A poważnie: Nie masz, bracie, innych zmartwień?
Taka pustka na forum, chciałem je rozruszać i stąd taki temat.
No i zagłosowałem. Może warto informację o tej ankiecie jakoś wyróżnić, żeby faktycznie potencjalni nowi uzytkownicy widzieli, że z systemem nie jest tak jakby sobie niektórzy życzyli.
No to czekamy. Zagłosuję jutro.
Przyznam się, że jeszcze nie studiowałem dokumentacji SDK. Jestem po instalce, pooglądałem sobie to i owo i na razie czytam na zmianę Kompedium Gier i Symfonię i to w jaki sposób tłumaczą C++. Ciekawe połączenie wychodzi serio.
To zapytam można gdzieś coś poczytać pewnie nie po polsku na temat API Morphos-a?
A wiesz, że pomyślałem o tym. I wymyśliłem, że fajnie byłoby zagrać w wariację (bazująca na pomyśle) Donkey Konga Yuniora z automatów/małego Atari. Taka zręcznościówka/plaftormówka mogłaby być fajna. Co do samego C++ do czytam na zmianę Kompedium gier i Symfonię i zobaczymy jak to będzie. Dzięki za troskę.
Skąd pobrać GCC 4.4.4. ?
SDK pobrane, pora zacząć zabawę. Zastanawia mnie w czym później kompilować program, bo czytam różne opinie o GCC 2.95.3. No to:
1) W czym skompilować program pisany w C++ (żeby kompilator sam nie generował błednego kodu ) ?
2) Lepiej kompilować program etapami, czy cały?
Jak już będę walczył z konkretnymi sprawami, to założę osobny wątek.
OK. Jak skończę z maturami zabieram się za walczenie z C++
No wróciłem i na ten weekend koniec sprawdzania matur. Już tłumaczę o co chodzi dokładnie. Nie planuję zostać zawodowym programistą (chociaż kto wie 😉 ). Odkąd zagrałem pierwszy raz w grę komputerową chciałem zrobić swoją. Coś tam kiedyś próbowałem na C64, ale nie wyszło ;). Teraz chciałbym zrobić grę, która będzie działała na Morphos-ie. Wiem, że postaci będą robione w Blenderze. Mam kilka książek (Kompendium Blendera, Oficjalny przewodnik do tworzenia gier w Blenderze, Jak stworzyć animację w Blenderze) o tym programie i powoli go poznaję. Okazuje się, że mogę korzystając z opcji rzeźbienia stworzyć całkiem ciekawe postacie, a wykorzystując silnik gry Blendera stworzyć samą grę. Wydaje mi się jednak, że opcja z silnikiem gry w wersji morphosowej Blendera nie jest do końca zaimplementowana (mogę się mylić). No i tu pojawia się właściwy problem. Mam ksiązki do nauki C++: Symfonia, Programowanie gier w OpenGl, Programowanie gier kompendium. Wydawało mi się, że C++ będzie najlepszym wyborem do tego typu projektu, ale teraz nie jestem juz tego pewien. Kiedyś zastanawiałem się nad BlitzBasiciem, ale wersja dla ami generuje kod tylko dla motoroli 68020, co jest marnotrastwem potencjału sprzętu jaki posiadam. Na nowsze wersje BlitzBasica (PPC) nie ma co liczyć na razie, a mnie zależy na zrobieniu przygodówki (W Kompedium o programowaniu gier nieźle tłumaczą jak właściwie zbudować scenariusz, różne elementy gry), która będzie działała tylko na Morphos-ie. Gdyby udało mi się doprowadzić projekt do szczęśliwego końca (wydaje mi się, że szansa jest) mógłbym zaistnieć w środowisku i podzielić się nowo nabytym doświadczeniem. W tej chwili nie ma sensu pisać o tworzeniu scenariuszy, bo nie mam żadnego projektu na poparcie tego, co mógłbym napisać. Książki są fajne, ale tłumaczą wszystko na przykładzie Windowsa, x86. Nie spotkałem książek, które traktowałyby o C i pisaniu gier w tym języku (że o PPC nie wspomnę). Rozumiem, że jeżeli stworzę kod w C++ na x86 wg. książki to będzie problem z przeniesieniem tego na PPC. Pozostaje mi kombinować z silnikiem gry Blendera. Jakoś pythona jako języka do gier sobie nie wyobrażam. Gdybym jednak zdecydował się robić to etapami na PC i póżniej eMacu i na forum konsultował problemy, z którymi się spotkam, to może coś by z tego wyszło. Jestem zdecydowany rozpocząć naukę w C++ na x86 i Windows, co muszę zdobyć żeby ruszyć z nauką na eMacu i Morphos-ie? Długi post wyszedł, ale musiałem.
Tu będa podawane pełne newsy i jeżeli dotyczą wszystkich systemów to i wzmianki o nich się pojawią
Mnie przypomniał się teraz fragment filmu "Potwory i spółka". Chodzi o akcję dotyczącą skażenia potwora, który wracał ze straszenia. Może mieliśmy tak zareagować i tak samo jak tego skażonego potraktować autora wiadomości he he.
Zacny film.
Ponawiam swoją (może kogoś jeszcze, no dalej ujawnić się 😉 prośbę o dekalog programisty gier komputerowych w C++ . Naprawdę trzeba przekopać się przez wszystko, nie można czegoś pominąć w nauce? (Ten przeklęty brak czasu)
@ Tygrys : A może pora na C++ś do grania na Morphos-ie? Jakąś platformówkę za przykład i będę (będziemy, proszę o doping) wychwalać Cię pod niebo (serio).
Już widzę, myślałem, że to błąd.
Huh, miło wiedzieć że ktoś to przeczytał, a do tego pamięta po latach 😉
Ja bym teraz jednak zainteresował się jakąś biblioteką, jak chociażby SDL, która mocno ułatwia pisanie gier. Artykułów opisujących sposób programowania gier z użyciem SDLa jest mnóstwo, również w języku polskim. Zaletą SDL jest to że raz napisaną grę kompilujesz na wiele platform.
No ale z tego co czytam SDL raczej się nie sprawdza to raz, a dwa mnie interesuje tworzenie typowo pod Morphos-a a nie multiplatformowo. Ja nie zamierzam podbijać świata, a jedynie chciałbym zaistnieć w środowisku.
Copyright 2014 - Wszelkie prawa zastrzeżone MorphOS.pl