MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Strona główna Forums Dla programistów Portowanie gier pod system MorphOS cz. 1 Portowanie gier pod system MorphOS cz. 1

#546
AvatarGość
Participant
Może inaczej – od czego zacząć.

Zacząć trzeba od tego, że, jeżeli pominiemy proste linuksowe wynalazki w SDL-u, to musisz dobrze znać:

  • język programowania, w którym została napisana gra,
  • API systemu na którym chodzi oryginał gry, albo jeżeli gra nie korzysta bezpośrednio z systemu, tylko z jakiejś biblioteki wspomagającej pisanie gier – API tej biblioteki,
  • API MorphOS-a.

Właśnie przeglądam całą dokumentacje MorphOS`a SDK, bo wydaje mi się (lub na pewno) jest to bardzo potrzebne aby zacząć coś robić. Najpierw poznać swoje podwórko i to z czym się je, a potem zabierać się za następne rzeczy.

Wydaje mi się że to portowanie jest trudniejsze od napisania nowej gry. Tu tylko trzeba znać system na który chce się coś stworzyć, a przy portowaniu trzeba obie strony poznać.

Coś czuję że będzie to ból ogromny – ale nie koniecznie zniechęcający do zapoznania tajników programowania i osiągnięcia wymierzonego celu.