MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Strona główna Forums Oprogramowanie CrazyCrane

Ten temat zawiera 7 odpowiedzi, i 4 głosy , a ostatnio aktualizowany był przez Avatar krashan w dniu 6 lata, 6 miesiące temu.

Widok 8 wpisów - 1 z 8 (of 8 wszystkich)
  • Autor
    Wpisy
  • #291
    Avatar
    krashan
    Participant

    Właśnie ukończyłem kolejny „preview” gry słowno-logicznej CrazyCrane, jaką tworzymy wspólnie z Leonem i mccnex-em. Gra polega na odgadywaniu haseł ukrytych w kolumnach liter. W wersji 0.4 ukończyłem animację literek oraz podstawową logikę gry: wykrywanie odgadnięcia wyrazu i odgadnięcia całego hasła (pod to ostatnie nie jest jeszcze podpięta żadna procedura). Chwilowo hasło do odgadnięcia jest zakodowane na sztywno. Dla tych, którzy chcą popróbować swoich sił bez zaglądania w źródła, podaję kategorię: „geografia Azji”.

    Gra ma natywne wersje dla MorphOS-a, AmigaOS 3 i AmigaOS 4. Grafikę można zmienić zmieniając plik w podkatalogu, aktualna nie wstrząsa, ale jest przygotowana dla klasycznej Amigi pracującej w 4 kolorach z rozdzielczością 640 × 256… Dźwięku jeszcze nie ma, ale będzie. Kod źródłowy gry jest dołączony do archiwum.

    #1384
    MDW
    MDW
    Participant

    Ściągnąłem ale jeszcze nie odgadłem. Pomimo wielkiej pokusy nie będę zerkał do źródeł. To znaczy będę ale trochę później i w celach edukacyjnych.

    #1388
    kjb
    kjb
    Participant

    Pod MorphOS działa, tylko tło po spadających literkach jest jaśniejsze, myślałem że takie rzeczy tylko pod AOS4.x 😛 🙂 (używam skórki ‘classic’, jeśli to ma jakieś znaczenie).

    Pierwszy wyraz zobaczyłem w literach, trzeci odkryłem metodą ślepego gwałciciela (na chybił/trafił). Drugi to już była czysta formalność w google 🙂

    #1389
    Avatar
    krashan
    Participant
    Pod MorphOS działa, tylko tło po spadających literkach jest jaśniejsze

    To już przeszłość. Na razie MorphOS exclusive wersja 0.4.1! A w niej:

    • – wypasiona, 24-bitowa grafika,
    • – tło pod klockami jest bitmapą,
    • – klocki mogą mieć kanał alfa (akurat zestaw dostarczony z grą tego nie wykorzystuje, ale można takie zrobić),
    • – nowe, przerażająco trudne hasło, kategoria „cytaty z klasyki”.

    Ku chwale !

    #1390
    kjb
    kjb
    Participant

    Hasła w oryginale nie znałem, ale widziałem przeróbkę zamieszczoną kiedyś na łamach Top Secret, coś tam było o karabinie, rozpryskującym się ciele i Kubeczkowym wodogłowiu 🙂

    Fajna czcionka i grafika, teraz gra wygląda wypaśnie 🙂

    #1406
    Avatar
    krashan
    Participant

    Dzisiaj wersja 0.5. Przede wszystkim jest już plik z hasłami do odgadywania. Na razie jest to plik testowy zawierający 27 haseł. Plik nie jest zaszyfrowany, więc jeżeli nie chcecie sobie popsuć zabawy, nie otwierajcie go . Ta wersja gry wybiera losowo z pliku jedno hasło i póki co po odgadnięciu nic się nie dzieje, więc żeby zgadywać dalej, trzeba wyjść z gry i odpalić jeszcze raz. Docelowo gra będzie pamiętała, które hasła z pliku były zgadywane. Kategoria hasła do odgadnięcia jest wyświetlana na belce okna. Gra liczy już punkty, co prawda na razie wyświetlane są w oknie konsoli. Wprowadziłem też ubywanie punktów w miarę upływającego czasu, być może 1 punkt na sekundę to trochę za dużo, ale to można łatwo zmienić w kodzie.

    Przerobiłem nieco sposób wyświetlania wszelkich animacji. Teraz dzieje się to asynchronicznie, więc mistrzowie szybkości mogą klikać w kolejny wyraz, zanim jeszcze poprzedni „spadnie” w całości. Wcześniej to też działało, ale nie było widać kliknięcia. Pod MorphOS-em (i AmigaOS 4) grafika może wykorzystywać kanał alpha (kostki z literami, belki). Domyślna z tego nie korzysta, bo jest również używana na konfiguracjach typu AmigaOS 3 z kartą graficzną.

    Link do archiwum.

    #1407
    recedent
    recedent
    Participant
    Gra liczy już punkty, co prawda na razie wyświetlane są w oknie konsoli

    A da się zrobić tak, żeby punktów przestawało ubywać jak się hasło odgadnie?

    #1408
    Avatar
    krashan
    Participant
    A da się zrobić tak, żeby punktów przestawało ubywać jak się hasło odgadnie?

    Powiem więcej, taki jest podstępny plan . Odgadnięcie hasła będzie odpowiednio zaakcentowane dźwiękowo i graficznie, licznik punktów zostanie zatrzymany, aby ruszyć po wyświetleniu kolejnego hasła. Jeżeli zabawa się nam znudzi, gra zapamięta dorobek punktowy i hasła odgadnięte do tej pory.

Widok 8 wpisów - 1 z 8 (of 8 wszystkich)