Nie da się, bo portal jest ciągle w budowie. Po zrobieniu porządku z forum, dział „Artykuły” jest teraz pierwszy na liście. Na razie wszystkie artykuły mieszczą się w ramce „dzieje się”, więc tragedii póki co nie ma. Zanim osiągniemy 10 artykułów, odpowiednia podstrona (z podziałem tematycznym) na pewno będzie zrobiona .
I tak i nie. Z punktu widzenia programisty często tak. Nie zapominajmy jednak, że dobra gra, to nie tylko kod. To dobry pomysł, scenariusz, muzyka i oprawa graficzna. Przygotowanie ich wymaga bardzo dużej pracy, często przez koderów niedocenianej. Gdy portujesz, masz to podane na tacy. A gdy programista samotnie zacznie się bawić w pisanie gry i rysować grafikę może to się skończyć np. grą, w której występują szare penisy obiekty graficzne coś tam przypominające… No chyba że jesteś po prostu mistrzem wszystkiego, niczym Leonadro da Vinci…
Przede wszystkim w dokumentacji w SDK. Poza tym w MorphZone Library (po polsku też). No i tutaj dział artykułów postaram się sukcesywnie poszerzać, na pewno dam tu swoje artki z MZone i będę pisał kolejne.
Zacząć trzeba od tego, że, jeżeli pominiemy proste linuksowe wynalazki w SDL-u, to musisz dobrze znać:
Nie znam dokładnie detali działania MultiViewa (musiałbym zajrzeć do źródeł), ale prawdopodobnie Reggae ma w nim priorytet nad datatypami i z jakichś powodów jpeg.decoder i/lub jpeg.demuxer zachowują się niepoprawnie. Pierwszym krokiem może być zrzucenie loga Reggae za pomocą narzędzia MediaLogger (znajduje się w katalogu SYS:Tools/Debug/). A później to już rzookol musiałby się temu przyjrzeć, bo to są jego klasy. Jak znajdę chwilę czasu, to poeksperymentuję. Z drugiej strony wszystko wskazuje na to, że klasy napisane przez rzookola (a jest tego trochę) staną się od wersji 2.8 elementem systemu, więc będzie musiał poprawić .
Dokładnie tak. Testowałem terz wrzucanie pliku do okna MultiView-a.
Zbadaj dysk na okoliczność istnienia na nim plików jpeg.decoder i jpeg.demuxer. Jeżeli są, przenieś w inne miejsce lub skasuj, zrestartuj komputer i spróbuj ponownie.
Wrzuciłem parę JPEG-ów na próbę… Działają.
Owszem, te przyciski się na razie tylko ładnie suwają. Najszybciej nabierze funkcjonalności ten od RSS-ów, bo strumienie są i działają, trzeba je jedynie jakoś tam gustownie pokazać…
GCC 4.4.4 jest w aktualnym oficjalnym SDK, więc jeżeli go zainstalowałeś, to już masz ten kompilator. Do przełączania się między dwoma kompilatorami służy komenda GCCSelect. Aktualnie aktywny w SDK kompilator sprawdzasz poleceniem:
gcc -v
Były zmiany w ciasteczkach. Proponuję wykasować ciasteczka z domen „morphos.pl” i „m.morphos.pl”. Obecnie obie strony używają tego samego ciasteczka z domeną „.morphos.pl”, co ułatwia znacznie używanie strony osobom, które często przełączają się między wersją mobilną i zwykłą.
GCC 2.95.3 raczej Ci nie wygeneruje błędnego kodu. Natomiast może po prostu nie obsługiwać bardziej zaawansowanych technik C++, które zostały ustandaryzowane później. Tak więc jeżeli C++ to jednak chyba 4.4.4. Ja również do programów w czystym C używam czwórki, np. DigiBooster 3 jest nim kompilowany, na razie problemów nie było.
To zależy tylko i wyłącznie od wielkości projektu. Jeżeli chcesz kompilować w jednym podejściu, cały kod źródłowy musi być w jednym pliku, co po przekroczeniu jakichś 100 kB kodu staje się po prostu niewygodne.
To ja jeszcze tak porządkowo dodam link do obszernego artykułu na ten temat. Dla szukających w przyszłości.
Niestety, w ramach panującego kłyzysu przyjadę pociągiem, przywożąc – co za tym idzie – Efikę. Ewentualne testy na PowerMacu mogę zrobić w domu.
Drako wspominał, że będzie miał Pegasosa I z zarejestrowanym MorphOS-em na AmiParty. Wtedy można testy zrobić.
Zrobiłem kilka małych usprawnień. Po pierwsze kod JavaScript w oddzielnych plikach i z parametrem „defer”, przez co strona się szybciej ładuje, a zwłaszcza przeładowuje. Po drugie walidator HTML pokazuje na głównej stronie już tylko 5 błędów, a nie 22… Po trzecie wreszcie i chyba dla użytkowników najważniejsze, przesuwanie newsów na głównej stronie można zatrzymać wjeżdżając wskaźnikiem myszy na newsa. Po zjechaniu rotacja rusza dalej.
Copyright 2014 - Wszelkie prawa zastrzeżone MorphOS.pl