MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Strona główna Forums Klub dyskusyjny Jaki tablet dla Morphos-a ?

Widok 15 wpisów - 1 z 15 (of 23 wszystkich)
  • Autor
    Wpisy
  • #179
    EnderEnder
    Participant

    Witam wszystkich. Zamówiłem sobie w Vesali ArtEffecta 4 z dodatkami ( w sumie 2 płyty), no i powoli zastanawiam się nad jakimś tabletem, bo po kursie Photoshopa z myszką w tle, wiem, że to nieporozumienie raczej. Wyczytałem, że Art Effect rozpoznaje tablet i jego podstawowe funkcje (chyba jedyny program, który robi to dobrze) i działa z Wacomem. Cóż firma bardzo dobra, ale też i droga. Jako że nie jestem zawodowym grafikiem, to wydanie grubej kasy na sprzęt odpada.
    Poklikałem w Internecie i widzę, że można kupic Wacom Bamboo za około 400zł. Tyle bym jeszcze dał za tablet dobrej firmy i wielkości A5, ale czy warto ?
    Wszelkie przemyślenia, które pomogą mi wybrać właściwe rozwiązanie są mile widziane. Aha sprzęt będę używał jako amator a nie profesjonalista, proszę wziąć to pod uwagę.
    Chodzi mi też po głowie pomysł, żeby najpierw rysunki rysowac na kartce, później je skanować i obrabiać na komputerze, wtedy może mógłbym się obejśc bez tabletu, tylko czy warto?

    #660
    EnderEnder
    Participant

    W sumie to mogłem wrzucić ten temat do działu sprzęt Nauczka, żeby nie pisać wieczorem jak się jest zmęczonym.

    #661
    recedentrecedent
    Participant

    Moim zdaniem, jeśli nie potrzebujesz tego do pracy zawodowej, to nie musisz inwestować w drogi, ćwierć- czy półprofesjonalny tablet (tym bardziej że jego bardziej zaawansowanych możliwości i tak pod MorphOSem nie wykorzystasz).
    Pisałem to już wielokrotnie, ale napiszę jeszcze raz – ja posiadam tablet Trust TB-1100, z pewnością tańszy od Wacoma który podałeś za przykład. Po pewnej konfiguracji (trochę grzebania w ustawieniach Poseidona, łatwe jak się wie co i jak) działa jak trzeba.