MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Strona główna Forums Dla programistów Portowanie gier pod system MorphOS cz. 1 Portowanie gier pod system MorphOS cz. 1

#552
MDWMDW
Participant

vimothep:
Portowanie gier(…)

Portowanie? Eeee, robienie własnej gry daje większą radochę niż zmuszanie cudzego kodu do tego żeby uruchomił się w warunkach w których uruchamiać się nie miał (w założeniu autorów). 🙂 Dla mnie to tak jakby porównać:
– przejechanie się przez 5 minut Dodgem Challengerem,
– posiadanie Dodge Challengera na własność i jeżdżenie nim każdego dnia.

Oczywiście ta wersja z silnikiem 6.2 litra i nawet nie musi być z 2009 roku, ostatecznie może być z 1976. 🙂

krashan:
(…)dobra gra, to nie tylko kod

Masz 100% racji. Kod gry to dosłownie 20%, a jak się korzysta z gotowych silników to 10%. 🙂 W tej chwili to często najmniej istotna sprawa. Znacznie ważniejszy jest pomysł, sposób na grywalność (sposób na to żeby zmotywować gracza do przechodzenia kolejlnych części/leveli), grafika (może być prosta ale musi mieć to "coś"), pomysł na ciekawą promocję. Kod to dzisiaj faktycznie jest chyba na ostatnim miejscu. I to oczywiście prawda, że bez kogoś kto sobie z tym dobrze radzi, ma odpowiednio dużo pomysłów i czasu nie warto się zabierać za grę, bo wyjdzie z tego kicha. Wiem coś o tym. 🙂