MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

AmiDARK Engine 0.69 września 2012

Zażartować by można, że obrodziło nam silnikami do gier 2D. AmiDARK Engine ukazała się w kolejnej wersji. Choć na razie jeszcze nie ma w niej zapowiadanych funkcji 3D, również część dwuwymiarowa korzysta ze sprzętowej akceleracji. Niestety więc póki co użytkownicy PowerBooków muszą obejść się smakiem, co więcej uruchomienie załączonych pokazówek kończy się ich zawieszeniem. Ciekawą cechą AmiDARK Engine jest częściowa kompatybilność (na poziomie kodu źródłowego) z komercyjnym zestawem do tworzenia gier Dark GDK dostępnym dla Windowsa. Czy to przyniesie jakieś interesujące gry? Póki co obejrzeć można jedynie szereg prostych programów demonstracyjnych. Pakiet można pobrać z MorphOS Files.

Zamieszczone przez: admin, 7 komentarzy

Komentarze:

  • AvatarEnder

    Używał ktoś tego silnika? Szukam czegoś do 2D, ale nie chciałbym w trakcie pracy zirytować się, bo coś tam nie działa i wywala cały program.

  • Avatarkrashan
    ale nie chciałbym w trakcie pracy zirytować się, bo coś tam nie działa i wywala cały program.

    Na stronie projektu wciąż jest mowa o „stanie alpha”, więc raczej się będziesz irytował. A z drugiej strony czy 2D tak trudno jest zaatakować na poziomie systemowym? Obrazek np. PNG możesz jedną funkcją załadować do pamięci i zdekodować, drugą funkcją walnąć go w okienko… Wydawanie odgłosów też nie jest takie trudne. Fakt, że gdy w oknie od obiektów gęsto, to „2D poprzez 3D” sprawdzi się lepiej. Poza tym zawsze jeszcze jest „to wstrętne SDL”, jak pokazuje przykład Fortisa, niejedno można w nim zdziałać.

  • AvatarEnder
    . Poza tym zawsze jeszcze jest „to wstrętne SDL”, jak pokazuje przykład Fortisa, niejedno można w nim zdziałać.

    No mi niestety nie udało się Fortisa uruchomić, być może to problem sflaszowanej karty, dlatego obawiam się, że SDL może na moim sprzęcie nie zadziałać w najmniej oczekiwanym momencie. Co do samego AD, skoro to ciągle afla, to początkujący nie ma czego w nim szukać. Dzięki za rozjaśnienie sprawy.

  • AvatarMDW

    SDL w Fortis jest niewiele. Tam SDL tylko otwiera okno/ekran, tworzy kontekst dla OpenGL, odczytuje stan klawiszy, joysticka i myszy, oraz odtwarza dźwięki. Więcej SDL nie dotykam. Właściwie jakby przysiąść to można byłoby SDL wywalić. W końcu wersja dla iOS nie ma SDL i też działa, bo do tego wszystkiego wykorzystuje bezpośrednio systemowe mechanizmy.

  • AvatarEnder
    SDL w Fortis jest niewiele. Tam SDL tylko otwiera okno/ekran, tworzy kontekst dla OpenGL, odczytuje stan klawiszy, joysticka i myszy, oraz odtwarza dźwięki. Więcej SDL nie dotykam. Właściwie jakby przysiąść to można byłoby SDL wywalić. W końcu wersja dla iOS nie ma SDL i też działa, bo do tego wszystkiego wykorzystuje bezpośrednio systemowe mechanizmy.

    Gra się uruchamia jest menu i gry ma się wczytać właściwa rozgrywka to jest zwiecha (pokazują się poziome kreseczki), myślałem, że to wina flasza i wpółpracy z SDL.

  • AvatarMDW
    Gra się uruchamia jest menu i gry ma się wczytać właściwa rozgrywka to jest zwiecha (pokazują się poziome kreseczki), myślałem, że to wina flasza i wpółpracy z SDL.

    A samo menu działa? Jeżeli działa to dziwna sprawa. Próbowałeś jeszcze raz ściągnąć archiwum? Może coś się skwasiło i jakieś pliki są "walnięte"? PowerSDL w wersji 14.0 czy może nowsza? Nie wiem czy coś nowszego niż 14.0 to w tej chwili nie jest jakaś eksperymentalna wersja alpha.

  • AvatarEnder
    Gra się uruchamia jest menu i gry ma się wczytać właściwa rozgrywka to jest zwiecha (pokazują się poziome kreseczki), myślałem, że to wina flasza i wpółpracy z SDL.

    A samo menu działa? Jeżeli działa to dziwna sprawa. Próbowałeś jeszcze raz ściągnąć archiwum? Może coś się skwasiło i jakieś pliki są "walnięte"? PowerSDL w wersji 14.0 czy może nowsza? Nie wiem czy coś nowszego niż 14.0 to w tej chwili nie jest jakaś eksperymentalna wersja alpha.

    Tak menu działa. Wpisałem imię zawodnika, zmieniłem sobie rozdziałkę, pokazał się napis ładuję i "zima". Czekałem, czekałem w końcu wcisnąłem ESC i na obrazku (na środku) pokazały się paski (około 5cm zajmują). SDL w wersji 14. Spróbuję pobrać jeszcze raz. Żeby było śmieszniej to jedyna gra której nie udało mi się uruchomić. Chyba, że to wina nieszczęsnego francuskiego pakietu , który ponoć lubi grymasić.

  • Dodaj komentarz

    Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.