MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

DigiRoller 1.119 kwietnia 2012

DigiBooster wyróżnia się spośród amigowych trackerów komendą „DSP Echo”, która zresztą jest utrapieniem pecetowych odtwarzaczy i słabych konfiguracji. DigiBooster 3 dorobił się w końcu tegoż echa, a jego debiut to nowa wersja odtwarzacza modułów DigiRoller. Co ciekawe tym razem echo to jest zupełnie niezależne od AHI, więc w AHI można je spokojnie wyłączyć, natomiast nie da się go wyłączyć w samym DigiRollerze. Echo jest całkowicie kompatybilne wstecz ze starym, ale ma przewidzianą dodatkową cechę: komendą „V2” można włączyć nowy tryb, w którym parametry echa mogą być ustalane niezależnie dla każdej ścieżki. Oprócz tego jest kolejna nowość: panorama stereo z przesuwaniem fazy, która znacznie polepsza wrażenie przestrzenności dźwięku. DigiRollera można pobrać ze strony programu DigiBooster w wersji dla MorphOSa, AmigaOS 4 i AmigaOS 3.

Zamieszczone przez: admin, 13 komentarzy

Komentarze:

  • AvatarEnder

    Można gdzieś dorwać jakiś tutorial na temat DB (starszej wersji), bo do nowej raczej nie powstał? Czy obsługa nowszej wersji będzie mocno sie różniła od starej? Jak znajdę czas to pobiorę i uruchomię.

  • Avatarkrashan
    Można gdzieś dorwać jakiś tutorial na temat DB (starszej wersji), bo do nowej raczej nie powstał? Czy obsługa nowszej wersji będzie mocno sie różniła od starej? Jak znajdę czas to pobiorę i uruchomię.

    O starym DigiBoosterze Pro 2.x (bo był jeszcze wcześniej DigiBooster 1.7, którego jednakże nie da się uruchomić pod MorphOSem inaczej jak przez UAE) pisał Magazyn Amiga, coś niecoś było też w pismie PPA, ale raczej na zasadzie wzmianki w artykule Adama Zalepy. Obsługa jest raczej zbliżona, troszkę różni się klawiszologia, która jednakże jest opisana w instrukcji. W każdym razie jeżeli ktoś działał na wersji 2.x, przesiadka na 3.0 nie będzie szokiem.

  • AvatarEnder
    Można gdzieś dorwać jakiś tutorial na temat DB (starszej wersji), bo do nowej raczej nie powstał? Czy obsługa nowszej wersji będzie mocno sie różniła od starej? Jak znajdę czas to pobiorę i uruchomię.

    O starym DigiBoosterze Pro 2.x (bo był jeszcze wcześniej DigiBooster 1.7, którego jednakże nie da się uruchomić pod MorphOSem inaczej jak przez UAE) pisał Magazyn Amiga, coś niecoś było też w pismie PPA, ale raczej na zasadzie wzmianki w artykule Adama Zalepy. Obsługa jest raczej zbliżona, troszkę różni się klawiszologia, która jednakże jest opisana w instrukcji. W każdym razie jeżeli ktoś działał na wersji 2.x, przesiadka na 3.0 nie będzie szokiem.

    Ja nie działałem na żadnej stąd moje pytanie.

  • AvatarMDW

    Cieszę się, że temat jest żywy i DigiBooster3 się rozwija. Bardzo kibicuję temu projektowi, bo to dla mnie wzorowy morphosowy/amigowy projekt.

  • Avatargilban

    A więc moje spostrzeżenia do funkcjonalności programu.

    Prosił bym (wiem, że darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda) jednak, o ile to możliwe do wersji pod WinUAE przynajmniej dodać możliwość przesuwania paska postępu (aby można było plik przesłuchać we fragmentach; Przy konwersji do pliku wav wyłączyć zapętlanie się utworu bo inaczej plik wynikowy bardzo szybko robi się strasznie duży; Możliwość wczytania do programu na raz kilku plików i gdy zapisuję plik wynikowy w wav np, aby program tworzył domyślną nazwę pliku docelowego, gdy nie chcę nic zmieniać.

    Ciekawostka, muzyka z pliku wav np pod np foobar 2000 (po konwersji) dużo jest lepsza, niż pod WinUAE odtwarzana bezpośrednio z DigiRollera.

    I jeszcze jedno Pod Mosem 2.7 na G3 (Pegasos 1) mam wrażenie, że przy samplach z dużą ilością ścieżek (np 24) starsza wersja trochę płynniej działa niż ta najnowsza.

  • Avatarkrashan
    o ile to możliwe do wersji pod WinUAE przynajmniej dodać możliwość przesuwania paska postępu (aby można było plik przesłuchać we fragmentach;

    DigiRoller ma zachęcać w niedalekiej przyszłości do zakupu DigiBoostera, więc nie może mieć za dużo funkcji .

    Przy konwersji do pliku wav wyłączyć zapętlanie się utworu bo inaczej plik wynikowy bardzo szybko robi się strasznie duży

    To wcześniej działało, ale teraz przestało w wyniku zmian w replayerze. W wersji 1.2 to przywrócę. Nie działa to jednak w przypadku, gdy moduł jest jawnie zapętlony komendą „B”, ale taki przypadek jest wykrywany i program wyświetla ostrzeżenie.

    Możliwość wczytania do programu na raz kilku plików i gdy zapisuję plik wynikowy w wav np, aby program tworzył domyślną nazwę pliku docelowego, gdy nie chcę nic zmieniać.

