MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Doom na… przeglądarkę1 czerwca 2011

Zapewne z okazji Dnia Dziecka na stronach projektu Mozilla (znanego między innymi z przeglądarki Firefox) pojawił się port kultowej strzelanki Doom do uruchomienia w przeglądarce internetowej. Był już Doom na kalkulator, były porty na małe Atari, przyszła pora na Doom-a w JavaScripcie i HTML5. A co to ma wspólnego z MorphOS-em? Otóż przeglądarkowy Doom działa w naszej przeglądarce OWB. Działa niestety nienajszybciej, osiągane ilości klatek na sekundę to od 1,5 dla PowerMaca 500 MHz do około pięciu na Macu mini 1,5 GHz. Niemniej jest to dobry test kompatybilności MorphOS-owego OWB z najnowszymi technologiami WWW.

Zamieszczone przez: admin, 17 komentarzy

Komentarze:

  • Avatarrecedent

    E no, na Miniaczu na najmniejszym ekranie dochodzi do 6,7 FPS. Swoją drogą – zmniejszenie detali na "low" daje akurat tyle, że grafika strasznie się kaszani, natomiast przyrostu prędkości nie widać.

    Ech… Łezka się w oku kręci i przypominają stare dobre czasy z Quake na 040 i AGA – podobna prędkość działania, mikroskopijne okienko… ♥

  • AvatarMDW

    Ciekawe, że na moim starym, wysłużonym już pececie mam 35 fps i żadnych zacięć, a na nowym pececie w pracy ok. 30 fps i co pewien czas takie chamskie zatrzymania. Czyżby ten HTML5 wykorzystywał akcelerator 3D? W domu pomimo wiekowego sprzętu kartę mam znacznie lepszą niż w pracy, bo gdy kupowałem swój sprzęt to był ówczesny top model (GeForce8800). Po co o tym piszę? Ano może skoro HTML5 jakoś korzysta z dobrodziejstw karty graficznej to może i w OWB kiedyś będzie?

  • AvatarMasta
    Czyżby ten HTML5 wykorzystywał akcelerator 3D?

    Zależy od przeglądarki – najnowsze wersje obsługują już wspomaganie funkcji rysowania przez GPU. ZTCW to chyba nawet tam jest coś na kształt OpenGL ES-a 🙂

  • AvatarAndrzej Drozd

    „Działa niestety nienajszybciej, osiągane ilości klatek na sekundę to od 1,5 dla PowerMaca 500 MHz do około pięciu na Macu mini 1,5 GHz.”

    Na starym pececie 2GHz też nie jest różowo. Na Operze czasami dośmiguje do 4 klatek, natomiast na FireFoxie3 nie przekracza 2.5 klatki. 🙂

  • AvatarMDW
    Zależy od przeglądarki – najnowsze wersje obsługują już wspomaganie funkcji rysowania przez GPU. ZTCW to chyba nawet tam jest coś na kształt OpenGL ES-a 🙂

    O widzisz… To może dlatego na znacznie słabszym pececie ze znacznie lepszą kartą graficzną chodzi dużo lepiej niż na mocniejszej maszynie ale z "biurową" kartą graficzną. No to kiedy wsparcie akcelerometrem renderowania w OWB? 🙂

  • Avatarkrashan
    No to kiedy wsparcie akcelerometrem renderowania w OWB? 🙂

    Akcelerometrem to się nie bardzo da renderowanie wesprzeć ;-P. Oj MDW, przedawkowałeś te iSprzęty…

  • AvatarValwit

    niezle. firefox 3.x -> 3,5 fps upgrade do 4.0.1 i 35 fps. ale gpu uzywa mniej niz 1%. ciekawe czemu wiecej fps nie wyciaga. a w telefonie cos nie chce sie stronka wgrac. ok. w firefoksie androidowym mam 12 fps 🙂

  • Avatarpampers

    Czas złożyć do kupy mojego PowerMaka po nieudanej instalacji wodnego chłodzenia i przeteścić jak to chodzi.

