MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Encore atakuje!6 maja 2020

Demoscenowa grupa Encore w osobie Mariusza ‘MDW’ Włodarczyka upubliczniła długo wyczekiwaną produkcje przez fanów MorphOS-owej sceny, pt. Morphilia które zajęło (jako wideo w Wild) 2 miejsce na Decrunch 2019. Wcześniejsze demo o nazwie Morphoza , które zajęło 4 miejsce w kategorii Wild na Decrunch 2017, doczekało się finalnej wersji.

Zamieszczone przez: waldiamiga, 4 komentarze

Komentarze:

  • MDWMDW

    Nie sądzę żeby te produkcje były jakoś bardzo wyczekiwane. 🙂 Nic wielkiego nie pokazują i są robione przede wszystkim dla mojej przyjemności. 🙂 Ale fajnie przeczytać coś takiego. Video do nowej wersji Morphoza też udostępniłem:
    https://www.youtube.com/watch?v=MZu9jDC3U7A

    Może tego tak bardzo nie widać ale zmian jest taka ilość, że nie byłbym w stanie ich w godzinę wymienić. Normalnie tak bym w tym nie dziubał, bo nie warto ale wszystko co zrobię teraz, zaprocentuje w przyszłości. Demo to jakieś 5-10% programu. Reszta jest wspólna z przyszłymi produkcjami (nie tylko demami). Dlatego warto nad tym dłużej posiedzieć.

    Najważniejsze zmiany w porównaniu z wersjami alpha/preview:
    – produkcje nie wymagają już biblioteki SDL i korzystają tylko ze standardowych elementów MorphOS,
    – dźwięk jest odtwarzany przy pomocy Reggae,
    – w trakcie odtwarzania demo może być przełączane między skalowanym oknem, a ekranem (skrótem klawiszonym RightAmiga+F),
    – niemal każda ze scen została w mniejszym lub większym stopniu zmieniona, przebudowana, poprawiona lub zoptymalizowana – zarówno grafika, animacja jak i program,
    – usunięto wszystkie znane błędy,
    – uaktualniono silnik do najnowszej wersji (zawierającej setki zmian i poprawek),
    – dodano raport wyświetlany na życzenie po zakończeniu dema,
    – dodano wyświetlane przed demem okno umożliwiające zmianę parametrów dema i zapis konfiguracji,

    W związku z tym, że trzon i silnik tych dem jest także bazą do następnych produkcji (dem i gier) będę wdzięczny za zgłaszanie zauważonych błędów. Odbije się to pozytywnie na jakości przyszłych produkcji.

  • waldiamigawaldiamiga Autor wpisu

    MDW – Oba demka działają przy 442MB Ramu (tymczasowo w A1138 mam jedną kostkę 512MB), ogólnie wszystko śmiga prawie 60fps, oprócz jednego efektu – tam spada do 40-paru klatek, w tej chwili nie pamiętam w którym to demie i który efekt 🙂
    Ogólnie dobra robota, lubię oglądać te prodki. Ba, nie tylko ja, moje dzieciaki je wręcz uwielbiają, szczególnie latające morphosy 🙂

  • MDWMDW

    Dzięki za raport i pozytywną opinię. Cieszę się, że to wszystko jakoś strasznie nie razi w oczy. 😃 Ja nie jestem grafikiem, animatorem, nie potrafię modelować i uczę się podczas robienia i wymyślania. Zrobiłem co umiałem. 😂 To wszystko się strasznie opóźniło, bo chciałem koniecznie zrezygnować z SDL. A to wymagało nauczenia się podstaw prawdziwego amigowego API systemowego. Wstyd się przyznać ale niewiele z tego umiałem. Bardzo chciałem żeby demo dało się też przełączać w trakcie oglądania między pełnym ekranem, a oknem (skalowanym). Zawsze mnie bardzo dziwiło dlaczego w świecie amigowym tak rzadko jest taka możliwość i wyboru screen/window dokonuje się zwykle w ustawieniach. System wcale tego nie wymusza i spokojnie można napisać sobie przerzucanie się między oknem, a ekranem. To chyba jakiś taki dziwny amigowy zwyczaj. 😃

    A co do spadku prędkości w jednej scenie to faktycznie tak jest. Nawet chwilę na to patrzyłem i trochę zgłupiałem, bo tam nie ma nic takiego co miałoby przyciąć bardziej niż później. Też mi to trochę nie daje spokoju i będę musiał tam dokładniej popatrzeć, pomierzyć czasy jakie zajmuje liczenie albo rysowanie poszczególnych elementów.

    Na razie cisnę z trzecią częścią tej nieszczęsnej trylogii. Chociaż wygląda na to, że mogę już zwolnić, bo Decrunch 2020 raczej nie będzie na początku czerwca. Z tymi śmiesznymi produkcjami to u mnie jest tak, że program samego dema to jest mniej niż 10% kodu. Reszta jest wspólna dla wszystkich dem i przyszłych gier. Dlatego tak bardzo ciągle w tych 90% grzebię. Wszystko co się poprawi, zmieni czy ulepszy zaprocentuje w przyszłości i w innych produkcjach. Ja niestety jakimś mózgiem nie jestem i wszystko idzie mi dosyć opornie. Trzecie demo zapowiada się lepiej niż dwa poprzednie. Chociaż w wyobraźni to wszystko zawsze wygląda lepiej, a potem wychodzi… jak zwykle.

    Plan jest taki, że po trzeciej części trylogii (najprawdopodobniej pt. “Morphobia”) zrobię sobie dłuższą przerwę w tej mojej pseudo-scenowej działalności i wrócę do dawno zamrożonej gry. Są tylko zręby albo mam wielką ochotę ją zrobić. Musiałem się do niej mocno podciągnać z kawałka matematyki, bo akutat w takiej grze liczenie transformacji macierzami (czyli typowo OpenGL-owo) zupełnie się nie nadaje. Musiałem więc wreszcie dowiedzieć się co to są te nieszczęsne kwaterniony, jak się je implementuje, jak działają. Ze 2 lata temu prawie przez to osiwiałem… eeee… a nie – naprawdę osiwiałem. 😃 Ale w końcu ogarnąłem i bardzo chcę to wykorzystać. Zabawę mam przy tym taaaaaką.

  • waldiamigawaldiamiga Autor wpisu

    MDW,

    MDW, z chęcią luknę na trzecią część, u mnie leży kilka efektów na demko wykorzystując silnik Karate od Mankind – jako że pupa ze mnie, a nie koder, a coś ala XML też mi nie leży, to może na Decrunch 2030 się wyrobię 🙂
    Przy okazji podłączam się do pytania Phibrizzo z wątku na PPA.

    Z ciekawosci zapytam: czy sa jakies mozliwosci przekompilowania poprzednich dem np Sulaco pod MOSa?

  • Dodaj komentarz