MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a
MorphOS.pl – Polska strona użytkowników MorphOS-a

OpenAL 1.20.1

9 maja 2020


OpenAL Soft to licencjonowana na wiele platform implementacja oprogramowania OpenAL 3D Audio API. Jest rozwidlona z otwartej wersji systemu Windows dostępnej pierwotnie z repozytorium SVN openal.org (obecnie nieczynne). OpenAL zapewnia możliwości odtwarzania dźwięku w wirtualnym środowisku 3D. Tłumienie odległości, przesunięcie Dopplera i kierunkowe emitery dźwięku należą do funkcji obsługiwanych przez API. Bardziej zaawansowane efekty, w tym absorpcja powietrza, okluzja i pogłos środowiskowy, są dostępne poprzez rozszerzenie EFX. Ułatwia także przesyłanie strumieniowe audio, bufory wielokanałowe i przechwytywanie dźwięku.
Szybki port przygotował Beword z pomocą BSzili, do zassania tutaj

 
Zamieszczone przez: waldiamiga, 0 komentarzy

Crispy DOOM 5.8.0

6 maja 2020

Crispy Doom to fork Chocolate Doom, który zapewnia wyższą rozdzielczość ekranu, usuwa statyczne ograniczenia silnika Doom i oferuje dodatkowe opcjonalne ulepszenia wizualne, taktyczne i fizyczne pozostając całkowicie kompatybilny z oryginałem. Port w wersji 5.8.0 przygotował Marcin ‘Korni’ Kornaś.

Zamieszczone przez: waldiamiga, 0 komentarzy

Encore atakuje!

6 maja 2020

Demoscenowa grupa Encore w osobie Mariusza ‘MDW’ Włodarczyka upubliczniła długo wyczekiwaną produkcje przez fanów MorphOS-owej sceny, pt. Morphilia które zajęło (jako wideo w Wild) 2 miejsce na Decrunch 2019. Wcześniejsze demo o nazwie Morphoza , które zajęło 4 miejsce w kategorii Wild na Decrunch 2017, doczekało się finalnej wersji.

Zamieszczone przez: waldiamiga, 4 komentarze

Porty od Beworda – Aktualizacja

6 maja 2020

Bruno ‘BeWorld‘ Peloille praktycznie co dzień serwuje nam coś nowego. Cały czas uaktualniane są komponenty biblioteki SDL2 ,warto instalować nowe wersje.
OpenTTD 1.10.1 – klon Transport Tycoon Deluxe.
Hode w wersji 0.2.9 to re-iplementacja gry “Heart Of Darkness”, w archiwum znajdziemy wersję demo tej gry.
Hydra Castle Labyrinth – platformówka

GrafX2 2.8WIP – program graficzny.

 

Zamieszczone przez: waldiamiga, 0 komentarzy

Hollywood Designer 5.0

25 kwietnia 2020

 



Legenda nigdy nie umiera, osiem lat po wydaniu Hollywood Designer 4.0 Airsoft Softwair, z dumą przedstawia długo oczekiwane piąte wcielenie naszego słynnego projektanta. Hollywood Designer 5.0 to multimedialny system do tworzenia treści, który działa na szczycie Hollywood i może być używany do tworzenia wszelkiego rodzaju aplikacji multimedialnych, na przykład prezentacji, pokazów slajdów, gier i aplikacji. Dzięki Hollywood wszystkie aplikacje multimedialne utworzone za pomocą Hollywood Designer można eksportować jako samodzielne pliki wykonywalne dla następujących systemów: AmigaOS3, AmigaOS4, WarpOS, MorphOS, AROS, Windows, macOS, Linux, Android i iOS. Ta funkcja jest zupełnie wyjątkowa w świecie Amigi. Koszt programu to 69 euro, upgarde z wcześniejszych wersji 49 euro, więcej informacji tutaj

Zamieszczone przez: waldiamiga, 0 komentarzy

MorphOS Software Development Kit 3.14 (kwiecień 2020)

23 kwietnia 2020

Tłumaczenie ze strony www.morphos-team.net
Zespół programistów MorphOS z dumą ogłasza wydanie zestawu MorphOS Software Development Kit 3.14 (kwiecień 2020). To wydanie jest naszą największą jak dotąd aktualizacją i oferuje niezliczone ulepszenia w naszych kompilatorach, w tym, libnix, środowisko GeekGadget, narzędzia i ixemul.library. Zaktualizowaliśmy GCC 8 i 9 do ich najnowszych wersji. Zaktualizowano także binutils, cmake i git. Pełna lista zmian znajduje się w pliku SDK.readme zawartym w dystrybucji. Nasz nowy zestaw SDK wymaga MorphOS 3.13 i około 2 GB wolnego miejsca na dysku i można go znaleźć w  sekcji plików.. Jak zwykle dostępny jest również oddzielny pakiet źródłowy do pobrania.

Zamieszczone przez: waldiamiga, 0 komentarzy

Gramy! MorphOS 3.13

18 kwietnia 2020

Na kanale “Pixel Retro Shop” w serwisie YouTube odbyła się ponad dwugodzinna transmisja poprowadzona przez ‘Tytusa’ (Piotra Sadowskiego), której celem było pokazanie systemu MorphOS w akcji. Skupiono się na grach i demkach. (więcej…)

Zamieszczone przez: truman_burbank, 1 komentarz

Atomic BomberMan 2.31

12 kwietnia 2020

Daniel ‘Daytona675x‘ Müßener (jak sam pisze – najlepiej wyposażony człowiek w branży kodu), prezentuje najnowszą wersję swojego portu gry Atomic Bomberman (wymagana oryginalna płyta CD z grą). Ze względu na trwającą od dłuższego czasu pandemie koronawirusa dodano obsługę gier online. Pamiętaj, że online-match-code należy uważać za wersję beta, nie jest dogłębnie przetestowane.

Zamieszczone przez: waldiamiga, 0 komentarzy

ScummVM 2.2.0git

12 kwietnia 2020

Bruno ‘BeWorld‘ Peloille przygotował port ScummVM 2.2.0git. Program skompilowany przy użyciu kompliatora GCC9 z najnowszego SDK 3.14. Obsługuje OpenGL, więc wymaga najnowszych bibliotek SDL 2

Zamieszczone przez: waldiamiga, 0 komentarzy

Nowe wersje gier (pod SDL2)

4 kwietnia 2020

BeWord po przeportowaniu bibliotek  SDL2 (nowa wersja, zawiera SDL Mixer), zajął się portami w większości znanych już gier, z tym że teraz wymagają one nowej biblioteki SDL, dzięki której można zmieniać wielkość okna, i tak:
Hode 0.2.8 – Heart Of Darkness
ZGloom 0.2.0 – z portu znikły tzw. mosowe ficzery.
REminiscence 0.4.6 – port Flashbacka,

SDLPoP 1.2 – Prince of Persia na MorphOS!

Bermuda Syndrome 0.1.7 – zręcznościowa-przygodowa wariacja gry Flashback

Gautlet II  – gierka jak z C=64.

NXEngine EVO 2.6.4 – silnik Cave Story.

RawGL 0.2.1 – Another World/Out of This World w OpenGLu

 

 

 

Zamieszczone przez: waldiamiga, 0 komentarzy