    Generacja domyślnej nazwy będzie, wczytywanie kilku plików nie. Dodam jeszcze, że niedługo będzie dostępna biblioteka do odtwarzania DBM, na bazie której będzie można stworzyć lepsze programy niż DigiRoller.

    Ciekawostka, muzyka z pliku wav np pod np foobar 2000 (po konwersji) dużo jest lepsza, niż pod WinUAE odtwarzana bezpośrednio z DigiRollera.

    DigiRoller generuje dokładnie to samo do pliku jak i na głośniki. Winne mogą być ustawienia AHI pod WinUAE, przy zastosowaniu dedykowanego sterownika nie powinno być różnicy, chyba że odgrywasz przez emulowaną Paulę?

    I jeszcze jedno Pod Mosem 2.7 na G3 (Pegasos 1) mam wrażenie, że przy samplach z dużą ilością ścieżek (np 24) starsza wersja trochę płynniej działa niż ta najnowsza.

    Możliwe. DigiRoller jest jednowątkowy i na czas renderowania bufora dźwiękowego GUI przestaje reagować. Nowszy replayer może nieco bardziej obciążać procesor, jest echo i fazowana panorama. Jednak dla G3/600 to nie powinien być problem… Możesz coś więcej napisać o tych problemach z płynnością?

  • Avatargilban

    Piszesz że:

    DigiRoller ma zachęcać w niedalekiej przyszłości do zakupu DigiBoostera, więc nie może mieć za dużo funkcji .

    Ja rozumiem, tylko że nie każdy ma talent do tworzenia własnych modułów i mu wtedy nie jest potrzebny taki kombajn. Ja osobiście lubię posłuchać kawałków stworzonych przez innych, nie mam talentu do tworzenia własnych kawałków. Kiedyś dawno temu, gdy do Amigi kupiłem DigiBoostera w wersji 1.x nic na nim własnego nie stworzyłem, ponieważ tego nie czułem. Używałem go jedynie do odtwarzania kawałków przez innych zrobionych.

    Więc, skoro już taki DigiRoller został stworzony to prosiłbym o pomyśleniu o ludziach, którzy sami nic tworzyć nie będą, lub o wypuszczenie tańszej odmiany DigiBoostera, dla tych którzy go będą używali do słuchania muzyki i do niczego więcej.

    Możliwość wczytania do programu na raz kilku plików i gdy zapisuję plik wynikowy w wav np, aby program tworzył domyślną nazwę pliku docelowego, gdy nie chcę nic zmieniać.

    Piszesz, że wczytywania kilku plików nie będzie.

    To po co w programie w polu Dźwięk jest suwak z pozycją Numer utworu ? Dla picu, aby ładniej to wyglądało. Gdyby można wczytywać kilka utworów na raz, czy cały folder, wtedy ta pozycja miała by sens, a tak zawsze jest "1" i przy okazji dało by wygodę i przyjemność słuchania wielu utworów na raz/konwersji do wav, a nie bawić się we wczytywanie każdego pliku z osobna.

    Dodam jeszcze, że niedługo będzie dostępna biblioteka do odtwarzania DBM, na bazie której będzie można stworzyć lepsze programy niż DigiRoller.

    Dla mnie jest to mało pocieszające, ponieważ nie umiem programować, więc i tak muszę czekać na łaskę innych.

  • Avatarkrashan
    Ja rozumiem, tylko że nie każdy ma talent do tworzenia własnych modułów i mu wtedy nie jest potrzebny taki kombajn.

    Tak, ale na DigiRollerze świat się przecież nie kończy. W momencie, gdy będzie biblioteka, możliwe jest powstanie plugina do ANR, czy kodeka do Reggae. Nie bardzo widzę sens replikowania funkcjonalności, którą już mają inne odtwarzacze. Poza tym można też modki zrzucić do WAVE i skompresować do MP3…

    Więc, skoro już taki DigiRoller został stworzony to prosiłbym o pomyśleniu o ludziach, którzy sami nic tworzyć nie będą, lub o wypuszczenie tańszej odmiany DigiBoostera

    Przecież jest wersja demo. Do słuchania wystarczy z powodzeniem. Również po wyjściu pełnej wersji DigiBoostera 3 będzie dostępna wersja demo.

    To po co w programie w polu Dźwięk jest suwak z pozycją Numer utworu? Dla picu, aby ładniej to wyglądało.

    Otóż widzisz nie. Format modułu DigiBoostera (i nie tylko, nawet klasyczny protrackerowski mod.* ma taką możliwość) przewiduje istnienie w module kilku tzw. songów, czyli jakby pod-utworów, korzystających ze wspólnego zbioru instrumentów. Możliwość owszem rzadko wykorzystywana (najczęściej w muzyce do gier), ale istniejąca. Wtedy tym suwakiem wybiera się song. W mojej kolekcji mam moduł DBM, w którym są trzy takie songi.

  • AvatarEnder

    Może nie do końca w temacie, ale czy DB będzie wspierał jakieś karty muzyczne/dźwiękowe (będa nowe stery w Morphos-ie 3), czy na razie tylko to co na płycie głównej? Pytam z ciekawości.

  • Avatarkrashan
    Może nie do końca w temacie, ale czy DB będzie wspierał jakieś karty muzyczne/dźwiękowe (będa nowe stery w Morphos-ie 3), czy na razie tylko to co na płycie głównej? Pytam z ciekawości.

    DB3 obsługuje wszystko to, co obsługuje AHI.

  • Dodaj komentarz

    Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.