participant
    Tylko czy dobrze słyszałem?

    Dobrze.

    w odpowiedzi do: MorphOS i VNC (rozwiązane) #481
    Avatarkrashan
    Participant
    PPA wywnioskowałem z dyskusji, że lepiej uczyć się C niż C++?

    Sprawa jak zwykle dyskusyjna. Moim zdaniem nad C jest łatwiej zapanować. Jeżeli chcesz pisać programy szybkie i efektywne, przy C++ musisz dobrze wiedzieć co robisz. Ten język robi sporo „za plecami programisty” i czasem można się nieźle zdziwić. C jest, jak to mówią, wysokopoziomowym asemblerem i zrobi co mu każesz. Druga sprawa to to, że niektóre konstrukcje C++, dokładniej wyjątki, są czasem niezbyt przyjazne MorphOS-owi. No i trzecia sprawa. Jak się zagłębisz w MUI, będzie Ci się mieszała obiektowość MUI z obiektowością C++, co jest niezbyt przyjemne w sumie.

    No i po drugie czy ucząc się i wklepując jakiś kod, mogę bez przeszkód korzystać z przykładów dla PC Windows i x86?

    To zależy. Generalnie odpowiedź brzmi nie. Nawet jeżeli książki nie nawiązują do API Windowsa, to ograniczają się do biblioteki standardowej. Żeby dobrze programować pod MorphOS-em (jak i pod każdym innym systemem) trzeba dobrze poznać jego API. Bez tego można pisać proste shellowe komendy albo gierki w SDL-u.

    w odpowiedzi do: eMac – Jest kto chętny na benchmarking? #480
    Avatarkrashan
    Participant
    opis polonizacji systemu – zwłaszcza jak poustawiać wszystkie odpowiednie czcionki w MUI, w których klasach, aby naprawdę WSZYSTKIE rzeczy były jak trzeba (czyli czcionki z ogonkami)

    Zacząłem od tego na rozgrzewkę. Na razie pierwsza część artykułu (w dziale „Artykuły” rzecz jasna). Przy okazji warto zwrócić uwagę, że do artykułów też można dodawać komentarze. Drugą część napiszę po rozprawieniu się z nową grafiką strony.

    w odpowiedzi do: Moje boje z OWB (rozwiązane) #472
    Avatarkrashan
    Participant
    Ja mam taki sam problem obecnie w wyszukiwarce na ppa, w codepage mam iso 2kę. Jakie kodowanie należy ustawić?

    Powinno być ISO-2. Może też być tak, że masz domyślnie ustawioną w przeglądarce czcionkę z rodziny Vera, one nie mają polskich znaków…

    w odpowiedzi do: W czym najlepiej programować dla systemu Morphos #461
    Avatarkrashan
    Participant
    Poczułem zniesmaczenie… Na tym portalu pojawiają się newsy związane z Amigą, i AmigaOS?!

    „Absmak” mówimy teraz towarzyszu T. Szcz., „absmak”. A tym się właśnie różni ten portal od tamtego, że my nie udajemy, że tamtego systemu nie ma. A jak będzie potrzebny boingball do udekorowania jakiegoś newsa, to też damy radę ;-).

    w odpowiedzi do: W czym najlepiej programować dla systemu Morphos #456
    Avatarkrashan
    Participant

    Trzeba przyznać, że film jest niezłą reklamą MorphOS-a, chociaż reżyser głównie miesza okienkami i odpala kilka staroci (nie licząc OWB). Tak czy inaczej z ekranu pada jasne stwierdzenie, który z amisystemów jest najbardziej zaawansowany: .

    w odpowiedzi do: Moje boje z OWB (rozwiązane) #454
    Avatarkrashan
    Participant
    Masz mnie. ISO-8859-1. Jak do tego doszło?

    Ano chyba tak, że ja tego pliku w ENVARC: nie mam i chyba mi go system tworzy dynamicznie…

    w odpowiedzi do: Nie umiem zmienić tytułu #451
    Avatarkrashan
    Participant
    No właśnie – taki miękki, bułowaty i okrąglasty jak pozostałe przyciski. A poza tym – w forum "oprogramowanie" jest bug, na przycisku jest napisane "ZAŁÓŹ"

    Przyciski już są jak należy. Przy okazji zmieniłem ten blady pomarańcz na blady błękit. Chyba lepiej się to komponuje.

    A i owszem, ale kasowany post nie znika po tym przeładowaniu (przynajmniej u mnie™).

    U Ciebie to w ogóle dziwne rzeczy a to krzaki zamiast polskich liter, a to się strona nie przeładowuje… Będe to jeszcze testował…

    w odpowiedzi do: Ale jaja, forum działa! #448
    Avatarkrashan
    Participant
    Każda dynamiczna gra obciąża maksymalnie procesor. Nie ma to nic wspólnego z SDL. Tak jest skonstruowana typowa pętla główna każdej gry.

    No i tak chyba powinna działać każda gra systemowa, oprócz gier pod "WB".

    A dlaczego powinna? Każda gra powinna zużywać tyle ile potrzebuje do płynnej akcji. I ani grama więcej.

Widok 15 wpisów - 316 z 330 (of 338 wszystkich)