  • Avatarwaldiamiga

    Na PowerBooku G4 1,67GHz i FF 3.6.15 działa to jakieś 1,5 fps. Na Safari 3.0.4 nie udało się WebDooma odpalić.
    Na pececie z X2 4600+ i HD4670 i FF3.6.17 jest niewiele szybciej, jakieś 3 fps.

  • AvatarMDW
    No to kiedy wsparcie akcelerometrem renderowania w OWB? 🙂

    Akcelerometrem to się nie bardzo da renderowanie wesprzeć ;-P. Oj MDW, przedawkowałeś te iSprzęty…

    Nie wspomniałem i iCzymkolwiek. Pisałem o pecetach i zastanawiałem się dlaczego ten Doom chodzi lepiej na słabszym sprzęcie ale z porządniejszą kartą graficzną. Wywnioskowałem, że może to jakoś tam używa WebGL z poziomu HTML5.

    A co do iSprzętów to jeżeli tylko kiedyś finanse mi pozwolą to całkiem się na to przerzucę. Jakąś "normalną" platformę w domu trzeba mieć oprócz hobbystycznej. No i MacOSX, to co się dookoła Apple dzieje, jego podejście do wszystkiego bardziej mi odpowiada niż pecetowo-windowsowy bajzel. Zawsze wolałem fajnie zorganizowaną niewolę niż koszmarnie zorganizowaną i zabałaganioną wolność. Lubię konsekwencję, lubię jak ktoś ma jakiś pomysł i się go konsekwentnie trzyma nie oglądając się na innych. A jak to jeszcze przynosi efekty to już hoho… Bardzo mi się podoba filozofia Apple, jego produkty, pomysły, realizacja, konsekwencja. Tak więc chciałbym żeby zawsze obok maszyny z MorphOS stało coś z nowym MacOSX. Windows mnie nie kręci zupełnie.

  • Avatarkrashan
    zastanawiałem się dlaczego ten Doom chodzi lepiej na słabszym sprzęcie ale z porządniejszą kartą graficzną.

    No tak, ale akcelerator i akcelerometr to są dwie różne rzeczy… Tej drugiej raczej nie znajdziesz w sprzęcie stacjonarnym. Stąd mój żarcik o iSprzętach…

    No i MacOSX, to co się dookoła Apple dzieje, jego podejście do wszystkiego bardziej mi odpowiada niż pecetowo-windowsowy bajzel. Zawsze wolałem fajnie zorganizowaną niewolę niż koszmarnie zorganizowaną i zabałaganioną wolność.

    Windows, Microsoft i wolność. LOL.

  • AvatarMDW
    No tak, ale akcelerator i akcelerometr to są dwie różne rzeczy…

    Hehehehe. Faktycznie napisałem "akcelerometr"! Dopiero teraz zauważyłem jak mnie zacytowałeś. 🙂 No oczywiście, że chodzi o akcelerator. W takim razie chyba masz rację – to pomyłka spowodowana najprawdopodobniej dużą ilością czasu spędzanego z mobilnymi iPierdołami. 🙂

  • Avatarkrashan

    W tym luźnym temacie pozwolę sobie na czysto testowy offtopic. Można tego nie czytać.

  • AvatarTarnak
    niezle. firefox 3.x -> 3,5 fps upgrade do 4.0.1 i 35 fps. ale gpu uzywa mniej niz 1%. ciekawe czemu wiecej fps nie wyciaga. a w telefonie cos nie chce sie stronka wgrac. ok. w firefoksie androidowym mam 12 fps 🙂

    U mnie na laptopie 30 fps, a laptop jest 3 letni 🙂

  • Avatarkrashan
    U mnie link nie działa – ani na mini ani na laptopie.

    W rzeczy samej nie działa. Widocznie strona generowała za duży ruch . Jedyne co mi pozostaje to usunąć link z newsa…

  • Dodaj komentarz

    Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.