Strona główna › Forums › Dla programistów › Portowanie gier pod system MorphOS cz. 1 › Portowanie gier pod system MorphOS cz. 1
Portowanie? Eeee, robienie własnej gry daje większą radochę niż zmuszanie cudzego kodu do tego żeby uruchomił się w warunkach w których uruchamiać się nie miał (w założeniu autorów). 🙂 Dla mnie to tak jakby porównać:
– przejechanie się przez 5 minut Dodgem Challengerem,
– posiadanie Dodge Challengera na własność i jeżdżenie nim każdego dnia.
Oczywiście ta wersja z silnikiem 6.2 litra i nawet nie musi być z 2009 roku, ostatecznie może być z 1976. 🙂
Niestety to wszystko wiem, ale:
– zrobienie własnej gry metodą chałupniczą w tych czasach nie wchodzi w grę ( w pojedynkę),
– trzeba mieć odpowiednich do tego zadania ludzi jak – graficy, muzycy, koderzy, testerzy itp.,
– trzeba mieć zaplecze sprzętowe plus odpowiednie oprogramowanie,
– bardzo dużo wolnego czasu, a najlepiej robić tylko tą jedną rzecz,
– i najważniejsze – fundusze, bez tego nie ma co startować.
Jeśli myślimy o czymś większym niż kółko i krzyżyk to niestety trzeba spełnić powyższe warunki, których niestety na chwilę obecną nie posiadam. Oczywiście, stworzenie czegoś własnego od podstaw daje bardzo dużą radochę – wiem o tym i bardzo ubolewam nad tym, że nie będę mógł tego w tej chwili spełnić. Być może nabiorę trochę doświadczenia i wtedy będę mógł o tym pomyśleć.
Portowanie gry z innego systemu może nie jest czymś niezwykłym i mówiąc szczerze idzie się na łatwiznę, bo już prawie jest to gotowe, tylko wystarczy przenieść to na nasz system i sprzęt – ale w tej chwili jest to tylko jedyna możliwość jak dla mnie.
W przyszłości może uda mi się zebrać zespół taki, abym mógł powiedzieć – dobra chłopaki pokażmy i zróbmy własną czadową super grę. Pokażmy, że jednak da się cokolwiek jeszcze zdziałać w naszym środowisku.
Tak… ale to nie teraz, jeszcze nie teraz. Czas pokaże co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam
Copyright 2014 - Wszelkie prawa zastrzeżone MorphOS.pl