MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

Antiryad Gx v4.95 lutego 2021

Antiryad GX v4.9 to zunifikowany wieloplatformowy silnik gier 2D i 3D. Rozwijany od 1992 roku, Antiryad Gx konkuruje dziś, a nawet przewyższa wiele komercyjnych silników gier pod względem zestawu funkcji, optymalizacji i stabilności.

Główne cechy:

-Kompletny silnik graficzny 2D i 3D.

-Zintegrowany edytor i narzędzia.

-Efekty cząsteczkowe, wodne i wolumetryczne.

-Szybki system kolizji.

-Cienie w czasie rzeczywistym. -Kodek wideo dla systemów mobilnych i stacjonarnych.

-Pełna struktura gry.

-Silnik sieciowy.

-System wtyczek (C, C ++, Gel), można rozszerzyć o zewnętrzne biblioteki (inne oprogramowanie pośrednie, takie jak silnik renderujący, fizyka, inne języki).

-Uproszczone i udokumentowane API całkowicie niezależne od platformy. Obsługiwane języki to C, C ++ i Gel.

-Opracowany dla wielu platform.

-Licencja freeware.

-Antiryad Gx został wykorzystany do stworzenia ponad 40 projektów przez różne firmy i organizacje.

Zamieszczone przez: waldiamiga, 6 komentarzy

Komentarze:

  • waldiamigawaldiamiga Autor wpisu

    Norbert,

    Hmm, teraz zassałem archiwum o wielkości 288MB, które normalnie się rozpakowywuje, chyba ktoś dał “znać” autorowi o uwalonym pliku.

  • MDWMDW

    Widzę, że na oficjalnej stronie MorphOS jest wśród obsługiwanych platform. Jest nawet AmigaOS3. 🙂 Musi to być raczej coś z epoki początku XXI wieku skoro działa nie tylko na naszym TinyGL ale nawet na MiniGL z AmigaOS 3. No chyba, że po prostu ma też możliwość używania nowszych technologii.
    I nie żebym marudził. Wręcz przeciwnie – obsługa 3D z 2000 roku to dla mnie zaleta, a nie wada. 🙂 Bardzo lubię epokę pierwszych akceleratorów 3D. To jedyne 3D jakie jeszcze dosyc dobrze ogarniam. 🙂

    No to co? Jest na czym działać to zapraszam do robienia czegoś. 🙂

  • waldiamigawaldiamiga Autor wpisu

    MDW,

    Próbowałem coś tam wydumać już w wersjach 3x, jednakże edytor ma niezbyt szybkie GUI, a i stabilność też nie jest na wysokim poziomie. No, ale skoro ktoś zrobił przy pomocy tego softu takie gry jak Syberia czy IronStorm.

  • MDWMDW

    Może to tylko problem wersji dla MorphOSa?
    Ja nie sprawdzę, bo mam wręcz chorobliwą niechęć do używania cudzych rozwiązań. 🙂 Za bardzo boję się trafić na problem w cudzym kodzie, którego z jakiegoś powodu nie będę mógł rozwiązać. A i nie zupełnie nie czuję przyjemności w grzebaniu w cudzym śmietniku. Co innego w swoim… tu mogę grzebać całe dziesięciolecia. 🙂 Tym się właśnie różni praca od hobby. 🙂

  • Dodaj komentarz