MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Odpowiedzi na Forum Stworzone

Widok 15 wpisów - 301 z 315 (of 338 wszystkich)
  • Autor
    Wpisy
  • w odpowiedzi do: Artykuły #550
    Avatarkrashan
    Participant

    Nie da się, bo portal jest ciągle w budowie. Po zrobieniu porządku z forum, dział „Artykuły” jest teraz pierwszy na liście. Na razie wszystkie artykuły mieszczą się w ramce „dzieje się”, więc tragedii póki co nie ma. Zanim osiągniemy 10 artykułów, odpowiednia podstrona (z podziałem tematycznym) na pewno będzie zrobiona .

    w odpowiedzi do: Portowanie gier pod system MorphOS cz. 1 #548
    Avatarkrashan
    Participant
    Wydaje mi się że to portowanie jest trudniejsze od napisania nowej gry.

    I tak i nie. Z punktu widzenia programisty często tak. Nie zapominajmy jednak, że dobra gra, to nie tylko kod. To dobry pomysł, scenariusz, muzyka i oprawa graficzna. Przygotowanie ich wymaga bardzo dużej pracy, często przez koderów niedocenianej. Gdy portujesz, masz to podane na tacy. A gdy programista samotnie zacznie się bawić w pisanie gry i rysować grafikę może to się skończyć np. grą, w której występują szare penisy obiekty graficzne coś tam przypominające… No chyba że jesteś po prostu mistrzem wszystkiego, niczym Leonadro da Vinci…

    w odpowiedzi do: Portowanie gier pod system MorphOS cz. 1 #544
    Avatarkrashan
    Participant
    To zapytam można gdzieś coś poczytać pewnie nie po polsku na temat API Morphos-a?

    Przede wszystkim w dokumentacji w SDK. Poza tym w MorphZone Library (po polsku też). No i tutaj dział artykułów postaram się sukcesywnie poszerzać, na pewno dam tu swoje artki z MZone i będę pisał kolejne.

    w odpowiedzi do: Portowanie gier pod system MorphOS cz. 1 #542
    Avatarkrashan
    Participant
    Może inaczej – od czego zacząć.

    Zacząć trzeba od tego, że, jeżeli pominiemy proste linuksowe wynalazki w SDL-u, to musisz dobrze znać:

    • język programowania, w którym została napisana gra,
    • API systemu na którym chodzi oryginał gry, albo jeżeli gra nie korzysta bezpośrednio z systemu, tylko z jakiejś biblioteki wspomagającej pisanie gier – API tej biblioteki,
    • API MorphOS-a.
    w odpowiedzi do: Problem z Multiview #537
    Avatarkrashan
    Participant
    Dzięki Kraszan, to właśnie było to. Po usunięciu jpeg decoder i demuxer z partycji systemowej Multiveiw zaczął czytać jpg bez problemu. Tylko teraz pytanie: czy powyższe nie będa potrzebne w Reggae? Czy może te właśnie zawierały błędy, gdyż inne formaty czytał?

    Nie znam dokładnie detali działania MultiViewa (musiałbym zajrzeć do źródeł), ale prawdopodobnie Reggae ma w nim priorytet nad datatypami i z jakichś powodów jpeg.decoder i/lub jpeg.demuxer zachowują się niepoprawnie. Pierwszym krokiem może być zrzucenie loga Reggae za pomocą narzędzia MediaLogger (znajduje się w katalogu SYS:Tools/Debug/). A później to już rzookol musiałby się temu przyjrzeć, bo to są jego klasy. Jak znajdę chwilę czasu, to poeksperymentuję. Z drugiej strony wszystko wskazuje na to, że klasy napisane przez rzookola (a jest tego trochę) staną się od wersji 2.8 elementem systemu, więc będzie musiał poprawić .

    w odpowiedzi do: Problem z Multiview #534
    Avatarkrashan
    Participant
    Otworzyłeś Multiviewa i wybrałeś z menu otwórz plik?

    Dokładnie tak. Testowałem terz wrzucanie pliku do okna MultiView-a.

    I nie wiem co mam namieszane.

