MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Strona główna Forums Klub dyskusyjny Bounty na artykuły

Widok 5 wpisów - 1 z 5 (of 5 wszystkich)
  • Autor
    Wpisy
  • #175
    Avatarkrashan
    Participant

    Temat jest w pewnym sensie kontynuacją wątku z forum PPA. Kontynuuję pisanie artykułów i oprócz MorphZone będą one zamieszczane również na MorphOS.pl. Przyjąłem następujące założenia:

    • Artykuły które już są w polskiej wersji w MorphZone Library, przeniosę również na MorphOS.pl, oczywiście to przeniesienie nie zmniejsza kwoty bounty, bo to dość prosta operacja techniczna.
    • Pojawiła się pierwsza część obszernego artykułu o klasie List w MUI. Odwrotnie niż zazwyczaj, jako pierwsza pojawiła się wersja polska i najpierw na MorphOS.pl. Ponieważ jednak po napisaniu wszystkich trzech części po polsku planuję zrobienie angielskiego tłumaczenia i wstawienie go na MorphZone, stawka za nasze „polskie” bounty pozostaje bez zmian. Jako że pierwsza część artykułu o listach ma 20 kB tekstu, po jej uwzględnieniu na bounty mamy 252 zł.
    • W tym wątku można proponować tematykę artykułów, jak również proponować napisanie ich, nie chciałbym, żeby powstało wrażenie, że bounty jest tylko „pode mnie”. Ja oczywiście bardzo chętnie, ale może ktoś jeszcze chce.
    #806
    EnderEnder
    Participant

    No to ja proponuję artykuł : Piszę grę na Morphos-a. To czego mi brakuje w dostępnych pozycjach, to tłumaczenia w oparciu o konkretny kod źródlowy. W książkach jest wiele informacji tylko nie zawsze dla laika prosto podanych. A tak mogłoby być ten fragment kodu jest odpowiedzialny za to, ten za to. Pewnie za jakiś czas metodą prób i błędów dojdę do tego, ale tak mogłoby być latwiej. Wiem, że wszysycy proponują C, a ja chciałbym przyklad w opaciu o C++. Ktoś chętny? Może znajdzie się nas wystarczająco dużo i zapłacimy autorowi za jego pracę.

    PS. Aha gra ma działać tylko na Morphos-ie. Nie chcę przykładu dla kilku systemów, tak powinno być dla nas łatwiej.

    #810
    AvatarSventevith
    Participant

    W temacie gier oraz programowania na MOS przydał by się artykuł na temat poruszany wielokrotnie, także na forum PPA. Jak powinna wyglądać pętla gry (wykorzystanie timera) aby nie zjadać 100 % zasobów. Inny aspek grier i zasobów to przejście na inny ekran, czy ikonifikację i zwolnenie części zasobów.

    #815
    EnderEnder
    Participant
    W temacie gier oraz programowania na MOS przydał by się artykuł na temat poruszany wielokrotnie, także na forum PPA. Jak powinna wyglądać pętla gry (wykorzystanie timera) aby nie zjadać 100 % zasobów. Inny aspek grier i zasobów to przejście na inny ekran, czy ikonifikację i zwolnenie części zasobów.

    Ja bym wolał cykl artykułów, bo jeden to za mało. A tak mielibyśmy kokretny poradnik, a gdyby jeszcze był w wersji wideo . Deklaruję chęć zakupu wersji wideo, książkowej jaka tam wyjdzie.

    #816
    AvatarSventevith
    Participant

    Artykuły mają być poświęcone programowaniu pod MOSa. Jeśli chodzi o programowanie gier to wystarczy jeden artykuł poświęcony tym elementom systemu, które przez grę będą wykorzystywane. Reszta kodu jest niezależna od platformy i na necie na temat programowania gier artykułów jest cała masa.

Widok 5 wpisów - 1 z 5 (of 5 wszystkich)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.