    Zbadaj dysk na okoliczność istnienia na nim plików jpeg.decoder i jpeg.demuxer. Jeżeli są, przenieś w inne miejsce lub skasuj, zrestartuj komputer i spróbuj ponownie.

    w odpowiedzi do: Problem z Multiview #531
    Avatarkrashan
    Participant

    Wrzuciłem parę JPEG-ów na próbę… Działają.

    w odpowiedzi do: Nowy wygląd strony #528
    Avatarkrashan
    Participant
    Nie działa przycisk Facebooka ;<

    Owszem, te przyciski się na razie tylko ładnie suwają. Najszybciej nabierze funkcjonalności ten od RSS-ów, bo strumienie są i działają, trzeba je jedynie jakoś tam gustownie pokazać…

    w odpowiedzi do: MorphOS i VNC (rozwiązane) #524
    Avatarkrashan
    Participant
    Skąd pobrać GCC 4.4.4. ?

    GCC 4.4.4 jest w aktualnym oficjalnym SDK, więc jeżeli go zainstalowałeś, to już masz ten kompilator. Do przełączania się między dwoma kompilatorami służy komenda GCCSelect. Aktualnie aktywny w SDK kompilator sprawdzasz poleceniem:

    gcc -v
    w odpowiedzi do: Nowy wygląd strony #522
    Avatarkrashan
    Participant
    Na starej stronie (m.morphos.pl) wszystko chodzi mi bez problemu, poza jedną opcją – nie mogę się wylogować. Natomiast na nowej (morphos.pl) nie mogę się zalogować. Weird&Creepy.

    Były zmiany w ciasteczkach. Proponuję wykasować ciasteczka z domen „morphos.pl” i „m.morphos.pl”. Obecnie obie strony używają tego samego ciasteczka z domeną „.morphos.pl”, co ułatwia znacznie używanie strony osobom, które często przełączają się między wersją mobilną i zwykłą.

    w odpowiedzi do: MorphOS i VNC (rozwiązane) #520
    Avatarkrashan
    Participant
    1) W czym skompilować program pisany w C++ (żeby kompilator sam nie generował błednego kodu ) ?

    GCC 2.95.3 raczej Ci nie wygeneruje błędnego kodu. Natomiast może po prostu nie obsługiwać bardziej zaawansowanych technik C++, które zostały ustandaryzowane później. Tak więc jeżeli C++ to jednak chyba 4.4.4. Ja również do programów w czystym C używam czwórki, np. DigiBooster 3 jest nim kompilowany, na razie problemów nie było.

    2) Lepiej kompilować program etapami, czy cały?

    To zależy tylko i wyłącznie od wielkości projektu. Jeżeli chcesz kompilować w jednym podejściu, cały kod źródłowy musi być w jednym pliku, co po przekroczeniu jakichś 100 kB kodu staje się po prostu niewygodne.

    w odpowiedzi do: Moje boje z OWB (rozwiązane) #518
    Avatarkrashan
    Participant

    To ja jeszcze tak porządkowo dodam link do obszernego artykułu na ten temat. Dla szukających w przyszłości.

    w odpowiedzi do: Pegasos I – jest kto chętny na benchmarking? #517
    Avatarkrashan
    Participant
    (przy okazji – przemęczyłbym jeszcze trochę tego Twojego PM 500 MHz – im więcej danych, tym lepiej).

    Niestety, w ramach panującego kłyzysu przyjadę pociągiem, przywożąc – co za tym idzie – Efikę. Ewentualne testy na PowerMacu mogę zrobić w domu.

    w odpowiedzi do: Pegasos I – jest kto chętny na benchmarking? #515
    Avatarkrashan
    Participant

    Drako wspominał, że będzie miał Pegasosa I z zarejestrowanym MorphOS-em na AmiParty. Wtedy można testy zrobić.

    w odpowiedzi do: Nowy wygląd strony #514
    Avatarkrashan
    Participant

    Zrobiłem kilka małych usprawnień. Po pierwsze kod JavaScript w oddzielnych plikach i z parametrem „defer”, przez co strona się szybciej ładuje, a zwłaszcza przeładowuje. Po drugie walidator HTML pokazuje na głównej stronie już tylko 5 błędów, a nie 22… Po trzecie wreszcie i chyba dla użytkowników najważniejsze, przesuwanie newsów na głównej stronie można zatrzymać wjeżdżając wskaźnikiem myszy na newsa. Po zjechaniu rotacja rusza dalej.

Widok 15 wpisów - 301 z 315 (of 338 wszystkich)